Epätasainen rasitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mimuli
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Olin tänään ekaa kertaa Pumpissa ja ihmettelin kun hauiskääntöä tehdessä toinen käsi rasittui paljon enemmän kuin toinen. Siis oikeaa hauista poltteli reilusti enemmän kuin toista. Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua? Onko käsivoimat epätasaiset (kannan kyllä lapsiani yleensä vasemmalla puolella) vai käytänkö enemmän sitten tuota oikeaa?

Ja samaan kysymys, miksi nivelissä tuntuu pahalta? Penkkipunnerrusta tehdessä, hyvin pienellä painolla (olikohan yht. 3kg) (rinta)lihaksissa ei tuntunut oikeastaan mitään, mutta kyynärpäitä tuntui rasittavan ihan hirveästi. Sellainen polttava tunne niissä.

Voi olla tottumiskysymys, aika pitkän aikaa olen ollut käymättä salillakin ja oon huomannu samanlaisen tunteen polvissa pallojumppa tunnilla liikkeessä jossa istutaan ja noustaan ylös seisomaan pallon päältä. Auttaiskohan vaikka se möllerin Nivelille omega, inkivääriäköhän siinä oli? Onko kellään muulla paskat nivelet?

Siis oikeaa hauista poltteli reilusti enemmän kuin toista.

Ja samaan kysymys, miksi nivelissä tuntuu pahalta?

Käsipainoilla tms. tehtävissä liikkeissä tulee helposti tehneeksi hieman epäsymmetrisesti. Usein lihakset eivät myöskään ole tasavahvoja, jolloin heikompi esim. hauis väsyy helpommin.

Jos kyynärpäät valittavat, vaihda liikettä tai tarkasta tekniikka. Jotkut liikkeet/ liikeradat vain eivät sovi kaikille. Polvien kanssa sama homma, kannattaa tarkastaa menevätkö polvet varpaiden suuntaisesti vai pyörähtävätkö aina sisäkiertoon. Mulla on ollut kyynärpäiden kanssa ongelmia, mutta luulen niiden johtuneen ylitiukoista ojentajista, koska ongelmat tuntuvat kadonneen... Henkimaailman juttuja nämä, joskus. :rolleyes:

Ja samaan kysymys, miksi nivelissä tuntuu pahalta? Penkkipunnerrusta tehdessä, hyvin pienellä painolla (olikohan yht. 3kg) (rinta)lihaksissa ei tuntunut oikeastaan mitään, mutta kyynärpäitä tuntui rasittavan ihan hirveästi. Sellainen polttava tunne niissä.

Veikkaan tekniikkaongelmia. tarkistutapa ohjaajalla tekniikkasi vaikkapa tunnin jälkeen ensi kerralla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom