epäsymmetrisyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ORBs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
on jo pari vuotta tuntunut että kroppa on jotenkin epäsymmetrinen ja on ollut kipuja, viime aikoina pahenemaan päin vaikka treenailen vähemmän nykyään kuin ennen. vähän huolestuttaa kun 20 vuotiaana ei juuri mitään pysty treenamaan ettei tuntuisi epämukavalta jossain paikassa...
Eli vasen puoli koko vartalosta tuntuu olevan vahvempi, erityisesti jalka ja selkä, takareisissä eron näkeekin. rasitus runtuu menevän kyykyssä,prässissä, mavessa vaikka suoritus näyttäisi peilistä normaalilta, ja juostessa paljon enemmän vasemmalle puolelle (lähinnä takareisi, pakara, alaslkä)
vasemmalla myös nivuset, lonkan koukistaja ja takareisi on jäykemmät kuin oikealla, venyttely ei ole auttanut. alaselkä ja yläselkä ja niskakin usein jumissa ja kipeät vasemmalta puolelta.
oikealta puolelta taas tuntuu jatkuvasti rasittuvan ja jännittyvän kävellessä/juostessa ym. enemmän lonkan sivulla olevat loitontavat lihakset, sillä seudulla on melkein jatkuvasti jotain pientä kipua, en kyllä osaa tarkasti sanoa missä. lantio näyttäisi itse peilistä katsoen olevan vähän vinossa, oikea puoli alempana.
myös juostessa (vaikka juoksen tosi harvoin nykyään) lantio tuntuu menevän väkisin jotenkin vinoon ja rasitus tuntuu erilaiselta eri puolilla. myös askel tuntuu eri jaloissa erilaiselta, niinkuin paino menisi oikeassa jalassa helposti ulkosyrjälle, jonkinlainen asijantuntijakin (kenkäkaupassa pari vuotta sitten) sanoi juoksumatolla kävellessäni että pronaatiota vasemmalla ja supinaatiota oikealla.
lähinnä häiritsee lonkkakipu ja selän/hartioiden/niskan alueen jännitys... jos joku jaksaa lukea, pystyykö sanomaan mistä vikaa kannattaisi etsiä? itse olen epäillyt että olisi ainakin pituuseroa jaloissa. kenen vastaanotolla pitäisi käydä, fysioterapeutinko? yleislääkärillä tuskin ainakaan...

en oo mikään asiantuntija näissä asioissa, mutta olisiko mahdollisesti toinen jalka hieman toista lyhyempi. itellä oikea jalka on hitusen verran lyhyempi. punttaamisessa ja kaikessa muussakin urheilussa on auttanu pohjallisen alle muotoiltu korokepala. fysioterapeutti voi neuvoa jotain.

Itsekkin epäilisin tuota pituuseroa. Ainakin tuo mainitsema toisen puolen suurempi kehitys viittaisi samaan suuntaan. Kaverilla on/oli sama ongelma ja hyvin on selvinnyt tukipohjallisilla(kohan ne sitten oli?). Tosin ei ole kertaakaan sanonut sen aiheuttavan kipua hartiossa asti..
Eiköhän fysioterapeutti osaisi neuvoa oikeaan paikkaan menemään, jos itse ei pysty asialle mitään tekemään.

Latest posts

Back
Ylös Bottom