Epäonnistunutta diettailua

Liittynyt
12.1.2008
Viestejä
36
Jeespoks eli ongelmana on ylläriylläri DIETTAAMINEN!!!
Perus juttuja itsestäni;

Mies
ikä 21v
pituus 176cm
paino 78kg

Saliharrastusta takana semmoset 4-vuotta.
Mutta JÄLLEEN olis tarkotus saada itteni kesäkuosiin ja tavote olis sitten jäädäkkin siihen.. Tosiaan tää ei ole eka kerta kun lähetään tota kuosia hakeen ja nyt sitten meni hermot ja päätin tulla hakeen apua täältä.

Hiukan kulutuksesta;
Voit syödä tänään 2586 kcal (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)
Arvioitu PERUSKULUTUS 2161 kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)

Eli ideanahan on vetää -500kcal päivävauhtia? ja nyt on ruokaohjelmaakin kursittu kasaan ja kokeneemmat jampat vois vaikka arvioida että tuleeko tommosella sitten tulosta.. Ja tosiaan yleensä dieetti on lähteny ihan hyvin käyntiin mutta tyssänny yleensä siinä viikon kahden sisällä kun oon syöny niin vähän että p*skakin on muttunu miehessä lihaks ja nyt mä haluun onnistua tässä!!! :whip:

Ruokailua;

Aamiainen
Kaurapuuro omena-kaneli (Elovena), annos 35g
whey-80, 35g
Kalaöljykapseli,Möllerin Omega-3 + vitamiinit

Lounas
Jauheliha naudan, 7 % 200g
makaroonit 100g

Välipala
Ananas palat 137g

Päivällinen
Kotiruoka ( vaihtuvuus on kova)

Iltapala
whey-80, 35g
Öljyä rkl

tommosella setillä se tekis Kaloreita 1906 kcal ( päivällistä ei ole laskettu eikä treenipäivien palkkareita)
P 124 , 26%
H 89 ,19%
R 118 ,55%



JEEESIÄ KAIVATAAN! Mitä lisätä/poistaa?

ja tosiaan tuli tehtyä juu uusi aihe ja pahoittelut siitä! :arvi:
 
Liittynyt
6.9.2010
Viestejä
827
Mikäli sun päivällinen on suurestikki vaihtuva niin oletan et sieltä löytyy perunaa sun muuta hiilaripainoitteista ruokaa, joten makaroonien määrää tai kokonaan poistamista lounaalta vois ainakin harkita.

Sekä ananakset yksinään on kehno välipala, kerää myös turhaa nestettä. Vaihda se maitorahkaan + marjoihin tai tonnikalapurkkiin.

Itse en pahemmin arvosta öljyn kans läträämistä, et käytä sitä vain paistaes jotain ja siinä se, sitäkään et iltapalal tarvitse.
 
Liittynyt
26.5.2010
Viestejä
18
Ananakset poistaa nestettä, ei kerää. :) Mutta mulle ainakin tulee hedelmistä aina vaan kovempi nälkä (liittyykö happamuuteen?), että ne vaihtaisin myös johonkin muuhun. Öljyjä mä en poistaisi, mutta miettisin makaronin vaihtamisen vaikka tummaan riisiin tai juureksiin. Elovenan annospussi puuron vaihtaisin tavallisiin kaurahiutaleisiin (mausteeksi vaikka kanelia ja/tai marjoja).
Tuleeko tosta oikeasti 1906kcal? Kuulostaa niin pieniltä ruokamääriltä.. Ja mä kuitenkin olen 50kg nainen. :P
 
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
1 751
Vaihtaisin nuo jauhot johonkin kiinteään proteiininlähteeseen, esmes rahkaan tai tonnariin. Pitää paremmin nälkää ja muutenkin kivempi.

E: Ja ootko laskenut kalorimäärän oikein?
 
Liittynyt
27.7.2005
Viestejä
1 363
KOtiruokaan höyrytettyjä vihanneksia perunan/makaronin tilalle ja nuo anankset pois ja tilalle purkki tonnikalaa/maitorahkaa. Laske päivän KAIKKI kalorit ja vertaa omaan kulutukseen. Seuraa painoasi päivittäin samoissa olosuhteissa esimerkiks joka aamu kusen jälkeen ja tarkkaile. Katso miten paino käyttäytyy ja lisää/vähennä ruokia tarvittaessa. Ota myös selvää mitä lisäät ja kuinka paljon se lisäys tuo kaloreita.
 
Liittynyt
28.11.2007
Viestejä
564
Jeespoks eli ongelmana on ylläriylläri DIETTAAMINEN!!!
Perus juttuja itsestäni;

Mies
ikä 21v
pituus 176cm
paino 78kg

Saliharrastusta takana semmoset 4-vuotta.
Mutta JÄLLEEN olis tarkotus saada itteni kesäkuosiin ja tavote olis sitten jäädäkkin siihen.. Tosiaan tää ei ole eka kerta kun lähetään tota kuosia hakeen ja nyt sitten meni hermot ja päätin tulla hakeen apua täältä.

Hiukan kulutuksesta;
Voit syödä tänään 2586 kcal (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)
Arvioitu PERUSKULUTUS 2161 kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)

Eli ideanahan on vetää -500kcal päivävauhtia? ja nyt on ruokaohjelmaakin kursittu kasaan ja kokeneemmat jampat vois vaikka arvioida että tuleeko tommosella sitten tulosta.. Ja tosiaan yleensä dieetti on lähteny ihan hyvin käyntiin mutta tyssänny yleensä siinä viikon kahden sisällä kun oon syöny niin vähän että p*skakin on muttunu miehessä lihaks ja nyt mä haluun onnistua tässä!!! :whip:

Ruokailua;

Aamiainen
Kaurahiutale 40g
maitorahka 250g
Kalaöljykapseli Möllerin Omega-3 x 2 + vitamiinit
n. 250 kcal

Lounas
Jauheliha naudan, 7 % 200g
makaroonit 50g+ reilusti kasviksia
n. 350 kcal

Välipala
rahka 250g tai 200g raejuustoa+ ruislepä levitteellä, leikkeleellä ja juustolla
n. 250 kcal

Päivällinen
Kotiruoka ( vaihtuvuus on kova)
rungolla: 100-200g lihaa (kanaa, kalaa tai vähärasvaista lihaa), 50g hiilarinlähdettä (riisi, pasta, peruna) + reilusti kasviksia
n. 350 kcal


Iltapala
tonnikala 120g tai 250 g rahkaa tai 2 keitettyä kananmunaa tai 200 g raejuustoa

n. 200 kcal

tommosella setillä se tekis Kaloreita 1906 kcal ( päivällistä ei ole laskettu eikä treenipäivien palkkareita)
P 124 , 26%
H 89 ,19%
R 118 ,55%

JEEESIÄ KAIVATAAN! Mitä lisätä/poistaa?

ja tosiaan tuli tehtyä juu uusi aihe ja pahoittelut siitä! :arvi:
Jees tuossa edellä onkin tullut jo hyviä ohjeita / vinkkejä, erityisesti Baldrickin vinkeistä kantsii ottaa vaarin.

Se mikä mulla osuu silmään tuossa sun postissa on toi peruskulutus ja sit noi sun päivän kalorit, joihin et ole vielä laskenut päivällistä. Peruskotiruoka päivällisellä tuo päivän kalorimäärä nousee hyvinkin sen 300 - 500 kaloria, jolloin ollaankin jo tuossa sun liikunnallisen päivän kokokonaiskulutuksen kaloreissa. Silloin ei ole mikään ihme, ettei paino putoa.. Edellinen oletuksella, että olet laskenut nuo kalorit oikein. Mä en ruvennut kalorilaskuria käyttämään, mutta muutin tota ruokailurunkoa mielestäni parempaan suuntaan ja arvioin kalorit vain mutulla ja mä en kyllä saanut tuosta kuin noin 1500 kcal... Mun tekemät muutokset ja arvioidut kalorit lihavoituna yllä.

Viisaammat fixatkoot.
 
Liittynyt
12.1.2008
Viestejä
36
Joe kerkesitki ennen mua!

emma - tarkastin noi kalarit uudelleen kun itteekin rupes hiukan hämään verrattuna ruokamäärään ja "pikku" heittohan sieltä löyty (900kcal)... tosiaan postasin ton yöllä ja darrakin oli :face: (kalorilaskurin piikkiin)

PnuQ - Jauhojen kans painiminen on se edullisempi vaihtoehto niin pakko mennä sillä.. Raha kun on rajallista vaikka palkkahommia sitä päivät koitetaankin tehdä.

Ja tosiaan muuten sama setti kuin yllä mutta ananakset vaihdettu rahkaan ja valmispussit hiutaleisiin. Tekee sen 1065 kcal! siihen sit taas täytyy arvioida kotiruoka joka tosiaan on se +/- 300-500kcal.

Eli ilmeisesti syödään tällähaavaa liian vähän?

Joen ruokamalli näyttää kermaselta mutta eihän tollai voi syödä ku dubain sulttaani.
Multa loppuis ainaki massit. :arvi:
 
Liittynyt
28.11.2007
Viestejä
564
Joen ruokamalli näyttää kermaselta mutta eihän tollai voi syödä ku dubain sulttaani.
Multa loppuis ainaki massit. :arvi:
??????? Nyt en todellakaan ymmärrä? Ananaspurkki maksaa suunnilleen saman kuin rahkapurkki. Eli välipala kuittaantuu sillä. Sitten vaihtamalla aamun elovena-valmispussit hiutaleisiin tulee säästöä jo useampi euro/viikko. Nuo säästyneet eurot voi sitten käyttää päivällisen lihaan ja iltapalarahkaan. Kananmunat maksaa luokkaa 10senttiä/kpl. Jos ei ei ole tuoreisiin kasviksiin varaa niin pakastevihanneksia saa tarjouksista 1-1,5 kg 2 eurolla. Makarooni ja riisi on puoli-ilmaisia.
Tuossa mun ehdotelmassa ainut vähänkään "kalliimpi" ruoka-aine on tonnari ja raejuusto. Edelleenkin vähentämällä heran käytön vain palkkaritarkoitukseen syntyy säästöä sen verran, että noita edellä mainittujakin luulisi olevan varaa syödä ainakin silloin tällöin.
Sit jos massit on noiden jälkeen todellakin loppu, niin ei sitä ruisleipää, leikkelettä ja juustoa ole pakko syödä. Ota sen tilalla sit vaikka öljyryyppy ja pieni herapaukku.

Ei todellakaan pidä tehdä asiasta nyt liian vaikeaa

edittiä: huomasin tuossa vielä, että krapulan piikkiin laitoit väärät kalorit.. yhden mäyräkoiran / kossupullon hinnalla ostaa jo viikon rahkat... Elämä on valintoja.
 
Liittynyt
12.1.2008
Viestejä
36
??????? Nyt en todellakaan ymmärrä? Ananaspurkki maksaa suunnilleen saman kuin rahkapurkki. Eli välipala kuittaantuu sillä. Sitten vaihtamalla aamun elovena-valmispussit hiutaleisiin tulee säästöä jo useampi euro/viikko. Nuo säästyneet eurot voi sitten käyttää päivällisen lihaan ja iltapalarahkaan. Kananmunat maksaa luokkaa 10senttiä/kpl. Jos ei ei ole tuoreisiin kasviksiin varaa niin pakastevihanneksia saa tarjouksista 1-1,5 kg 2 eurolla. Makarooni ja riisi on puoli-ilmaisia.
Tuossa mun ehdotelmassa ainut vähänkään "kalliimpi" ruoka-aine on tonnari ja raejuusto. Edelleenkin vähentämällä heran käytön vain palkkaritarkoitukseen syntyy säästöä sen verran, että noita edellä mainittujakin luulisi olevan varaa syödä ainakin silloin tällöin.
Sit jos massit on noiden jälkeen todellakin loppu, niin ei sitä ruisleipää, leikkelettä ja juustoa ole pakko syödä. Ota sen tilalla sit vaikka öljyryyppy ja pieni herapaukku.

Ei todellakaan pidä tehdä asiasta nyt liian vaikeaa

edittiä: huomasin tuossa vielä, että krapulan piikkiin laitoit väärät kalorit.. yhden mäyräkoiran / kossupullon hinnalla ostaa jo viikon rahkat... Elämä on valintoja.
Ota säki joe vaan ihan iisi. sulla vissiin lähtee kilot jo pelkästään hikoilemalla tietokoneen ääressä kun joku sanoo eriävästi sun viestiis.
(oli muuten ilmaset viunat)

En nyt tässä lähde enempää setvimään omia tulojani/menojani mutta sanotaan että jos laitan 100e kuukaudessa rahkaan niin kyllä se vähän laittaa heikottaan.. miettii kuitenkin että tommonen säkki protskua maksaa sen 40e jossa on toi kevyt 7kg ja noilla määrillä mitä otan päivässä mennään se reilu 100pv... En lähde väittään että jauhot olis parempi vaihtoehto kuin oikea ruoka mutta koitan pitää vaan kulut minimaalisina.

JOE!! jos tää asia ei olis mulle vaikea en olis tänne tullut ruikuttaan!

Mutta kiitokset kaikille vastauksista.. erit Baldrick
 

Sanze

Friba-apina
Liittynyt
14.11.2011
Viestejä
6 656
Ikä
33
Kaupunki
Tampere
Ja taas löytyi yksi, joka pyytää apua ja luo vielä oman ketjun sille. No sitten kun apua annetaan, niin alkaa kitinä :D
Aina sama kaava.



E. Tarviiko sitä apuja pyytää kun ei niitä kuitenkaan noudateta?
 
Liittynyt
30.1.2005
Viestejä
3 276
Ota säki joe vaan ihan iisi. sulla vissiin lähtee kilot jo pelkästään hikoilemalla tietokoneen ääressä kun joku sanoo pahasti sun viestiis.
(oli muuten ilmaset viunat)

En nyt tässä lähde enempää setvimään omia tulojani/menojani mutta sanotaan että jos laitan 100e kuukaudessa rahkaan niin kyllä se vähän laittaa heikottaan.. miettii kuitenkin että tommonen säkki protskua maksaa sen 40e jossa on toi kevyt 7kg ja noilla määrillä mitä otan päivässä mennään se reilu 100pv... En lähde väittään että jauhot olis parempi vaihtoehto kuin oikea ruoka mutta koitan pitää vaan kulut minimaalisina.
Kalliit on pojalla rahkat.

Ja Sanzehan sen jo tossa sanoi. Kova ukko Stulie kyllä on, kun vedetään hommat itse vihkoon ja ei hyvät neuvot kelpaa. Ja jos tosiaan saa jo kuukaudessa rahkoihin sen 100e kipattua niin ihmekös se on, ettei ole varaa edes tollasta perus edullista ruokavaliota noudattaa.
 
Liittynyt
28.11.2007
Viestejä
564
Ota säki joe vaan ihan iisi. sulla vissiin lähtee kilot jo pelkästään hikoilemalla tietokoneen ääressä kun joku sanoo eriävästi sun viestiis.
(oli muuten ilmaset viunat)

En nyt tässä lähde enempää setvimään omia tulojani/menojani mutta sanotaan että jos laitan 100e kuukaudessa rahkaan niin kyllä se vähän laittaa heikottaan.. miettii kuitenkin että tommonen säkki protskua maksaa sen 40e jossa on toi kevyt 7kg ja noilla määrillä mitä otan päivässä mennään se reilu 100pv... En lähde väittään että jauhot olis parempi vaihtoehto kuin oikea ruoka mutta koitan pitää vaan kulut minimaalisina.

JOE!! jos tää asia ei olis mulle vaikea en olis tänne tullut ruikuttaan!

Mutta kiitokset kaikille vastauksista.. erit Baldrick
Kalliit on pojalla rahkat.

Ja Sanzehan sen jo tossa sanoi. Kova ukko Stulie kyllä on, kun vedetään hommat itse vihkoon ja ei hyvät neuvot kelpaa. Ja jos tosiaan saa jo kuukaudessa rahkoihin sen 100e kipattua niin ihmekös se on, ettei ole varaa edes tollasta perus edullista ruokavaliota noudattaa.
Tuossa sen jo viksut pakksilaiset edellä totes.. nopealla laskutoimituksella valion pehmeä maitorahka n. 0,65 senttiä/prk 3 kertaa päivässä kertaa 30 päivää = 58,50 euroa/kk. Ja toi on HYVÄÄ rahkaa, reilusti halvempaakin myydään. Ei tämä asia mua hikoiluta sen enempää kuin hermostutakaan. Ja ethän sä edes sanonut mun viestistä mitenkään pahasti?! MÄ en vaan ihan oikeasti YMMÄRRÄ, miten tuo mun ehdottama ruokavalio nyt muka ois jotenkin erityisen kallis. En toki sano sitäkään, etteikö heralla varmasti pääse halvemmalla, mutta jeesiä tässä vaan yritetään. Korjaus: YRITIN, en yritä enää.
 
Liittynyt
12.1.2008
Viestejä
36
ehrman maitorahka purkki 250g maksaa noin- 80-99snt x 3 x 31 = 92.07e/kk (sori tuli ehkö hiukan väritettyä kun heitin satkun mutta saako katumalla anteeks)?
En tiedä haetko sä sitten hevosella ja kärryllä suoraan tehtaasta vai teetkö ite kellarissa mutta täälläpäin se rahkapurkin hinta on aikapitkälti tohon väliin.

Sanze avut on otettu vastaan ja hyviä neuvoja saatu. Naurattaa vain kun jotkut voi ottaa itteensä yhdestä lauseestakin :)
rupee menee oftopikin puolelle..
 
Liittynyt
28.11.2007
Viestejä
564
Naurattaa vain kun jotkut voi ottaa itteensä yhdestä lauseestakin :)
rupee menee oftopikin puolelle..
Sinäpä sen sanoit..
 
Liittynyt
29.11.2011
Viestejä
323
Rainbown Xtraa tai Lidlistä Milbonaa. 500g maitorahkaa halvalla, taitaa hinta olla about 99 snt/rasia.
 
Liittynyt
16.4.2011
Viestejä
441
n.150€ tulee kuukaudessa hintaa tuolle _JoE_ ehdottamalla ruoalle. Kaikki muut tuohon hintaan laskettu paitsi margariini ja kalanmaksaöljy. En tiedä sitten onko se jonkun mielestä vähän vai paljon. Kannattaa lihoissakin ostaa suurempia eriä esim. tarjouksesta ja pussittaa valmiiksi annoksiksi pakkaseen jos suinkin vain on mahollista. Mutta jokanen tavallaan taaplaa ekä vedä palkoja sisuksiin :D
 
Liittynyt
4.1.2011
Viestejä
131
Prismassa Ehrmanin rahka on mun mielestä kutakuinkin tuon 70 senttiä purkki. Tuoreissa kasviksissa on edullisempiakin vaihtoehtoja kuten porkkana ja kaali. Kesällä kaikki vihannekset halpenee huomattavasti. Lisänä voi ostaa pakastevihanneksia. Kalliiksi alkuperäisessä ruokaesimerkissä tulee nuo puurot. Iso paketti kaurahiutaleita tulee paljon edullisemmaksi ja siitä syö pitkään. Jos vain mahdollista, kannattaa käydä isossa kaupassa hakemassa edullisempia lihoja kuin pienestä Siwasta. Esim. Prismassa Rainbow tuotteet ovat edullisia ja ihan hyvän laatuisia. Tonnikala on kilohinnaltaan melkoisen kallista, joten mielummin kannattaa ottaa vaikka tarjouksesta lohta. Hyviä rasvoja saat esim. oliiviöljystä tai kylmäpuristetusta rypsiöljystä. Hyvät rasvat ovat todella tärkeitä eikä niitä kannata jättää väliin.

Ruokavaliosta karsisin hiilareita, lisäisin enempi kasviksia ja lisäisin myös rasvan lähteitä. Ja sitten lopuksi tietysti se, että syö vähempi kuin kulutat. Jos paino nousee, silloin ruokaa on liikaa. Treenatessa käy tekemässä harjoittelut salilla ja lisää matalatempoista aerobista mieluiten tunti parina aamuna viikossa. Jos aamu ei käy, tee lenkki sitten myöhemmin. Paras olisi tehdä aerobinen aamulla ennen aamiaista.
 
Liittynyt
12.1.2008
Viestejä
36
Kiitokset haidiahille nopeesta laskutoimituksesta :rolleyes: eipä tuo 150e kyllä pahalta kuulosta.. sitäkun ite käy kaupassa niin ei tuu noita hintoja oikein vertailtua / tarjousten perässä juostua mutta pitänee ruveta hiukan panostamaan.
Ja iso hatunnosto myös muille vastanneille! Näillä vinkeillä lähdetään porskuttaan ja katotaan mitä tulee.

Zemiä treeneihin!
 
Liittynyt
16.4.2011
Viestejä
441
Joo työkseen kun tulee tehtyä ruokahommia niin nopeesti hommat laskee :D
 
Ylös