Englanti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos porukka käynyt tuolla paljon lomailemassa?

Jotain erityisen hyviä nähtävyyksiä? Valioliigan pelit tietenkin. Sää nyt taitaa olla yleensäkkin vähän vittumainen. Sataa ja kylmyyttä. Minkälaisella hintatasolla tuolla yövytään/juhlitaan?
Mitä junalla/linja-autolla liikkuminen maksaa siellä?

Ajattelin, että jos jossain vaiheessa kävis kattomassa tuon puntamaan.

Ps. Emmerdalesta innostunut.. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota Emmerdale paikkaa jos on menossa katsoon, niin itse suosittelisin siitä lähistöltä myös York:ia tsekattavaksi. Todella vanha ja hieno paikka, siistejä rakennuksia jne...

Englantia muuten ei voi kovin yleistää (tietenkin sään puolesta kyllä :) ). Ihan eri asia meneekö esim Lontoon tienoille, Walesiin vai läheekö sitten pohjoiseen. Itse suosin tätä viimeistä vaihtoehtoa omilla reissuilla.. Riippumatta siitä et Evertonin peliin usein tie vie :D

edit: hinnoista pikaisesti et pohjoisessa hinnat ovat suurinpiirtein Suomen tasoa, mitä lähemmäs Lontoota mennään sitä enemmän hinnat alkaa nousta. Junalla esim Liverpoolista Manchesteriin maksaa ~£10. Bussien hinnat ei taida paljoa tästä heittää. Jos esim Ryanilla lentää Stanstediin niin sieltä pääsee kätevästi joka paikkaan bussilla. Oiskohan ollu tyyliin £20 Birminghamiin tms. Vähän saattaa olla viilaamista noissa hinnoissa, mut jotain tuohon suuntaan.

Valion pelit on sitten yleensä £30 ja siitä ylöspäin, riippuen missä ja mitä oot menossa katsoon.

Onko Englannissa käytössä mitään bussipassia tai vastaavaa, jolla pystyisi liikkumaan suhtkoht rajattomasti tietyn ajan sisään?

Sää nyt taitaa olla yleensäkkin vähän vittumainen. Sataa ja kylmyyttä.

No riippuu meneekö marraskuussa vai heinäkuussa. Kesällä Briteissä on ihan kivat ilmat, ainakin etelässä. Lontoo on helteellä aika painostava. Ite oon käynyt viidesti Lontoossa ja tasan yhtenä päivänä on satanut vettä, muutoin ollut aurinkoista.

Etelässä on kans nähtävää, esim. Isle of Wight on ihastuttava pikkusaari pikkukaupunkeineen, upeat maisemat. Suosittelen lämpimästi. Torquayssa kasvaa palmuja ja Bournemouthissa on kymmenen kilsan biitsi. Etelässä on myös hienot nummet ja esim. Stonehenge.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom