Energian imeytyminen

Eli voisiko jälleen joku asiasta jotain tietävä kertoa, että kuinka paljon päivässä ihmiseen pystyy kaloreita imeytymään :)
Jos siis kaikki kalorit mitä suustani sisään laitan myös imeytyisivät niin miten olisi mahdollista tällainen tilanne :
- OOn 195cm, 95kg, 3-kertaa viikossa treenava mies ja peruspäivän energiansaanti on noin 3300kcal, mut kuitenki aikalailla tulee joka viikko pidettyä yks dokaus+mässäilypäivä jolloin kaloreita laskujeni mukaan tulee hyvin usein sellaiset 8000 (koostuu mm. 20+ bisseä, muuta alkoholia, pizzaa, sipsii jne.):kuola:
Ylimäärästä rasvaa ei tällasel ruokavaliolla hirveesti oo kertyny, eli tarkottaako sitä että muut päivät vedän ihan älyttömil miinuskaloreilla?:eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin pitkänä (192 cm) ja hoikkana (82kg) olen aikoinani yrittänyt nostaa massaa , ja voin kertoa että minulla ainakin juopottelut haittasivat massakautta PAHASTI.Vaikka alkoholissa kaloreita onkin, niin vastapainona muu ruokailu saattoi vähetä, puhumattakaan kankkusista jolloin ei suuhun voinut panna mitään, pikemminkin sieltä tuli jotain ulos...
Ja lisäksi viina taitaa sotkea proteiinisynteesit ym. Nyt käytän alkoholia erittäin harvoin ja voin sanoa että treenaamisen kannalta MIKÄÄN ei ole haitallisempaa kuin ryyppääminen.
Niin ja tosiaan itsekin luulin syöväni normaalisti , mutta kun iskin ruokani kalorilaskuriin, huomasin kauhukseni vetäni jatkuvasti miinuskaloreilla.Ei paljon massa tartu sil viiissiin.....

Oon kyl ihan sataprosenttisen varma, ettei ne energiat koskaan jää alle 3000 kaloriin:) Eli kllä darrapäivinäkin sen verran tulee ahdettuu että ton rajan yli päästään. Ja proteiinit olen pitänyt siinä hieman päällee 2g/painokilo.
Ja tässä tän vuoden alussa olin n. puolitoistakuukautta dokaamatta ja silloinkin söin muuten samalla tavalla kuin nykyäänkin, eikä paino kuitenkaa tolla ajalla laskenut.

Oon nyt parisen vuotta treenaillut ja kyllä paino sinä aikana siis noussutkin koko ajan tällaista ruokavalio noudattaen. Vuonna 2007 painoin n.90 kiloo mut mukana paljon plösöä. Nyt pari vuotta myöhemmin paino noussut n.5 kiloa ja turha rasvakin tippunut pois.
Siis ei todellakaa oo kyse siitä että olisin huolssani et miksei paino nouse, vaan pikemminkin puhtaasta mielenkiinnosta ymmärtää ihmisruumiin käyttäymistä:D

Enpä ole kuullut koskaan mitään arviointeja moisesta.

Se on selvää, että aineenvaihdunnassa energia rasvaksi varastoitumista rajoittaa mm. insuliinin määrä kehossa. Jossain vaiheessa aineenvaihdunnan käsittelykyky saavuttaa maksiminsa, jolloin ylitse jäävä ravinto jää hyödyntämättä ennenkö se kerkeää kropasta ulos luonnollista kautta.

Lisäksi alkoholin käyttäytyminen aineenvaihdunnassa poikkeaa hiilareista ja rasvasta jonkinverran. Se itsessään varastoituu huonosti rasvaksi, mutta toisaalta se vähentää rasvanpolttoa huomattavasti samalla. Mitä tästä seuraa? No itse järkeilisin, että pelkän alkoholin juominen ei lihota yhtäpaljon kuin kalorimäärä antaa ymmärtää. Mutta toisaalta, jos syöt paljon juodessasi holia, niin se lihottaa kahtakauheammin.

Mutta kaiken tämän jaarittelun jälkeen en osaa siltikään vastata kysymykseen. :)

mikä on seurannan ajanjakso milloin paino ei ole noussut?

Vaikee mennä sanoon tarkkaa seuranta aikaa, mutta voisi sanoa että muutama vuosi. Ja kyllä siis paino pikkuhiljaa noussut, mutta todellakin vaan sen muutaman kilon. Ennen säännöllistä treenausta painoin sen 91kg ja nyt 95kg. Mutta kyllä tulokset salin puolella huomattavasti kuitenkin nousseet esim. penkkimax.aloittaessa 40kg ja nykyään reippaasti päälle 100kg.
Ja vaikka täällä vakaasti väitetään ettei rasvaa voi polttaa lihasta kerätessä nii uskallan väittää oman kokemukseni perusteella hyvin olevan mahdollista:thumbs:

Olen miettinyt samaa itsekin.

A) Bulkkikausi. Joka päivä n. 3000kcal (+500) sisältäen rankan 4krt viikossa treenauksen ja kerran viikossa kilokaloreita tulisikin 10 000 (+7500). Tätä jatkuu 8 viikon ajan, mikä on loppupaino? Äkkiä päissään laskettuna massaa tulisi n. 12kg jakson aikana.

B) Tiukempi kausi. Joka päivä 2000kcal (-500kcal) edelleen rankalla 4krt viikossa treeniä ja yhtenä päivänä viikosta kilokaloreita koneeseen 10 000 (+7500). Samat 8vk, missä mennään? Teoriassa plussaa n. 3kg.

Mutta onko elimistö niin fiksu, että se suodattaa 'ylimääräiset' pois? Pystyykö tavis hyödyntämään 'phelpsimäiset' (se uimari) kalorimäärät? Epäilisin että skenaariossa B massaa ei montaakaan kiloa tule oikeasti lisää. Esimerkeissä yhden päivän saanti on huikea, mutta kuinkas pienemmillä määrillä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom