En osaa otsikoida(musiikkiohjelma?)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
En tiiä mikä tähän olis pitänyt heittää otsikoksi, varmaan joku "musiikistatoistensoittimienvaimentamisohjelmahässäkkä" :rolleyes:...no joo, tää on ehkä muutenkin vähän tyhjä arpa. Eli kaipaisin jotain ohjelmaa, millä voisi vaimentaa biiseistä toisia soittimia/ muuttaa toista soitinta voimakkaammaksi. Soittelen pianoa ja kitaraa ja tuli mieleen, että joitain biisejä olisi huomattavasti helpompaa/mukavampaa harjoitella korvakuulolta kun saisi "eristettyä" vain soitettavan soittimen. Onko tällaisia ohjelmia edes olemassa? Kiitos taas etukäteen!

En tiedä onko toi mahdollista itse kappaleista. Et varmaan ihan tällaista etsinyt, mutta Guitar Prolla pystyy ainakin säätämään kaikkien soitinten voimakkuuksia. On kyllä maksullinen ohjelma. Ohjelma toimii siis vain Guitar Pron omilla tiedostoilla, joita löytää mm. http://www.ultimate-guitar.com/

Eihän sitä voi itse mutettaa mitä haluaa, kun kaikki on loppubiisiin lyöty ns. flatiksi kokonaisuudeksi. Tietenkin studiossa nauhotetaan joka raita erikseen, mutta jos niitä biisejä alettaisiin levyttämään, niin menisi aika monta levyä, ovat nääs aika suuria paketteja mitä saadaan kun nauhotetaan monta raitaa yhteen biisiin. Itse olen tabittaessa ottanut avuksi sen, kun pannaa äänen vasemmalle tai oikealle, niin kuulee aika hyvin miten vaikkapa toinen kitara soittaa. Vaatii tietenkin sitä, että ne on pannattu eri puolille studiossa. Tulipas vähän sekavaa, mutta toivottavasti saa selkoa.

EDIT: mainitaan vielä nyt pari moniraitasoftaa. Ilmainen Audacity ja maksullinen CakeWalk taitaa olla aika paljon käytettyjä? Itse ainakin joskus audacityllä nauhottelen omia juttuja. Ja kakkukävelyä sharewarea testannut (jep).

Itse käytän Guitar Prota. Taitaa olla tämän alan jopa kuuluisin ja todella huippu ohjelma! Suosittelen!!
Itsellä on tuossa ohjelmassa n. 50 000 kappaletta ja mm. tuolta ultimate-guitarista saa siirrettyä siihen lisään.

Niin ja siitä guitar-prosta. Sitä on tullut käytettyä 6v ja sillä oon opetellut soittamaan. Opetustunteja ei oo tullut käytyä yhtään. Erittäin hyödyllinen softa. Tabittelin aika paljon biisejä mysongbookiin vielä kun siellä ei ollut sitä tekijänoikeushäsmäkkää.

Enkä tarkoita, että ei kannata käydä opetustunneilla. Kannattaa. Mutta on mahdollista sekin, että voi sitä itsekin oppia soittamaan hyvin.

Kiitos vastanneille. Guitar pro on ollut käytössä jo pitemmän aikaa, on meinaan pirun hyvä ohjelma. En uskonutkaan, että saisi konkreettisesti jonkun soittimen vaimennettua jne., vaikka kysymys näin olikin muotoiltu. :D Eli lähinnä toivoin josko löytyisi ohjelma, jolla saisi viilata pirun tarkasti kappaleen bassoa,diskanttia jne., jotta haluttu soitin tulisi paremmin esiin.

Peräät siis jotain softaa jolla voisit taajuuskorjata biisiä niinkö? Periaatteessa yksinkertaisimmillaan homma hoituu esim. WinAmpin eq:lla, sieltä vaan kokeilemalla demppaat taajuuksia. Jos haluat tarkempaan lopputulokseen, suosittelisin sekvensseriksi jotain Cubasea tai Logic:ia, johon sitten importtaat audion ja rykäset siihen raidalle jonkun parametrisen eq:n. Ja sitten jos läiskit niitä equita siihen useamman, saat taajuutta tehokkaammin pois.

Ja sitten googlettamaan:D

Peräät siis jotain softaa jolla voisit taajuuskorjata biisiä niinkö? Periaatteessa yksinkertaisimmillaan homma hoituu esim. WinAmpin eq:lla, sieltä vaan kokeilemalla demppaat taajuuksia. Jos haluat tarkempaan lopputulokseen, suosittelisin sekvensseriksi jotain Cubasea tai Logic:ia, johon sitten importtaat audion ja rykäset siihen raidalle jonkun parametrisen eq:n. Ja sitten jos läiskit niitä equita siihen useamman, saat taajuutta tehokkaammin pois.

Kiitti! Täytyy tutustua! :thumbs:

Pakko kysyä, mistä ton WinAmp eq:n löytää? En löydä millään tai olen sokea...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Soon se Equalizer eli taajuuskorjain (ei siis mikään ihmeempi juttu jos sitä luulit?), pitäis sen luullakseni olla ihan siinä näkösällä..?
Juurinäin, siinä default skinissä on niitä pystysyyntaisia liukuja, vasemmalla on basso taajuudet, keskellä keskitaajuudet ja oikealla korkeat taajuudet. Niin ja se pitää painaa "päälle", muistaakseni sen eq-ikkunan vasemmassa yläkulmassa on nappula sille.

Kiitos kaikille, toi taajuuskorjain auttaa jonkin verran. Kysytäänpä nyt vielä, että onko olemassa ohjelmia, joilla voisi hidastaa/nopeuttaa kappaleen tempoa?

Onhan noita, nopea googlaus tuotti ainakin seuraavan linkin http://www.ronimusic.com/ josta löytynee trial-versio kokeiltavaksi. Luultavasti on myös samankaltaista softaa tarjolla myös freewarena, että eikun etsimään:)

Onhan noita, nopea googlaus tuotti ainakin seuraavan linkin http://www.ronimusic.com/ josta löytynee trial-versio kokeiltavaksi. Luultavasti on myös samankaltaista softaa tarjolla myös freewarena, että eikun etsimään:)

Jees, kiitti! Toi trial-versio ei tosiaan toistanut kuin neljäsosan biisistä. Huomasin tässä latailtuani muutaman ohjelman(joita en saanut toimimaan), että omasta windows media playerista löytyy hidastustoiminto, eli ratkaisu oli lähempänä kuin arvasin. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom