Elixialla kävijät!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nancy^^
  • Aloitettu Aloitettu
Yritin haulla etsiä keskustelua tästä asiasta, mutta kaikki elixia-keskustelut liittyivät vain jäsenyyden myymiseen ja ostamiseen, joten aattelin aloittaa uuden threadin. Elikkäs, olisin kiinnostunut aloittamaan kuntosaleilun elixialla, mutta kuitenkin vähän epäilyttää esim. nämä pitkäaikaisjäsenyydet jne. Toisaalta pidän kaikenlaisista jumpista ja elixiallahan on laaja valikoima erillaisista tanssitunneista pilatekseen. Ja siellähän on myös se kaikkein tärkein, eli kuntosali, joten kiinnostusta todellakin olisi hommata jäsenyys sinne, mutta mun luonteeseen nyt vaan kuuluu hitonmoinen harkitsemisen pakko ja vaihtoehtojen mittailu :D, eli aattelin tulla täältä vähän hakemaan apua.
Voisiko joku ystävällisesti vähä kertoa, että minkälaista on treenata elixialla, mikä on hyvää, mikä huonoa ja paljonko maksaa. Ja kaikkea ylipäätään, mitä mieleen tulee elixialla treenaamisessa. Kiitos ja kumarrus. :worship:

Vaikka onkin kyse ketjusalista, olisi nancy^^n ehkä hyvä tarkentaa minkä kaupungin Elixiaa hän tarkoittaa?

Itäkeskuksen Elixia

Oon ite viihtynyt itäkeskuksen Elixiassa. Ihan kamala ruuhka siellä tosin noin viidestä eteenpäin iltapäivisin, mutta se ei hirveästi haittaa, koska käyn aamupäivällä. Personal Trainereiden hinnat on tosin ihan hirveän korkeat, vaikka osaavaa porukkaa siellä näyttäisi olevan. Onneksi apua saa pelkän kuukausimaksunkin hinnalla, tosin silloin pitää osua siihen aikaan kun se palvelu on käytössä.
Ohjatut tunnitkin on jees. En ole tosin aikataulujeni kanssa ehtinyt niille niin paljon kuin olisin halunnut. Niitä on kuitenkin mukava määrä.
Siellä on pari kertaa vuodessa arvontoja ja kilpailuja jotka motivoi käymään salilla. Esim. käy x kertaa salilla, niin saat kivan tuotepaketin.

Mulla on kokemusta Helsingin Alexiumista, Talista ja Espoon Sellosta. Kävin niissä muutaman vuoden kun vielä asuin pääkaupunkiseudulla.

Ihan siistejä paikkoja noi kaikki ovat olleet. Laitteet ovat hyväkuntoisia ja vapaita painoja on riittävästi jos et pahimpaan ruuhka-aikaan ole liikkeellä. Salilla käynnissä itse suosin iltaa ja viikonloppu aamuja. Silloin sai treenailla ihan rauhassa eikä tarvinnut ahdistua kamalassa iltapäivätungoksessa. Joulun ja kesälomien jälkeen paikka on ihan täynnä kausitreenaajia ja sama ilmiö on havaittavissa myös viikkotasolla alkuviikosta.

Hinnat ovat aika kalliit jos et ehdi kuin pari kertaa viikossa salille tai jumppaan, mutta jos pääset treenaamaan neljä-viisi kertaa viikossa, niin kertakäynnin hinta tuntuu jo paljon kohtuullisemmalta.

Sellon elixia on paras sali, jolla olen käynyt. Pari hupsua turhuu vehjettä sieltäkin kyllä löytyy, mutta olennaisempaa on, että sieltä löytyy myös kaikki olennainen. En niitä tunteja ole testannut, kun oon vain kerran tuolla käynyt, mutta se tosiaan vakuutti. Asun Jyväskylässä ja tän kaupungin elixiasta en tykkää. Kyllä sielläkin kaikki löytyy, mitä pitääkin, ainakin melkein, mutta seon vähän syrjässä ja en koe että olisi sen yli 60e kuukausimaksun arvoinen.

Periaatteessa jos tietää että on varaa olla siellä vuosi ja on kiinnostusta oikeasti punttailuun ja niihin jumppiin, niin ei tarvitse pelätä sitä vuoden määräaikasuutta. Tykkään noista kun ne on siistejä ja paikat kunnossa. Usein niissä on myös tosi tyhjää joskus klo 12-15 eli jos on mahdollista käydä silloin, niin säästyy ruuhkilta. Aukioloajat on myös hyvät.

Kannattaa joku tutustumiskäynti vähintään sinne tehdä. Elixialla tosin on aika useinkin sellaisia reenipasseja, että voi vaikka viikon reenata ilman mitään sitoutumuksia. Ja sitten yks mun kaverikin reenas 2kk siellä 20e hinnalla, kun oli joku tarjous, eikä sekään velvoittanut mihinkään.

Itse tykkään enemmän Satsin tunneista, kuin Elixian, mutta eipä noi jälkimmäisetkään nyt huonoja missään nimessä ole. En kyllä pt-paketteja ikinä kuntokeskuksista ostaisi, ne on niin kalliita ja osaaminenkin tuntuu olevan usein melko hataraa. Riippuu tietty varmasti osittain kuntokeskuksestakin.

Vaikka onkin kyse ketjusalista, olisi nancy^^n ehkä hyvä tarkentaa minkä kaupungin Elixiaa hän tarkoittaa?

Jea, olis varmaan voinu mainita. :P Olisin siis itse kiinnostunu alottamaan treenaamisen joko Itiksessä tai siellä Stadin Elixiassa. Oon muute kuullu, että Itiksessä on enemmän semmosii rauhallisempia ne jumpat, enemmän semmosta pilateksen ja venyttelyn tapaista. Minkälaisia ne tunnit on? Ja kai siellä on vähä vauhdikkaampiakin tunteja? Voisiko joku muuten ystävällisesti valaista, että paljonko se puolen vuoden paketti maksaa?
Ja minä muuten oon kyllä käyny siellä Elixian sivuilla lukemassa niitä perustietoja siitä, mutta on aina kivempi tietää tälleen vähän henk.kohtaisemmin näitä juttuja kuin lukea "paperille painetusta". :D

Voisiko joku muuten ystävällisesti valaista, että paljonko se puolen vuoden paketti maksaa?

Mun käsittääkseni lyhyin jäsenyysaika Elixiaan on vuosi, en ole koskaan kuullu että olis puolen vuoden jäsenyyksiä, jos sitä tässä meinaat. Eli vuoden ajan et pysty irtisanomaan jäsenyyttä kuin esim. muuttamalla paikkakunnalle jossa ei Elixiaa ole lähimaillakaan. Ensimmäisen vuoden jälkeen voit irtisanoa milloin vain, niin että irtisanominen tulee voimaan irtisanomista seuraavaan kuukauden lopussa.

Itse maksan 64 €/kk, mutta se on parin vuoden takainen hinta, nykyisellään taitaa olla jopa 10 € kuussa kalliimpi, mutta opiskelijat saa käsittääkseni jotain alennusta.

Itse en yleensä käy Itiksessä, mutta kyllä ne jumpat on siellä ihan "samantasoisia" kuin muissa Elixioissa. Siellä ehkä on hieman enemmän rauhallisia tunteja lukujärjestyksessä, mutta onhan sielläkin noita rankempiakin tunteja tarjolla. Alexiumin sali on mielestäni aivan järkyttävän ahdas ja usein niin täynnä porukkaa, että siellä menee hermo. Lisäksi Alexiumilla on havaintojeni ehdottomasti eniten "näyttäytyjiä" (=solariumissa ja pukukopissa laittautuessa menee enemmän aikaa kuin salin puolella), oikeasti kovaa treenaavia en ole siellä usein nähnyt.

Koska itse käyn Sellossa/Talissa, oon ollu enimmäkseen tyytyväinen Elixiaan. Niiden ryhmäliikuntatunnit on mun mielestä ihan huipputasoa ja tosi hyviä on varsinkin "yhdistelmätunnit", joista voi koostaa just omanlaisen paketin. Aiemmin kun kävin Motivuksessa, nyppi se, että kaikkiin tanssillisempiinkin tunteihin piti loppuun ympätä pakollinen lihaskunto-osuus, joka sotki salilla käymistä. Elixian tanssitunnit taas on puhtaasti tanssia.

Itse treenaan ja ohjaan sekä Itiksessä että Alexiumilla. Molemmista löytyy samantyyliset lukujärjestykset, joita pystyy helposti vertailemaan netissä. Tuntitarjonta on todella laaja :) Molemmista löytyy myös hyvät punttipuolet. Vapaita painoja on riittävästi isommillekin miehille ja laitteet on tosi hyviä (ei mitään "hilavitkuttimia").

Itse tykkään Itiksen avarasta salista, Alexium on ahtaampi ja sokkeloisempi, mutta treenit pystyy vetämään kummassa vaan. Ruuhka-ajat nyt on kaikilla saleilla hankalia, mutta eipä tuokaan ongelmaksi asti ole muodostunut ainakaan minulle. Itiksestä löytyy myös ilmaisia parkkipaikkoja oven edestä.

Eli vaikka onkin vähän oma lehmä ojassa niin suosittelen kyllä lämpimästi, etenkin power-tunteja ;)

Quote:
Originally Posted by nancy^^
Voisiko joku muuten ystävällisesti valaista, että paljonko se puolen vuoden paketti maksaa?
Mun käsittääkseni lyhyin jäsenyysaika Elixiaan on vuosi, en ole koskaan kuullu että olis puolen vuoden jäsenyyksiä, jos sitä tässä meinaat. Eli vuoden ajan et pysty irtisanomaan jäsenyyttä kuin esim. muuttamalla paikkakunnalle jossa ei Elixiaa ole lähimaillakaan. Ensimmäisen vuoden jälkeen voit irtisanoa milloin vain, niin että irtisanominen tulee voimaan irtisanomista seuraavaan kuukauden lopussa.

Mä oon joskus lehissä nähny niitä Elixian tarjouksia tyyliin "Liity nyt ja saat 2 kuukautta ilmaista treeniaikaa jne." Ja noissa mainoksissa on sanottu et tää tarjous koskee vaan 6 ja 12 kuukauden liittymisiä. :wtf: En sitten tiiä.. Ku tosissaan en ole itse löytänyt tuolta Elixian sivuilta mitään hinnastoa tms, niin paha mennä sanomaan... :D

Ku tosissaan en ole itse löytänyt tuolta Elixian sivuilta mitään hinnastoa tms, niin paha mennä sanomaan... :D

Kannattaa soittaa suoraan sinne Elixialle missä meinaisit alkaa käymään, niin ohjaavat sut jäsenneuvojalle, joka osaa kertoa sulle sopivat vaihtoehdot ja hinnat :)

Hinnat löytyvät itseasiassa kyllä nettisivuilta. :)

Mene sivun vasemmassa laidassa kohtaan "Liity Jäseneksi" , valitse keskus ja paina "Hinnasto".

Vähän mutkan takana, mutta löytyy. :thumbs:

Itse työskentelen ELIXIAlla, joten ehkä vähän jäävi, mutta olenpas viihtynyt omat treeninikin siellä tekemässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom