• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Elementtitallin kasaus

Ihka uusi käyttäjä, ja ensimmäinen kysymys koskee rakennusta ja vähän suuntaa antavaa hintaa.. Eli mitä maksaisitte seuraavasta operaatiosta: Tallin pystytys, pienelementit(käsin). Kyseessä 59 neliötä, jossa katoksen osuus 20-neliötä tallin osuus 39-neliötä. Ei mitään sivukatetta katokseen, pelkkä yksi tolppa. Lattiavalu tuon 39-neliön osalta 6cm kakku. Pystytys käsittää tässä elementtien paikalleen laiton, aluskatteen, pellit. Ei mitään kattoturvia ym. ne laitetaan itse. Asennettavana myös kaksi ikkunaa ja yksi "ysin" ovi. Normiovi siis. Ei nosto-ovea, sen teen itse. Sisähommat teen myös itse, eli levytykset ym.. Maalaukset ym. teen itse ulkokuorelle. Pelkkä raaka pystytys siis. Kattotuolit ovat 4cm puuta, joten ovat kahdella miehellä käsin paikalleen nostettavissa..

Mikä on tälle järkevä hinta-arvio noin suuntaa-antavasti? Perustukset ovat jo valmiina, ja kakun aluseristekin on asennettu jo.. Sokkelin päälle on liimattu alaohjauspuukin. Huomenna pitäisi tehdä soittokierros ja antavat tarjouksensa silloin, joten osaa vähän torpata jos joku yrittää puhtaasti vedättää, joka raksaliikkeillä on joskus tapana :D Paikka Kouvolan korkeus.

Ei ole eristetty, eikä kuulunut tarjouspyyntöön . Eli 16kpl 2x2,5 elementtejä paikalleen.. kattoristikot paikalleen, aluskate+pellit. Räystäslaudat, kaksi ikkunaa ja ovi.. Sekä se 2,6 kuutiota lattiakuraa.. Itse tarkoitus tehdä loput, mm. Sisälevytykset, mahd eristeet, muovit ja levyt kattoon ym.. Eli tarjous oli pelkästä raakapystytyksestä, itse tehtyjen perustusten päälle.. sisätäytöt ja eristeet, alaohjauspuuta myöten ovat jo valmiina paikallaan..

Laskisin minkä verran työtunteja hommaan menee kahdelta mieheltä. Oma arvio: elementtien pystytys 10 h, kattoristikoiden asennus 6 h, aluskate, ruoteet + pellit 16 h, räystäslaudat (+otsalaudat?), ikkunat ja ovi 10 h. Tuosta kertyisi 42 h x 2 hlöä eli 84 h. Tuntiveloitus taitaa olla joku 45-50 € eli yht. noin 4 ke. Lisäksi lattiabetoni+tasoitus noin 400 €. Päälle tulee sitten mahd. kilsakorvaukset ja päivärahat. Koko roska pitäisi mielestäni saada 5 tonnilla.

Laskin työtunnit melko yläkanttiin, joten käytännössä työtunteja voi kulua aika paljon vähemmänkin. Tarkoittaako räystäslaudat räystään aluslautoja vai otsalautoja vai molempia?

Molempia lautoja tarkoittaa. Tarjoukset ovat olleet 5500-9800€.. Jotkut ovat laskeneet 2-viikkoa työaikaa tuolle tarjouksissa. Taidan pystyttää itse, halvemmaksi tulee ottaa vapaata töistä, kun se oli ainoa este, miksi en tee tuota itse, että en ehdi töiltäni.