Eksoottisemmat ruoka-aineet

Mun mielestä täällä oli joku vastaava ketju, mutta en löytänyt sitä.

Toisessa ketjussa mainostin jo munuaisia. Halpaa kuin makkara ja maistuvat reilusti paremmalta kuin maksa. Jos pitää maksasta, niin ei voi mennä vikaan.

Onko kukaan maistanut sydäntä? Jostain syystä rouva ei anna mun ostaa niitä:hyper: . Miltä maistuu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sydämestä tulee ainakin pirun hyvää kuivaa lihaa ja halpaahan se on ku mikä, naudan sydämen kilohinta jossain euron luokassa. Joskus on tullut syötyä kanalinnun sydämiä, ihan herkkua nekin.

Kerran ostin vahingossa kuivatettua poron sydäntä. Kyllä se syötyä tuli ja maku oli ns. riistanmakuinen ja suolainen.Yleensä en näihin "tappaisiin" koske.

Ainakin Rovaniemen Prismassa noi naudan sydämet oli 99c/kilo, myytiin semmosissa vajaan 20 kilon laatikoissa. Veikkaisin että halvin proden lähde mitä löytyy.

en oo ite maistanu mut joku tais mimmimiitissä kertoo saaneensa eteensä ravintolassa kukon helttaa.. Ajatuskin :urjo: En tiedä onko eksoottinen edes oikea sana kuvaamaan sitä :D

Kuinka te valmistatte sydämmenne? =) Nyt heräsi mielenkiinto...

ei mitenkään :) Tuli tossa taannoin syötyä vielä pumppaava kobran sydän. Enemmän meni kokemuksen kuin makuelämyksen piiriin.

Sydämestä voi oletettavasti tehdä mitä tahansa liharuokaa, koska se on lihas siinä missä muutkin.
Tiivistä ja aika voimakkaan makuista lihaa on kuulemma. Hieman enemmän vaatii myös esivalmistelua kuin paistin palanen, sydämessä kun on enemmän kaikkia torvia ja kammioita poistettavaksi.

Toisessa ketjussa mainostin jo munuaisia. Halpaa kuin makkara ja maistuvat reilusti paremmalta kuin maksa. Jos pitää maksasta, niin ei voi mennä vikaan.
Kummallista verrata maksaa ja munuaisia, eiväthän ne maistu ollenkaan samalta. Maksa on aivan perseestä, mutta munuaiset herkullisia.

// ShoGun

Kummallista verrata maksaa ja munuaisia, eiväthän ne maistu ollenkaan samalta. Maksa on aivan perseestä, mutta munuaiset herkullisia.

// ShoGun

Makuaistini on sitten perseestä, mutta johtuen valmistamistavastani tai muusta syystä/koostumukselta ne ovat ainakin lähinnä toisiaan.

Munuaiset haisevat paistettaessa ihan kuselta, koirille joskus niitä keitellyt. Maidossa tai piimässä liottamisen pitäisi poistaa hajua ja kyllähän niistä monet pitävät kovastikin.
Jos kantti kestää niin halvallakin saa lihaa: www.kennelrehu.fi :D
Tuolta ostetaan koirille hevosen jauhelihaa, 13 euroa / 5 kiloa ja tuntuu olevan ihan ok tavaraa. En nyt kuitenkaan ole itse maistanut....

Munuaiset haisevat paistettaessa ihan kuselta

Sitähän se vaimo kuittailee, että onko hauskaa syödä ruokaa, mikä haisee kuselta:D . Ei kyllä omaan nokkaan haise, tiedä sitten mistä on kiinni.

Itse olen ihan vedessä liotellut senkin takia, että saa ylimääräiset vedet pois.

Makuaistini on sitten perseestä, mutta johtuen valmistamistavastani tai muusta syystä/koostumukselta ne ovat ainakin lähinnä toisiaan.
Koostumukseltaan ovatkin lähellä toisiaan, mutta perin kummallista jos makukin on samankaltainen. No, pääasia että maistuu. :)

// ShoGun

Sitähän se vaimo kuittailee, että onko hauskaa syödä ruokaa, mikä haisee kuselta:D . Ei kyllä omaan nokkaan haise, tiedä sitten mistä on kiinni.

Itse olen ihan vedessä liotellut senkin takia, että saa ylimääräiset vedet pois.

Vedessä liottelet että saat vedet pois? HÄH?

Tarkoitatko että saat veren tai suolan pois?

Tokihan yksi vaihtoehto on että liuottelet VERESSÄ jotta saat vedet pois: :hyper:

Aikoinaan koulun kokkaustunneilla neuvottiin että munuaisia pitäs liottaa yks vrk ennen valmistusta ja huuhdella huolellisesti liotusvesi veks - siten vähenis urea ja hajuhaitat kokatessa.
Mitä sä teet niistä, jotain venäläistyyppisiä ruukkujako? Vai brittityyliin palleroina vaikkapa aamiaiseks?

Aikoinaan koulun kokkaustunneilla neuvottiin että munuaisia pitäs liottaa yks vrk ennen valmistusta ja huuhdella huolellisesti liotusvesi veks - siten vähenis urea ja hajuhaitat kokatessa.
Mitä sä teet niistä, jotain venäläistyyppisiä ruukkujako? Vai brittityyliin palleroina vaikkapa aamiaiseks?

:hyper: Mulla liotus ehkä se 15min:nolo: .

Teen vastaavaa kastiketta kuin maksasta. Nämä siis porsaan munuaisia.

Yhdessä mun kokkikirjassa laitettiin vasikan munuaisia kokonaisina uuniin foliossa. Eihän niitä saa perattua jos kokonaisena kypsentää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom