Eka bulkki kerralla oikein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anttu
  • Aloitettu Aloitettu
Aiemmin olen treenannut kovaa ja miinuskaloreilla luullen että tämä kasvattaisi rasvatonta lihasmassaa. Nyt olen pienen tutkiskelun jälkeen (tulokset voisivat olla paljon paremmat) päättänyt siirtyä bulkki/dieetti -syklitykseen, ja jotta tekisin kerralla oikein niin olisi pari kysymystä yksityiskohdista.

1. Mitat ovat 200cm/100kg. Paljonko kaloreita/proteiiniä/hyvää rasvaa pitäisi vähintään saada jotta bulkki onnistuisi? Hiilarit ovat ymmärtääkseni vapaata riistaa?

2. Kannattaako treenit (HST) vetää sykemittari päällä jotta saisi poltetut kalorit korvattua? Esim jos peruskulutus on 2500kcal, ja treeni vie 500kcal niin +/- nolla on 3000kcal johon vielä pitää lisätä jotta bulkkaus olisi tosiasia?

3. Jos päiväbudjetti lisäravinteisiin on 4-5e niin mitä kannattaisi hankkia? Tämän pitäisi kattaa välipalat/palautuksen/yöprotskun (päälle normaali 3x ruokailu).

Kiitoksia vinkeistä!

lueppa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 löytyy paljo hyvää asiaa ja ruokavalion tynkääki josta on hyvä kikkailla ite itselle sopivaa.. kalorit n.500kcal yli kulutuksen mielellään.

lisäravinteista ois hyvä olla kaapis vaikkapa, Fastin malto pussi + Fastin hera 80 pussi, niistä on hyvä tehä palkkari ja heraa pelkästää sitte ottaa muulloin,menee myös yö protskuna ku laitat öljyä vähä sekaan.

otat viikottaiseksi tavoite painoksi esim. 0.5kg ja pysyt suunnitelmassa. Lisäät tai vähennät sen mukaan ruokailua ja kaloreita, eikä bulkki karkaa käsistä.. ravintoaine jakauma 30%pr-40%hh-30%rasva hyvä

Ja treenipäivinä kun ottaa palkkarin nii siitähän tulee jo takas niitä kaloreita joku 300-400, nii eipä sitä tarvi erikseen lisäillä.

otat viikottaiseksi tavoite painoksi esim. 0.5kg ja pysyt suunnitelmassa. Lisäät tai vähennät sen mukaan ruokailua ja kaloreita, eikä bulkki karkaa käsistä.. ravintoaine jakauma 30%pr-40%hh-30%rasva hyvä

Eikös tostakin jakauma asiasta oo vähä ristiriitasta tietoa? Kun oon kuullu puhuttavan, että ei pitäs prosentteina laskea noita rasvoja, vaan ennemminki 1g/painokilo (tai jotain sinne päin muistaakseni) niitä rasvoja? Ku kyllähän aika paljon tulee rasvaa jos menee ton suhde homman mukaan, ja mättää esim: 400g hiilaria, sit 300g prodee ja sitte 133g rasvoja??? (siis jos olen oikein tuon jakauma homman ymmärtäny)

Ja sitteku helposti mättää sen 500hh, prodee tulee ton säännön mukaan 375g, rasvoja 166g. Ja siinä tapaukses jo prodetki hyppää aika saakelisti(ellet satu olemaan 120kg körmy :) ), ja rasvat onki jo sit aika mahottomanmkorkeet, ainakin mun silmään.

Eli siis mielummin pitää huolen siitä, että saa sen ainakin sen 2g/painokilo (voi olla 3g/painokilo tai välillä enemmänki) proteiinia, rasvoja 1-1.5g/painokilo ja hiilaria sitte ainaki sinne 500tuntumaa.

Siis kunhan kysyn tietämättömyyttäni ja kun kaikkea kuitenkin pitää epäillä, mutta kertokaa mulle sitten miten idiootti olen kun näin luulen :whip:

Since 1988:n ohje on ihan hyvä, eli syöt puhdasta bodyruokaa ja seurailet sitä painon nousua. Kuukaudessa pitäisi painon nousta noin 1,5 kg, jos alkaa siitä menemään reippaasti yli, niin se tarkoittaa, että tulee jo läskiäkin. Sinun painoiselle päivittäiset kalorit huitelee varmaan jossain yli neljässä tonnissa.

juu

ajattelin täs ny kertoo oman kokemuksen ekasta bulkista...

eli yritin ensin väkisin saada painoa nousemaan 8kk, onnistumatta, söin muscle+ ,ja normaalia ruokaa joka aterialla niin paljon että tuli maha kipeäksi :hyper:

kumminkaan paino ei noussut....kunnes tuli se elokuuu 2006....johan alko nouseen, tuli siinä kuussa 7kg!!!:david:
ja sitte syyskuussa vielä pari kiloa ja lokakuussa puolitoista lisää :)
parhaimmillaan tyhjä aamupaino kävi lokakuussa siinä 85+ ja pituus on 177cm :D

ja siis elokuussa paino lähti nouseen 1. päivä elokuuta yhtäkkiä yllättäen :D
ja sitten kolmas päivä alotin kreatiinitankkauksen joka varmaan vaikutti myös asiaan, tiedä sitten oliko koko painon nouseminen krean takia vai siitä ku paino lähti nouseen jo ennen tankkaust, molemmilla oma vaikutuksensa mitä luultavemmin :kippis1:

Eikös tostakin jakauma asiasta oo vähä ristiriitasta tietoa? Kun oon kuullu puhuttavan, että ei pitäs prosentteina laskea noita rasvoja, vaan ennemminki 1g/painokilo (tai jotain sinne päin muistaakseni) niitä rasvoja? Ku kyllähän aika paljon tulee rasvaa jos menee ton suhde homman mukaan, ja mättää esim: 400g hiilaria, sit 300g prodee ja sitte 133g rasvoja??? (siis jos olen oikein tuon jakauma homman ymmärtäny)

Ja sitteku helposti mättää sen 500hh, prodee tulee ton säännön mukaan 375g, rasvoja 166g. Ja siinä tapaukses jo prodetki hyppää aika saakelisti(ellet satu olemaan 120kg körmy :) ), ja rasvat onki jo sit aika mahottomanmkorkeet, ainakin mun silmään.

Eli siis mielummin pitää huolen siitä, että saa sen ainakin sen 2g/painokilo (voi olla 3g/painokilo tai välillä enemmänki) proteiinia, rasvoja 1-1.5g/painokilo ja hiilaria sitte ainaki sinne 500tuntumaa.

Siis kunhan kysyn tietämättömyyttäni ja kun kaikkea kuitenkin pitää epäillä, mutta kertokaa mulle sitten miten idiootti olen kun näin luulen :whip:

juu, kyllä kannattaa tollasissa n. 4000kcall päivä kaloreissa miettiä tota ravintoaine jakaumaa uudestaan, sillä kyllähän noi luvut on aika hulluja (erityisesti rasvan suhteen)

Ruokailun rungoksi otat sen proteiinin saannin (2.5 ; 3 g/paino kilo) ja rasvaa just joku päälle 1g/kilo. Hiilareista (ja alkoholista) sitten loput kalorit oman mielen mukaan

4000kcal:n ravintoainejakauma suhteilla 30%pr, 40%hh ja 30% rasvaa näyttää seuraavalta grammoina: 300g pr, 400g hh ja 133g rasvaa.

Eihän toi rasvan määrä mikään älytön ole vielä, toki omat mieltymykset huomioonottaen, eli kannattaa kokeilla eri suhteita. Rasvan saanti rypsäristä on ainakin helppoa ja vaivatonta, samoin jos ei omaa kovaa ruokahalua, helpoittaa esim. rypsiöljyn energiatiheys bulkkailussa.

Back
Ylös Bottom