Eilisen ruokailuni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
kävin tuossa keho.netissä laskemassa huvikseni mitä eilen tuli mätettyä suuhuni. Alla ruuat ja arvot mitä tuli. Miltä näyttää? Mitä vaihtaisitte tai lisäisitte. Miten teillä vastaavat arvot?

Ravintokoostumus

Proteiineja
187.28 g
Hiilihydraatteja
245.08 g
Sokeria
30.14 g
Kuituja
35.31 g
Rasvoja
101.00 g
Ruokasuolaa
18.64 g
Energiaa
2663.18 kcal

Klo 07.00
Maitorahka, < 0,5% rasvaa
9.81 g
3.00 g
0.40 g
Mysli, runsasrasvainen, ka, Start/Muromysli
8.87 g
47.90 g
26.60 g
Kahvi
0.31 g
0.00 g
0.00 g

klo 12.00
Makkarasalaatti, meetvursti, makaroni, kasvikset
9.17 g
3.91 g
10.43 g
Ruisleipä, perinteinen, vesi, ruisjauho
6.88 g
43.43 g
1.49 g

klo 17.00
Riisi, keitinvedessä suolaa
2.19 g
27.22 g
0.25 g
Jauhelihapihvi, munaton, naudanpaistijauheliha
29.07 g
0.02 g
11.18 g
Kolajuoma, light
0.10 g
0.10 g
0.00 g

klo 20.00
Puolikova juusto, rasvaa 15-18g, Kevyt Turunmaa/Edam 17/Adam/Magre
22.50 g
0.00 g
15.00 g
Keittokinkku
16.44 g
0.00 g
4.50 g
Ruisleipä, perinteinen, vesi, ruisjauho
6.88 g
43.43 g
1.49 g

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerrotko kehon painon? Se lienee suhteellisen tärkeä asia määritettäessa sopivia kalorimääriä.

-Sumu

Mulla on pituutta 187cm, painoa jotain 93kg ja päivässä tulee 180g protskua (22%) (revennyt aiemmin suosimastani 150g maksimista), 400g (50%) hiilareita ja 100g rasvaa (28%) ja 3200kcal. Alle näiden määrien mulla ei ole mitään toivoakaan kasvaa.

Pistäkääs nyt muutkin taas vaihteeks noita kalorimääriä ja suhteita esille, niin vois vähän kalibroida omaa evästystään. Mulla on nyt massakauden viime metreillä tainnut tää homma jo karata käsistä. Laskeskelin äsken uudelleen suurinpiirtein päivittäiset määrät ja lepopäiville tulee 3200kcal ja reenipäiville jotain 3500kcal ja molemmissa suhteet jotain 22/50/28. Painoa on edelleen tuo 93kiloa 187cm varressa.

Yleensä ongelmana on aina ollut ennemminkin syömisen vähyys ja tänä syksynä repäisin sitten kunnolla "nyt tai ei koskaan"-meiningillä. Mutta tais taas heittää toiseen ääripäähän.

Tai no perhanan perhana, onhan tässä loppuelämä aikaa poltella jos läskejä liikaa tulee. Tää mättäminen nyt on kuitenkin ainoa keino ainakin mulle koskaan saada ensimmäistäkään kiloa lihaa. Pitäis olla varmaan joku reaaliaikainen rasva%-mittari kyljessä kiinni niin vois minuutin välein tarkastaa tilanteen niin ei kävis ahistaan.

Tämmöisiä ajatuksia tuli tällä kertaa mieleen iltapalaksi syödyn puolikkaan broilerin jälkeen...

Originally posted by Peetu
noilla eväillä nälkä pysyy hyvin pois ja tukkiakkaan ei viittis. Mitä ehdotatte lisäks?

Aika vähän syöt kyllä 90-kiloiseksi treenariksi. Oletko dieetillä?

Mites tosta muuten tulee 188 g prostkua? Olen kyllä huono matikassa, mutta mun laskujeni mukaan tuosta ei tule lähellekään 188 grammaa.

Jos patti turpoaa tuolla syömisellä, ei sitä kalorimäärää sitten tartte lisätä. En kyllä suosittelisi metwurstia, helvetisti suolaa ja huonoa rasvaa.

Oma paino 108 kiloa (tai oli ennen tätä flunssakautta, en tiedä mitä tällä hetkellä). Omat syömiset:

Treenipäivinä about 4000 kcal, off-päivinä vähän vähempi (rokotan hiilareista). Protskua päivässä 200-230 grammaa, rasvaa about 100 g, hiilareista loput. Rasvalisäksi otan oliivi- ja rypsiöljyä, pyrin myös syömään ainakin kerta päivässä jotain kalaa (usein lohta).

Ja aion ottaa yöpalaksi raejuusto-tonnikala -salaattia!:D

Tosiaan, kun laskee yhteen noi eri aterioiden arvot, niin ei tuu mistään aineesta tuota kokonaismäärää, hmm....

laskin noin keho.netin laskurilla ja sen antamilla arvoilla, joten en oo omasta hatusta vetänyt enkä kyllä vastaankaan väitä jos sanotte että tulos on jotain muuta kun tuo.

AKV: en ole dietillä, pitäs vaan visssiin mättää vielä enemmän sapuskaa koneeseen. Vai olisko joku Fastin massanlisääjä kova sana tähän joukkoon :confused:

AKV: en ole dietillä, pitäs vaan visssiin mättää vielä enemmän sapuskaa koneeseen. Vai olisko joku Fastin massanlisääjä kova sana tähän joukkoon :confused:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että yksi tavallinen ateria lisää ei tekisi pahaa. Eiköhän se johonkin väliin mahdu. Suosittelisin siis, että opettelet vaan syömään tavallista ruokaa niin pirusti. :) Jos et millään pysty nauttimaan enempi kiinteää ruokaa, niin sitten tee vaikka hera + jogurtti/rasvaton maito + hedelmä -pirtelö. Ajaa saman asian kuin gaineri.

Vai olisko joku Fastin massanlisääjä kova sana tähän joukkoon :confused:

Ei ole. Kaikkein helpoiten saa ylimääräisiä suhtkoht laatukaloreita mielestäni hyvinkin kätevällä pirtelöllä. Pari banaania, puoli litraa maitoa ja ehkä vähän jukurttia, jotain perusprotskua tai rahkaa ja päälle vielä rypsiöljyä ja leseitä. Tosi nopea tehdä ja vetää alas. Tuohon saa helposti upotettua jotain 40g protskua, 100g hiilareita ja halutun määrän rasvaa ja energiaa kertyy lähemmäs 700kcal. Semmosen kun otat ainakin aamupäivällä ja toisen pienemmän vielä vaikka iltapäivällä niin johan alkaa toimia. Mutta pidä varasi, koska kun noiden makuun pääsee niin alkaa hyvin nopeasti heilumaan kalorimittari lähempänä neljäätonnia...:rolleyes:

Tommosta pirtelö/rahkasekotusta vois koittaa, mutta maito ei tuu kysymykseen kun on toi maitoallergia:mad2: .

Ota sitä Valion maitojuomaa. Sitä pystyy kuulemma juomaan vaikka olis minkälainen maitoallergia päällä.

Originally posted by Äijä
Ota sitä Valion maitojuomaa. Sitä pystyy kuulemma juomaan vaikka olis minkälainen maitoallergia päällä.

Jos on maitoallergia niin ei kaiketi pysty juomaan maitoa ollenkaan mutta laktoosi intolerantikko pystyy juomaan tuota maitojuomaa.. Korjatkaa jos olen väärässä ;)

Originally posted by otr
Jos on maitoallergia niin ei kaiketi pysty juomaan maitoa ollenkaan mutta laktoosi intolerantikko pystyy juomaan tuota maitojuomaa.. Korjatkaa jos olen väärässä ;)
Itse kun olin pikkupoikana maitoallergikko (en laktoosi) oli kaikki maitotuotteet out of question.

Pistäkääs nyt muutkin taas vaihteeks noita kalorimääriä ja suhteita esille, niin vois vähän kalibroida omaa evästystään.

Tuossa syksyllä muutaman kuukauden semibulkkaus, ruokaa 6000-8000kcal/päivä, protskuja vähintään 300g/päivä. Paino nousi kiitettävät 10kg ja tulokset kovaa tahtia. Nyt on puolitoista kuukautta kiristelty miedosti ja noista tulleesta 10kg on jäljellä vielä 5kg, rasvat jossain 12 tienoilla, ylin palkki näkyvissä. Ei ole hinkuakaan tiukemmaksi vetää, tämä piisaa tässä vaiheessa.

Niin, mitat ovat nyt 185/97. Kiristellessä pidin kalorit välillä 2500-3000, protskua vähintään se 200g päivässä. Sinuna koittaisin nostaa proteiinin saantia radikaalisti ja kaloritkin sinne 4000-5000 tienoille, voit yllättyä positiivisesti. Itse huomasin että boditreenissä reilu kalorien lisääminen on se mikä toimii minulla. Rasvoja kerkeää dieettaamaan keväälläkin jos haluaa übertiukaksi vetää.

Originally posted by reiz
Tuossa syksyllä muutaman kuukauden semibulkkaus, ruokaa 6000-8000kcal/päivä, protskuja vähintään 300g/päivä. Paino nousi kiitettävät 10kg ja tulokset kovaa tahtia. Nyt on puolitoista kuukautta kiristelty miedosti ja noista tulleesta 10kg on jäljellä vielä 5kg, rasvat jossain 12 tienoilla, ylin palkki näkyvissä. Ei ole hinkuakaan tiukemmaksi vetää, tämä piisaa tässä vaiheessa.

Niin, mitat ovat nyt 185/97. Kiristellessä pidin kalorit välillä 2500-3000, protskua vähintään se 200g päivässä. Sinuna koittaisin nostaa proteiinin saantia radikaalisti ja kaloritkin sinne 4000-5000 tienoille, voit yllättyä positiivisesti. Itse huomasin että boditreenissä reilu kalorien lisääminen on se mikä toimii minulla. Rasvoja kerkeää dieettaamaan keväälläkin jos haluaa übertiukaksi vetää.

No voi hyvänen aika. Että eikö mikään ole tarpeeksi. Mä olen luullut olevani ihan sikabulkilla tuolla 3500kcal määrällä...:rolleyes: Juu ei kyllä tämä riittää ainakin mulle, kun painoa on tullut hyvin lisää (4kk, 10kg) ja tuloksetkin on nousseet (pystypunnerruksiin jotain 20kg lisää, penkkiin 10kg, kyykkyyn >10kg ja selän taljaliikkeisiin n.20kg), että ilmeisesti ainakin osa on lihaakin. Protskua en periaatteessa ala mättämään, kun en usko sen ylimäärän tekevän autuaaksi. Helmikuussa alkaa jo diettikausi, että nyt alkaa jo olla tämän vuoden massakaudet pulkassa ja ensi syksynä uudelleen. Jos vaikka silloin kokeilisi sitten jo yli 4000kcal.

No voi hyvänen aika. Että eikö mikään ole tarpeeksi. Mä olen luullut olevani ihan sikabulkilla tuolla 3500kcal määrällä...:rolleyes:

Aika yksilöllistähän tuo on. Mulla 3000 kcal rupee nostaa painoa ja läsää tulemaan. Mutta mä oon aika pieni mies 173/76 ja tuntuu ettei aineenvaihdunta kovin rivakkaa ole. Tällä hetkellä on menossa kevyt dieetti, kalorit noin 2000-2500. Hyvin tuntuu toimivan, sillä paino ei ole hirveästi pudonnut ja kuitenkin kevyttä kiristymistä havaittu. Ekan kerran elämässäni olen näkemässä vatsalihaksiani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom