Ei löydy sopivia vaatteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zipper2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on sellainen ongelma että en löydä mistään sopivia vaatteita. Omistan aika leveät hartiat ja kapean vyötärön, kaikki vaatteet ovat hartioista liian ahtaita ja sitten löysiä vyötäröltä. Tänäänkin kiersin melkein kaikki Oulun kaupat läpi eikä sopivia tuntunut löytyvän. Ääh, meinaa hermot mennä kun olisi niin paljon kivoja vaatteita mutta sitten ne ei istu hyvin päälle:wall: Sama on housujen kans, ne jumittaa aina reisien ja takapuolen kohdalta. Ja sitten kun ne mahtuu niin vyötärö on aivan löysällä. Ja kaikki tuo "ylimääräinen" on sitten lihasta:)
Missäs kaupoissa punttimimmit käy?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse oon tyytynyt ostelemaan lähinnä sellasia oikein joustavia paitoja, ja useimmiten topit on hihattomia. Huppareita ja semmosia tulee paljon käytettyä. Farkut aina mahdollisimman joustavaa materiaalia ja matalavyötäröisiä, ni ei oo niin pahaa ongelmaa, ja siihen sitte joku vyö ettei repsota takaa (niinkuin joissaki housuissa käy, että sinne taakse jää ylimääräistä vyötärölle). Ottaa aivosta ku ostin viime kesänä aivan ihanat farkut, mutta ku ne ei jousta yhtään ja tuota takamusta ja reisiä oon saanu paisutettua talven aikana, ni ei mee enää perseen kohalta jalkaan, ja jos ahtaan väkisellä ni sinne ne muodotki katoaa samontien. Miten se mainos menikään radiossa joku aika sitte... "Lautaperseet on rumia." :D :D

Just keväällä otti päähän ihan hulluna kun löysin aivan upean kevät takin, sellasen kankaisen, ja se ei menny rinnan kohdalta kii vaikka kuin yritti, ja sitte vyötärölle jäi ihan liikaa tyhjää. Ihan ku ois ollu jotku kaameet Pamsudaisarit... vaan eipä oo :D

Oulusta oon, ja kun harvoin vaatteita ostan niin kyllä ne on aikalailla tuota Onlyä ja Vero Modaa, H&M joskus jos jotain löytyy. One Waystakin tekee joskus ihan kivoja löytöjä. Matalapalkkaisena ei paljoo oo varaa kalliimpiin kuteisiin :( Joskus harvoin jotain tosi klassista priimaa, joka sitten kestääkin useemman vuoden katsella.

Mulle ei meinaa millään löytyä hyvin istuvia housuja. Reidet ei vain tahdo mahtua mihinkään housuihin. Sitten jos jotkin housut ovat reidestä hyvät, niin lantiolta jää löysäksi. Joustavat farkut on ok.
Toinen ongelma mulle on ulkoiluhousujen lahkeenpituus. Ulkoiluhousut tehdään persjalkaisille suomalaisille ja kyllä on tuurista kiinni, että saa tarpeeksi pitkiä housuja. Miesten mallit on yleensä parempia. Takeissa tahtoo olla ihan sama vika, eli hihat on liian lyhyitä ja "rinnattomana" naisena ei voi kovin isoja takkeja ostaa, kun muuten ne näyttää teltoilta.

Tänään meni kyllä taas vaihteeksi hermot vaatekaupoissa! Mun arse ei mahtunut yksiinkään farkkuihin... :curs: Mä en ymmärrä, kenen vartalolle ne on tehty, kun muuten istuu, mutta jää takaa puoleen persaukseen (tai isommassa koossa jää reilusti tilaa selkäpuolelle)! Ihan kuin mulla ois joku megasuuri takamus! Eikö housujen vyötäröiden pitänyt nousta?? Ei sitä kyllä vaan noissa kaupoissa huomannut, erittäin matalavyötäröisiä olivat kaikki! Eihän tommosissa housuissa voi kuin seistä tönkkönä paikallaan, ettei vaan näy mitään ylimääräistä! :(

Jos jollain on esimerkkejä farkkumerkeistä, joissa on tilaa pepulle niin KERTOKAA! Olisin erittäin kiitollinen :)

Kamomilla sanoi:
Mulle ei meinaa millään löytyä hyvin istuvia housuja. Reidet ei vain tahdo mahtua mihinkään housuihin. Sitten jos jotkin housut ovat reidestä hyvät, niin lantiolta jää löysäksi.

Sama ongelma. Reidet on kasvanu paljon siitä alkupisteestä, ja suoraan sanottuna :curs: ku mistään ei löydä farkkuja, jotka mahtuis pääl saati sit näyttäs hyvältä! Vähän pisti kans miettimään ku zarasta löysin unelmien paidan ja se jämähti haukkarien kohdal kii. Siel mä sit hädissäni pyörin kopissa ja yritin riuhtoa sitä pois, mut mitä taaempana mun kädet oli sitä tiukemmin se pysy päällä. Olin jo ihan paniikissa et pitääkö mun huhuilla jotain myyjää kiskomaan ne hihat käsien yli, mut viidentoista minuutin taistelun jälkeen mä selätin sen paidan :evil: se oli sangen pelottava kokemus :eek:

Kaikki on mulle taas liian pitkiä!Ja kun housuja alkaa lyhentää niistä se mallikin sitten menee. Yleensä oon kahden koon välistä, mulla pitäis olla koko 35 :) Takitkin on nyt jotenkin kamalan lyhykäisiä ja mulle hyvä olis vähän lantion yläpuolelle ulottuva, muutenkaan ei selkää eikä vyötäröä ole ollenkaan niin sitten näyttää siltä ku olis pelkkää jalkaa. Mikä on sinänsä hauskaa ku oon niin lyhyt... Muutenkin tuntuu että en näytä missään vaatteessa hyvältä, aina on jotain vikaa. Tai sit se on vaan mun päässä... Vaikeeta tän naisen elämä...

Edit:
mima_ sanoi:
Sama ongelma. Reidet on kasvanu paljon siitä alkupisteestä, ja suoraan sanottuna :curs: ku mistään ei löydä farkkuja, jotka mahtuis pääl saati sit näyttäs hyvältä! Vähän pisti kans miettimään ku zarasta löysin unelmien paidan ja se jämähti haukkarien kohdal kii. Siel mä sit hädissäni pyörin kopissa ja yritin riuhtoa sitä pois, mut mitä taaempana mun kädet oli sitä tiukemmin se pysy päällä. Olin jo ihan paniikissa et pitääkö mun huhuilla jotain myyjää kiskomaan ne hihat käsien yli, mut viidentoista minuutin taistelun jälkeen mä selätin sen paidan :evil: se oli sangen pelottava kokemus :eek:

Mulla kans joskus on käynyt niin ku oon sovittanu jotain esim. bilepaitaa, se on jäänyt kiinni hartioihin, siinäpä sitten oot ku yrität kiskoa sitä yltäs. Mun pitää välillä hassusti muljauttaa olkapäätä et tiukan paidan saa yltä... Onneks pari kertaa on ollu kaveri mukana auttamassa... :)

-pispsa- sanoi:
Mulla kans joskus on käynyt niin ku oon sovittanu jotain esim. bilepaitaa, se on jäänyt kiinni hartioihin, siinäpä sitten oot ku yrität kiskoa sitä yltäs. Mun pitää välillä hassusti muljauttaa olkapäätä et tiukan paidan saa yltä...

No mutta, pinkeet biletopithan vedetäänkin päälle 'alakautta'. Ei mulla ainakaan hartioiden yli mikään mene (vaikka ei ne ole edes leveet, ainakaan omasta mielestä...). Hieman saa puolitutuille tätä selitellä, jos sattuvat näkemään, mutta minkäs teet!

edit. no ei niitä kaikkia saa alakutta vedettyä päälle, mutta silloin ne jää aika usein kauppaan. Mulla ei siis ole persettä, eikä reisiä, nyyh...

Ennakkoluulottomille shoppailuparatiisi!

Weird... Mulla ei oo ihan pienimmästä päästä reidet ja silti oon löytänyt ihan ok-mahtuvia housuja. Nyt tulee shokeeraava totuus, iik! Oon ostanut ison kasan housuja kirpputorilta ;). Eikä kyl päältäpäin osaa sanoa onko ostettu sadalla eurolla jostain Stockalta vai kirppikseltä....

Mutta aaa aaa, ennenkun kerkeette ajatella mitää sanon viä, ettei miltä tahansa kirppkseltä vaan Pelastusarmeijan Kirpputorilta, Helsingin Malmilta. Aivan mahtavia vaatteita! Ja ennen kun ootte käynyt ni älkää sanoko pahaa sanaa! Nimi on enemmän kun harhaanjohtava, vaik on kirppis ja viä Pelkkarin ni taso on ihan kauppalaatua!

Katsos, mä tiän, olin viime kesän töissä tossa Malmin pistees. Viidyin tosi hyvin ja pääsin viä lähemmin tutustumaan miten hienosti asiast siä hoidetaan, ennen vaan ahkerana asiakkaana. Eli - sinne tuodaan säkkikaupalla tavaraa. Lahjoituksia siis. Jokainen säkki käydään yksi kerrallaan läpi jokaista vaatekappaletta ja esinetä myöden. Nämä arvioidaan ja lajitellaan kolmeen ryhmään.
1. Aivan priimakuntoset, ei ryppyjä, ei menneen talven värejä/muoteja, ei repeämiä tai mitään mikä vois liittyä "tavalliseen halvalla myytävään kirpputoritavaraan". Ne menevät hinnoiteltavaksi ja myymälään myytäksi.
2. Hieman ryppyiset, menneen talven muodit ja kulahtaneet jutut. Niitä ei todellakaan huolita myyntiin vaan laitetaan säkkiin jotka toimitetaan Venäjälle - apua tarvitseville. Hieno ele!
3. Aivan rapakuntoiset, rikkinäiset yms. jokainen voi kuvitella menevät roskiin.

Kannattaa todella käydä tsekkaamassa nämä! Tuolla on myymälässä kaikki tiptop kunnossa ja lajiteltu nätisti rekkeihin, laatikoihin yms. Myymälästä löytää helposti etsimänsä. Vaatteet lajiteltu mm. käyttäjäryhmien mukaan ja viä värien/sävyjen mukaan. Ja jos ei löydä ni henkilökunta on mukavaa ja varmasti auttaa.

Suosittelen! Jokaiselle löytyy aivan varmasti jotain! Isokokoinen äitinikin on löytänyt hurjasti ihania housuja ja paitoja itselleen. Ja minäkin näille aika hmm.. mallikkaille reiskoilleni ihania housuja. Lahjoittajia on ni perkeleesti, että sitä kelpuutettavaa tavaraa on joka lähtöön, jokaiselle.
Ja tavaraa on sitten vaatteista, kengistä, urheilutavaroista, astioihin, huonekaluihin, tilpehööriin ja kirjoihion ja koruihin. Kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ite ostin viime kesänä potkulaudan joka oli kuin uus ja sillä hurjastelen viäki menee. Kätevä vehje, tosin vaatii lapsenmielisyyttä kehdata kulkea sillä :rock:!

Pelastusarmeijan Kirppikset :rock:!

Unikko sanoi:
No mutta, pinkeet biletopithan vedetäänkin päälle 'alakautta'. Ei mulla ainakaan hartioiden yli mikään mene (vaikka ei ne ole edes leveet, ainakaan omasta mielestä...). Hieman saa puolitutuille tätä selitellä, jos sattuvat näkemään, mutta minkäs teet!

edit. no ei niitä kaikkia saa alakutta vedettyä päälle, mutta silloin ne jää aika usein kauppaan. Mulla ei siis ole persettä, eikä reisiä, nyyh...

Aika hiljasta että ne alakautta menis :lol2:

Enpä mä pahemmin enää bilettämässä käy niin ei tarvi niitä toppejakaan ostella! :D

ZannaZ sanoi:
Pelastusarmeijan Kirppikset :rock:!

KYLLÄ! Itse ostin Oulussa vielä asuessamme ainakin yhdet farkut Pelastusarmeijan puodista (toiset taisin löytää SPR:n Kontti-kirppikseltä), hintaa max 5 euroa/kpl, ja hyvin sopivat! :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom