Ennakkoluulottomille shoppailuparatiisi!
Weird... Mulla ei oo ihan pienimmästä päästä reidet ja silti oon löytänyt ihan ok-mahtuvia housuja. Nyt tulee shokeeraava totuus, iik! Oon ostanut ison kasan housuja kirpputorilta ;). Eikä kyl päältäpäin osaa sanoa onko ostettu sadalla eurolla jostain Stockalta vai kirppikseltä....
Mutta aaa aaa, ennenkun kerkeette ajatella mitää sanon viä, ettei miltä tahansa kirppkseltä vaan Pelastusarmeijan Kirpputorilta, Helsingin Malmilta. Aivan mahtavia vaatteita! Ja ennen kun ootte käynyt ni älkää sanoko pahaa sanaa! Nimi on enemmän kun harhaanjohtava, vaik on kirppis ja viä Pelkkarin ni taso on ihan kauppalaatua!
Katsos, mä tiän, olin viime kesän töissä tossa Malmin pistees. Viidyin tosi hyvin ja pääsin viä lähemmin tutustumaan miten hienosti asiast siä hoidetaan, ennen vaan ahkerana asiakkaana. Eli - sinne tuodaan säkkikaupalla tavaraa. Lahjoituksia siis. Jokainen säkki käydään yksi kerrallaan läpi jokaista vaatekappaletta ja esinetä myöden. Nämä arvioidaan ja lajitellaan kolmeen ryhmään.
1. Aivan priimakuntoset, ei ryppyjä, ei menneen talven värejä/muoteja, ei repeämiä tai mitään mikä vois liittyä "tavalliseen halvalla myytävään kirpputoritavaraan". Ne menevät hinnoiteltavaksi ja myymälään myytäksi.
2. Hieman ryppyiset, menneen talven muodit ja kulahtaneet jutut. Niitä ei todellakaan huolita myyntiin vaan laitetaan säkkiin jotka toimitetaan Venäjälle - apua tarvitseville. Hieno ele!
3. Aivan rapakuntoiset, rikkinäiset yms. jokainen voi kuvitella menevät roskiin.
Kannattaa todella käydä tsekkaamassa nämä! Tuolla on myymälässä kaikki tiptop kunnossa ja lajiteltu nätisti rekkeihin, laatikoihin yms. Myymälästä löytää helposti etsimänsä. Vaatteet lajiteltu mm. käyttäjäryhmien mukaan ja viä värien/sävyjen mukaan. Ja jos ei löydä ni henkilökunta on mukavaa ja varmasti auttaa.
Suosittelen! Jokaiselle löytyy aivan varmasti jotain! Isokokoinen äitinikin on löytänyt hurjasti ihania housuja ja paitoja itselleen. Ja minäkin näille aika hmm.. mallikkaille reiskoilleni ihania housuja. Lahjoittajia on ni perkeleesti, että sitä kelpuutettavaa tavaraa on joka lähtöön, jokaiselle.
Ja tavaraa on sitten vaatteista, kengistä, urheilutavaroista, astioihin, huonekaluihin, tilpehööriin ja kirjoihion ja koruihin. Kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ite ostin viime kesänä potkulaudan joka oli kuin uus ja sillä hurjastelen viäki menee. Kätevä vehje, tosin vaatii lapsenmielisyyttä kehdata kulkea sillä
!
Pelastusarmeijan Kirppikset
!