Ehdotuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sori kun en keksinyt parempaa otsikkoa mutta ongelma on tämä; olen itse 110kg painava sälli, kaverini painaa n. 75kg, harrastamme Hokutoryu-jujutsua ja tämä kaverini viskoo minua mattopainissa kuin märkää rättiä. Olen hieman vahvempi (salituloksia verraten) mutta kaverini on 10x tiukemmassa kunnossa ja on joskus pentuna harrastanut painia. Tyhmä kysyys kuuluukin; mitä teen että päihitän hänet? Menenkö judoseuraan, alanko treenaamaan jotain ihme nopeus-räjähtävyys-liikkeitä, treenaanko enemmän keskivartaloa vai mitä pitäisi tehdä? Ottaa nimittäin ihan helvetisti pannuun kun 40kg kevyempi ja hivenen verran heikompi jätkä lukottaa ja heittelee miten päin vaan... Motivaatiota treenaamiseen löytyy, kun vaan nyt tietäisi mitä tehdä? Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin jos tarvis.

kooma sanoi:
Sori kun en keksinyt parempaa otsikkoa mutta ongelma on tämä; olen itse 110kg painava sälli, kaverini painaa n. 75kg, harrastamme Hokutoryu-jujutsua ja tämä kaverini viskoo minua mattopainissa kuin märkää rättiä. ...

No, jos se on kaveri, niin pyydät sitä opettamaan sullekin ne perusasiat, jotka se ilmeisesti osaa erittäin hyvin. Sitten tahkoat niitä kuukausia ja vuosia ja siitä se lähtee!!

Jos se ei ole kumminkaan niin kiva kaveri (että viittis opettaa sulle mitään), niin veivaat sen kanssa vaan painia aina kun vaan mahdollista ja sitkeästi panet merkille että missä menee metsään. Näin ne on suuremmatkin tekijämiehet aloittaneet. ;) Sitten tahkoat niitä kuukausia ja vuosia ja siitä se lähtee!!

Avainsanoja on (ainakin): tekniikka, niskasilta, räjähtävä voima, lajivoima, keskivartalon lihakset, koko vartalon kontrolli, jne. Kaikki sellaisia asioita joita parhaiten treenaat kärsimällä painitreeneissä. Et punttisalilla. Valitettavasti. Elämä on.

kooma sanoi:
Tyhmä kysyys kuuluukin; mitä teen että päihitän hänet? Menenkö judoseuraan, alanko treenaamaan jotain ihme nopeus-räjähtävyys-liikkeitä, treenaanko enemmän keskivartaloa vai mitä pitäisi tehdä?

Eikös melkein kaikissa Hokuto-ryu-seuroissa voi treenata kanssa brassijujutsua. Suosittelisin sitä, tai judoa jos muuta ei löydy. Lajinomainen treeni tuottaa alussa parhaimman hyödyn, sitä voi sitten myöhemmin höystää punttitreenillä.

kooma sanoi:
Sori kun en keksinyt parempaa otsikkoa mutta ongelma on tämä; olen itse 110kg painava sälli, kaverini painaa n. 75kg, harrastamme Hokutoryu-jujutsua ja tämä kaverini viskoo minua mattopainissa kuin märkää rättiä. Olen hieman vahvempi (salituloksia verraten) mutta kaverini on 10x tiukemmassa kunnossa ja on joskus pentuna harrastanut painia. Tyhmä kysyys kuuluukin; mitä teen että päihitän hänet? Menenkö judoseuraan, alanko treenaamaan jotain ihme nopeus-räjähtävyys-liikkeitä, treenaanko enemmän keskivartaloa vai mitä pitäisi tehdä? Ottaa nimittäin ihan helvetisti pannuun kun 40kg kevyempi ja hivenen verran heikompi jätkä lukottaa ja heittelee miten päin vaan... Motivaatiota treenaamiseen löytyy, kun vaan nyt tietäisi mitä tehdä? Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin jos tarvis.

Mattopainissa on just ongelmana toi liika paino, se tekee hitaammaksi ja kunhan saa sut kaadettua se veivaa nopeemmilla liikkeillä ja lukottaa sut....suosittelisin pudottaa painoa hiukan ja sitten räjähtävää voimaa reenaamaan!!jos satuit eilen kattoo fight clubia euro sportilta:butterbean vs joku japanilainen pro wrestleri, niin painoero oli 100 kg!!!!ja kumminkin japski otti ja lukotti huomattavast isomman kaverin melko nopeasti--->kunhan pääsi jalkoihin kiinni ja kaadettua jannun niin ei siinä butterbean nopeemmalle ja vetreemmälle kaverille voinu yhtään mitään...mattopainissa sali tuloksilla ei ole mitään väliä,mitä isompi sen huonommat mahollisuudet(tietenkin tiettyyn pisteeseen saakka...)

japadahoe sanoi:
mattopainissa sali tuloksilla ei ole mitään väliä,mitä isompi sen huonommat mahollisuudet(tietenkin tiettyyn pisteeseen saakka...)

Siis häh? Mä olen aina luullut, että voimasta ja koosta olisi juuri matossa hyötyä? :rolleyes:

Suosittelisin vaan treenaamaan niitä tekniikoita ja yksinkertaisesti käymällä painimassa mahdollisimman paljon. Voimaa kannattaa tietenkin hankkia lisää, sillä jos kaverisi on teknisesti huomattavasti taitavampi, niin voit kompensoida voimalla sitä eroa tiettyyn pisteeseen saakka. Painoa kannattaa tiputtaa, koska silloin yleensä kuntokin kasvaa ja jaksaa liikkua enemmän. Liike on kuitenkin kaikkein tärkeintä matossa.

kooma sanoi:
...Ottaa nimittäin ihan helvetisti pannuun kun 40kg kevyempi ja hivenen verran heikompi jätkä lukottaa ja heittelee miten päin vaan... Motivaatiota treenaamiseen löytyy, kun vaan nyt tietäisi mitä tehdä? Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin jos tarvis.

No onko sillä nyt oikeesti väliä vaikka sun kaveris olis sua parempi, aina jonkun täytyy olla häviä ja voittaja :D Jos sun treenin motivaatio koostuu pelkästään siitä että saat rökitettyä sun KAVERIN, niin kyllä melkoisen oudolta kuulostaa :hyper: No ehkä mä sit oon outo jos en halua tapella mun kavereiden kanssa :piis:

*Yrittää sopeutua aikuisten maailmaan*

Hynkkä sanoi:
Siis häh? Mä olen aina luullut, että voimasta ja koosta olisi juuri matossa hyötyä? :rolleyes:

Olemme taas elämän suurten peruskysymysten äärellä. :D Voimasta ja koosta on hyötyä monissa elämän tilanteissa, mutta jos nyt mietitään taas sitä perinteistä "pieni ja nopea ja tekninen kaveri vs. iso ja vahva mutta vähemmän tekninen kaveri" -tilannetta, niin melkein väittäisin että matossa ero tulee vielä dramaattisemmin esiin kuin pystyssä. Varsinkin jos sillä isolla ja vahvalla on reilusti ylimääräistä massaa. Parhaimmillaan vaikutelma on se, että kilpikonna/ryhävalas on kammettu selälleen ja se ei pääse enää ylös, samalla kun pieni apina kiipeilee joka puolella ja vääntää lukkoa kaikkiin ulokkeisiin.

Hynkkä sanoi:
Voimaa kannattaa tietenkin hankkia lisää, sillä jos kaverisi on teknisesti huomattavasti taitavampi, niin voit kompensoida voimalla sitä eroa tiettyyn pisteeseen saakka.

Muuten oikein (tekniikkaa lisää, painoa pois) mutta tämä väärin. ;) Ei nyt kompensoida enää mitään voimalla vaan hankitaan ensin sitä teknologiaa.

Ite harrastan kans hokutoryuta. Aloittaessa painoin alle 70 kiloa. Ehkä juuri siksi opinkin käyttämään massaa oikein. Matossa oli pakko aina reenata 90 kilosten kanssa, koska muiden kans oli liian helppoa. Ainoa joka alle 90 kilosista pisti kunnolla käkättimeen, oli minua 15 kiloa kevyempi tyttö. Älä yritä jyrätä massalla tai voimalla, vaan keskity niveliin ja kuristuksiin. Yritä vääntää nivelet luonnottomiin kulmiin, niin riskimpikin pesee takillaan tatamia. Jos jäät alle, ei sieltä pakko ole heti tulla pois, parempi on yrittää päästä otteeseen hermontyvestä.

Hynkkä sanoi:

Suosittelisin vaan treenaamaan niitä tekniikoita ja yksinkertaisesti käymällä painimassa mahdollisimman paljon. Voimaa kannattaa tietenkin hankkia lisää, sillä jos kaverisi on teknisesti huomattavasti taitavampi, niin voit kompensoida voimalla sitä eroa tiettyyn pisteeseen saakka. Painoa kannattaa tiputtaa, koska silloin yleensä kuntokin kasvaa ja jaksaa liikkua enemmän. Liike on kuitenkin kaikkein tärkeintä matossa.

siis joo voimaa tarvitsee....ei mitään salituloksia, mitä isompi olet sitä hitaampi olet, esim kipulukkoihin ei hirveesti tarvitse voimaa, kunhan osaa tekniikoita ja osaa narraa vastustajaa--->mitä isommat kädet sitä jäykemmäksi ne menee, ja liikkeet on paljon isompia mitä pienemmällä jannulla, ja sillon yritykset huomaa helpommin!ja sitä en kiellä,etteikö siinä huonosti käyt jos huomattavasti isompi jannu pääsee päälle, että taitoakin tarvitaan.....Mutta avain kumminkin löytyy painon pudottamisesta siihen hunttiin, ja räjähtävää voimaa reenaamaan, painiansiltaa ja tällasia liikkeitä...

Ahvena sanoi:
Ite harrastan kans hokutoryuta. Aloittaessa painoin alle 70 kiloa. Ehkä juuri siksi opinkin käyttämään massaa oikein. Matossa oli pakko aina reenata 90 kilosten kanssa, koska muiden kans oli liian helppoa. Ainoa joka alle 90 kilosista pisti kunnolla käkättimeen, oli minua 15 kiloa kevyempi tyttö. Älä yritä jyrätä massalla tai voimalla, vaan keskity niveliin ja kuristuksiin. Yritä vääntää nivelet luonnottomiin kulmiin, niin riskimpikin pesee takillaan tatamia. Jos jäät alle, ei sieltä pakko ole heti tulla pois, parempi on yrittää päästä otteeseen hermontyvestä.

Ihan hyvät treenikaverit sulla jos voitat kaikki mennen tullen paitsi 15kg kevyemmän tytön =).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joe Son sanoi:
Ihan hyvät treenikaverit sulla jos voitat kaikki mennen tullen paitsi 15kg kevyemmän tytön =).

No tää tyttö on vyötä ylempi ja nää sällit yrittää vääntää voimalla taikka jyrätä massalla. Ja tää tyttö on reenannu vaan isojen äijjien kanssa, niin meikäläistähän se paiskoo ku kintasta. Opin muuten sen tytön kanssa painiessa pitään leuan rinnassa. Jos kooma haluais voittaa kaverinsa hinnnalla millä hyvänsä, voisi hän ottaa tältä tytöltä mallia ja painaa peukalolla viinahissin kurkkuun, työntää vastustajan päältään rystysillä kylkiluiden välistä ja muutenkin suosia herkkien alueiden rääkkäämistä. Hivenen epäurheilijamaista mutta realistista :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom