GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ehdotuksia rintatreeniksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leenam
  • Aloitettu Aloitettu
Minkä kolmen liikkeen uskotte parhaiten ja monipuolisimmin kehittävän rintalihaksia? Olen viime kuukausina tehnyt vain penkkiä ja vinopenkkipunnerruksia käsipainoilla (osana HST:stä). Nyt palaan kolmijakoiseen ohjelmaan jossa olisi tilaa kolmelle eri liikkeelle ja haluaisin vähän vaihtelua ja uutta rasitusta!

Penkki on kyllä yksi parhaista rintaliikkeistä.

Koitapa vinopenkkiä, ja vinopenkkiä käsipainoilla, itse saan myös hyvän poltteen rintaan ristikkäistaljassa.

Massaliikkeet ekaks eli vinopenkki, sitte käsipainoilla ja sitten loppurutistus taljassa..... kyllä tekee nannaa !!!!!!

Viivi tuossa puhuu täyttä asiaa!

Naisten kannatta erityisesti tehdä vinopenkkiä. Itse teen sitä ensin tangolla, sitten käsipainoilla ja lopuksi vielä pec deckiä/ristikkäistaljaa tai vipunostoja maaten, näitä kolmea siis vaihdellen. Tuolla treenillä saa takuvarmasti lihakset kipeiksi! :)

Riippuu siis myös tietenkin mitkä ovat tavoitteesi, leenam. Yllä oleva oli ehkä enempi massankasvatus mielessä. Tavallista penkkiä kannattaa tehdä erityisesti voimamielessä, mutta miksei muutenkin.

Mun mielestä parhaita rintaliikkeitä on vinopena tangolla/ käsipainoilla. Saan vinopenkillä paljon paremman tuntuman rintalihaksiin kuin tavan penkissä.

Vinopenan lisäksi teen vielä vähän raskaamman sarjan esim. jossain rintakoneessa ja kolmanneksi ristikkäistaljassa jonkun rintaliikkeen, esim. selälleen maaten.

Meikäläisen rintatreeni on viime aikoina ollut seuraavanlainen;

Vinopenkkipunnerus käsipainoilla 3 sarjaa
Vipunostot tasapenkillä 2 sarjaa
Ristikkäistalja 2 sarjaa

Rintalihaksiin olen aina saanut helposti tuntuman, tosin tavallinen penkki on jäänyt tekemättä parin kokeilun jälkeen kun totesin vinopenkin olevan minulle parempi vaihtoehto.

:thumbs:

Kiitos, kiitos

Tarkistin teiltä saamani ohjeet vielä kirjasta "Sculpting her Body Perfect" - ja tulos lienee
1. vinopenkki käsipainoilla,
2. vipunostot tasapenkillä ja
3. ristikkäistalja.

Tavoitteistani nyt voisi sanoa, että haluan massaa (heh-heh) ja voimia, pysyä hoikkana ja vahvana edelleenkin lopun ikäni. Olisihan se kiva nostella puntteja tuolla kahdeksankymmppisenäkin vielä.

Lähitavoitteeni on kyykätä 80 kg, nyt olen tuossa 65 kilon paikkeilla. 80 kiloa oli jo kerran niskassa mutta kokeilin vain yhden pienen ja varovaisen kyykkäyksen.

Originally posted by leenam
Minkä kolmen liikkeen uskotte parhaiten ja monipuolisimmin kehittävän rintalihaksia? Olen viime kuukausina tehnyt vain penkkiä ja vinopenkkipunnerruksia käsipainoilla (osana HST:stä). Nyt palaan kolmijakoiseen ohjelmaan jossa olisi tilaa kolmelle eri liikkeelle ja haluaisin vähän vaihtelua ja uutta rasitusta!

Oon itse yleensä tehny vuoro viikoin, normaali penkki tangolla ja vinopenkki käsipainoilla ja seuraavalla viikolla vinopenkki tangolla ja normaali penkki käsipainoilla. Yleensä kolmantena liikkeenä oon käyttänyt ristikkäistaljassa seisten eteenrutistus ja vuoroin sitten alataljassa maaten eteen rutistus... Toimii mulla, mutta kaikillahan se aina on eri juttu...

Originally posted by leenam
Minkä kolmen liikkeen uskotte parhaiten ja monipuolisimmin kehittävän rintalihaksia?

Ja mikä olisi liike, jolla saisi edes jonkinlaisen optisen harhan, että rinnat näyttäisi isommilta :lol2:, kun ei luoja ole mitään mannekiinivartaloa suonut. Eipä silti, että egoni olisi rintojen koosta kiinni, mutta kyllähän sen verran naisellista turhamaisuutta pitää olla, että tuollaistakin asiaa treenauksen kannalta tulee miettineeksi.

höpönassu sanoi:
Ja mikä olisi liike, jolla saisi edes jonkinlaisen optisen harhan, että rinnat näyttäisi isommilta :lol2:, kun ei luoja ole mitään mannekiinivartaloa suonut..

Oikea liike olis työntää vessapaperia rintsikat täyteen.. rintalihasliikkeet ei millään tavalla vaikuta rintojen kokoon, harmi sinänsä!

Mietin kans uusia tapoja rasittaa rintalihaksia, ja pena alakaltevalla penkillä käsipainoilla on oikein tehokas.
Viparit maaten kunnon venytyksellä on myös hyvä eristävä liike.

höpönassu sanoi:
Ja mikä olisi liike, jolla saisi edes jonkinlaisen optisen harhan, että rinnat näyttäisi isommilta :lol2:

Niin...pienirintaisena olen kyllä pitänyt korvat tiukasti höröllä kun on tästä aiheesta ollut kyse ja tullutkin sitten lopulta ihan omakohtaisen kokemuksenkin kautta siihen tulokseen, että vinopenkki tangon kanssa kyllä antaa tietynlaista kaunista muotoa rinnuksiin :hyper: No mutta leikki sikseen, niin kyllä mulla ainakin etumus näyttää huomattavasti suuremmalta kuin mitä se todellisuudessa onkaan (rasvavarustukseltaan...mur), kun olen ahkerasti jaksanut vinopenkkiä vääntää. Ylemmät rintalihakset antavat kohottavan näköharhan... :rolleyes:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mayorsin ohjatussa rintatreenissä neuvottiin tekemään seuraavat liikkeet:
Ristikkäistalja, Peck Deck, Vinopenkkikone, Penkki käsipainoilla
Neuvoja meille jakeli kaksinkertainen SM-voittaja Tommi.

Tuota olen tehnyt, hyvältä tuntuu.

höpönassu sanoi:
Ja mikä olisi liike, jolla saisi edes jonkinlaisen optisen harhan, että rinnat näyttäisi isommilta :lol2:, kun ei luoja ole mitään mannekiinivartaloa suonut.
No totta helkkarissa rintalihasten harjoittaminen vaikuttaa rintojen kokoon ja muotoon! Ei tosin siinä mielessä, että se rasvakudoksen määrä muuttuisi, mutta kyllä rinnat näyttävät "täyteläisemmiltä" :D , kun on jotain lihastakin alla.

Ite oon saanut etenkin ton ristikkäistaljan tehoamaan rintalihasten sisempiin osiin, etenkin kun siinä keskittyy tekemään n. sekunnin kestävän supistuksen, eikä vaan riuhdo tahdissa ees taas.

Emmah sanoi:
No totta helkkarissa rintalihasten harjoittaminen vaikuttaa rintojen kokoon ja muotoon! Ei tosin siinä mielessä, että se rasvakudoksen määrä muuttuisi, mutta kyllä rinnat näyttävät "täyteläisemmiltä" :D , kun on jotain lihastakin alla. ..

Kaksiteräinen miekka.. lihaskuntoharjoittelun "sivutuotteena" rasva palaa, että lopputulos rintojen koon kannalta taitaa olla fifty-fifty. Mulla ei kuppikoko muuttunut, mutta muoto hiukkasen kyllä.

supafly sanoi:
Kaksiteräinen miekka.. lihaskuntoharjoittelun "sivutuotteena" rasva palaa, että lopputulos rintojen koon kannalta taitaa olla fifty-fifty. Mulla ei kuppikoko muuttunut, mutta muoto hiukkasen kyllä.

Rinta rottingille mimmit, kaiken kaikkiaan tulos on aina positiivinen, vaikka kuppikoko ei siitä suurenisikaan.
Oli ihan pakko kirjoittaa jotakin, on menny nämä viime päivät ihan vain threadeja silmäillessä, kun ei ole ollut mitään sanottavaa. Omituista. :rolleyes:

Huh huh rintatreenistä tulin ja on pakko kirjoittaa tänne vinkki vaihtelunhaluisille. Tää systeemi ei ole mikään oma kehitelmä, vaan muistaakseni joskus jostain ulkomaisesta bodijulkaisusta tästä luin, mutta tänään vasta ekaa kertaa kokeilin käytännössä.

Eli ensin tietty lämmöt päälle jne. Ekana liikkeenä vinopenkki käsipainoilla. Tehdään yksi työsarja, jonka jälkeen lasketaan penkin selkänojaa pykälän verran alemmas. Tehdään sarja samoilla hantteleilla. Tämän jälkeen lasketaan penkki vaakatasoon ja tehdään sarja. Luonnollisesti tarpeen mukaiset palautukset välissä. Sitten otetaan toinen rundi, eli ensin vino- sitten väli- ja lopuksi tasapenkki. Kovaa joutui vääntämään ja rinta oli kuin tulessa. Jouduin pudottamaan 2,5kg joka kolmanteen sarjaan. Huh. Loppuun vielä ristikkäistaljaa, että tuli rasitusta alakulmastakin. Hurja punppi ja huomenna on paikat taatusti hellinä :thumbs:

Sehän tuossa kyllä on, että 6 kovaa sarjaa käsipainoilla menee helposti ojentajille, jos tekniikka tai hermot pettävät.

P.S. Nyt kun muistelen, niin olisikohan se alkuperäinen setti mennyt kuitenkin 2 sarjaa vinoa, 2 sarjaa väliä ja 2 sarjaa tasapenkkiä... Nojoo :rolleyes: Aivan sama :D

PMLats sanoi:
Huh huh rintatreenistä tulin ja on pakko kirjoittaa tänne vinkki vaihtelunhaluisille. Tää systeemi ei ole mikään oma kehitelmä, vaan muistaakseni joskus jostain ulkomaisesta bodijulkaisusta tästä luin, mutta tänään vasta ekaa kertaa kokeilin käytännössä.

Oli sit kummal taval tahansa, niin kuulosti todellakin koittamisen arvoiselta :hyper: kaikki mahdollinen millä saa vaihtelua ja eroa edellis kerran reeniin on mulle tervetullutta. Vaikka just olen reeniä vähän muuttanutkin niin odotan innolla päästä kokeilemaan...kyllä niitä näköjään erilaisia keinoja löytyy vieläkin vaik välil tuntuu et eikö täs ole jo kaikki kokeiltu, KIITOS siis vinkistä!

T.K. sanoi:
Aijaijai, miten herkullisen näköisiä rintalihasten treenin ohjekuvia... Linkissä on ainakin kaikki mun tietämät mahdolliset rintaliikkeet.

http://www.xs4all.nl/~bozo/Borst/Borst.html :thumbs:

Taitaa olla nuo kuvat suoraan Kuntosaliharjoittelun Anatomia -kirjasta. Toi Levitys käsipainoilla (ihan itse keksin nimen tässä) eli Fly on mielestäni kanssa hyvä liike viimeiseksi liikkeeksi. Saa hyvän venytyksen tunteen rinuleihin.

Painojen kanssa vaan kannattaa rauhassa säätää, ettei ota liian isoja, venähtämisvaara on kuitenkin sen verran suuri. Mutta muuten tosi bueno liike rintatreenin loppuun. :rock:

PS. Saattaisi erehdyttävästi luulla että toi mun uusi avatar tekee juuri nimenomaan rintatreeniä pecdeckissä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom