GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ehdottakaa ohjelmaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nallac
  • Aloitettu Aloitettu
Auttakee. Tän ois voinu laittaa kyllä tonne treeni- tai aloittelijoidenki osiolle, mutta eniten tuntu tyttömäiseltä ongelmalta.

Oon käyny vasta neljä kuukautta salilla lihaksien kasvatus tavoitteena, tosin alavartaloa vaan kiinteytin. Nyt mun kädet kuitenki pullahti esiin vähän liianki paljon enkä halua enää kasvattaa niitä.

Minkälainen ohjelma ois hyvä, kun tavoitteena on edelleen kiinteyttää jalkoja ja pakaroita, saada rintaan, selkään ja vatsaan muotoa, mutta jättää kädet rauhaan jotta ne mahtuis tulevaisuudessakin hihoihin :) ? Käsille vois aatella jotai voimaharjoittelua, 90-100% teholla pari toistoa ja monta sarjaa? Ois kuitenki mukava jaksaa tehä niillä jotain. Ja tuleehan rinta- ja selkäpäivinäkin käsille jonkulaista rasitusta..

Aiemmin tein 3-jakoisella ohjelmalla n. viidesti viikossa. Nytkin ehtisin vaikka joka päivä salille ja voisin olla siellä 1-1,5h.

Suurkiitokset kaikille jotka neuvovat!

Ymmärsinkö oikein: olet käynyt 4kk salilla kiinteyttämässä alavartaloa ja kätesi ovat kasvaneet liikaa? Melkoinen ohjelma, mulle kans :hyper:

(Tiedän, etten vastannut kysymykseesi, mutta olisi silti kiinnostavaa kuulla, ymmärsinkö oikein.)

:D eiku ylävartaloon reenasin lihaksia, alavartaloon en. Ja lihaskunto oli jo aloittaessa hyvä ja sieltä ne lihakset tuli esiin nii että monta huomautusta on tullu. Moni ottas ne varmaan kohteliaisuutena, mutta nyt tämänhetkinen käden tila riittää oikein hyvin :)

Ok nallac. Olen kyllä silti melkoisen kateellinen jos olet neljässä kuukaudessa saanut itsellesi liian suuret kädet... Meitä on moneksi :) Arvelenpa, että tämän alun "kasvupyrähdyksen" jälkeen sinun ei tarvitse enää huolehtia käsistäsi, tuskinpa kasvavat jatkossa ihan silmissä. Tietysti lihasten näkyvyydessä voi tapahtua muutoksia jos rasvaprosenttisi alenee.

Tietysti jos haluat varoa käsien treenaamista, voit jättää niiden treenin vähemmälle. Kokonaan käsitreenistä luopumista en ainakaan kovin pitkäksi aikaa suosittele. Ehkäpä vain yksi kova sarja käsille, tai sitten tuota voimahakuista treeniä kuten itse sanoit.

Minkälainen treenitausta sinulla on? Tarkoitan, että mitä teit ennen tätä 4 kk:n salirupeamaa?

Ennen salia kävin useamman vuoden erilaisissa biceissä, joissa oli yleensä puolet lihaskuntoa. Ja luulenpa ettei monenkaan punttimimmin mielestä nää mun kädet todellakaan oo liian isot, mutta minulle riittää jo nyt.

nallac sanoi:
Ennen salia kävin useamman vuoden erilaisissa biceissä, joissa oli yleensä puolet lihaskuntoa. Ja luulenpa ettei monenkaan punttimimmin mielestä nää mun kädet todellakaan oo liian isot, mutta minulle riittää jo nyt.
Ouk-kei, nyt kun jaksat käydä jouluun saakka salilla, niin sen jälkeen sun tuskin tarvii muuta kuin ajatella puntteja, niin kroppa pysyy kuosissa. :hyper:
Voi jospa mäkin joskus pääsisin tuohon pisteeseen, et riittää jo. :rolleyes:

Q.Bijou sanoi:
Voi jospa mäkin joskus pääsisin tuohon pisteeseen, et riittää jo. :rolleyes:

Veit sanat suustani! :D
Jos joku huomattais mun käsistä, oisin ylpeä! Mut siihen on matkaa monta hikistä salitreeniä ja :whip:.
Nallac, epäilen sellaista, että täällä suurin osa juuri haluaa näkyvät lihakset, pelkkä kiinteys ei riitä. Mutta vain epäilen... ;) :piis:

nallac:

Kannattaa varmasti muuttaa treeniohjelmaa sellaiseksi, että teet käsille jatkossa pitempää sarjaa (15 toistoa, 2-3 sarjaa) kussakin liikkeessä. Muuta kroppaa treenaat sitten kuten normaalisti. Voit myös tarkentaa käsien treeniohjelmaa niin että saavutat mahdollisimman tasapainoisen yläkropan. Isot hauikset ja pienet luiskaolkapäät eivät välttämättä ole paras yhdistelmä.

Käsien treenaamista ei kannata jättää kokonaan tekemättä, muuten saavutetut lihakset kyllä häipyvät alta aikayksikön.

Onhan se vähän sitäkin, että jokaisella on se oma käsitys isoista lihaksista ja siitä millaisen kunnon itselleen haluaa.

Se, mikä itselle on ihan kylliksi voi olla toiselle ihan muuta.

Ja on munkin jalkalihaksia ihmetelty eikä ne ole yhtään isot, ainoastaan jonkin verran erottuvammat kuin keskivertoihmisellä. Joku fitness- tai bodarityyppi nauraisi, jos menisin sanoo niitä isoiksi lihaksiksi ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jos haluat kasvattaa lihaksia niin tee treeni tiputus tai pakkotoisto menetelmällä. Eli tiputus tarkoittaa sitä, että teet kolme sarjaa esim. 3x8 ja sitten tiputat painoja 2 sarjaa ja teet niin paljon ku jaksat. Oma esimerkkini vaikka hauis taljassa: 30kg 3x10 ja sitten 25kg toistoja7 ja 20 kg toistoja4. Selitinkö tarpeeksi selkeesti... Pakkotoisto taas tarkoittaa sitä, että teet niin monta toistoa kuin jaksat ja sitten vielä avustettuna muutaman lisää tai itse muutaman hieman epäpuhtaamman.

Näin saat lihaaksiin kokoa. Jos taas haluat vain kiinteyttä ja lihas erottavuutta niin sitten teet pidempiä toistoja ja pienemmillä painoilla.
T. B.B.

Suositut

Back
Ylös Bottom