Edullinen ruokavalio ilman turhia mössöjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nood
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkas, aluksi pyydan anteeksi kun kannettavassani ei toimi 'a''a'kk'o'set ja toiseksi,
opiskelijana tarvitsisin edullista normaalia ruokavaliota, jossa vaihtelua kumminkin kun tullut syotya nuudeleita / makarooneja aika paljon:)!

Olen katsellut ravinto osastoa taalla ja kaikki nayttavat hamuavan vain noita mommoja. Itsekkin myonnan kaytaneeni kolmea
eri lisaravinnetta, mutta olen ajatellut luovuttaa pois ainakin yhden ruokavaliostani, jattaisin ainakin fastin kreatiinin ja fastin dextron.

Mielestani ainakin viela nain nuorena urheilijana ei pakosti kannattaisi kayttaa hirveasti noita?

Paakysymykseni olisi: Ehdotuksia ruokavaliosta joka kestaisi viikon ja sama uudestaan ehka jarjestysta muuttaen aina vahan olosuhteiden mukaan mutta sen voin itsekkin tehda.

PS: Ofc te tarviitte tietoa miten liikun minka kokoinen olen ja minka ikainen olen!! 182/82 ja ikaa 16 vuotta, 3x sali viikossa, 1x/2x jaakiekkoa vk:ssa, juoksua silloin talloin ennen koulua ja rugby kausi alkaa kohta puoleen taas talvitreeneilla ja tarkoituksena olisi ehka viela jattaa rugby ja aloittaa amerikkalainen jalkapallo!

Kiittaen ja kumartaen,
nood:thumbs:

Bodaajan ruokavalio

Edullinen ruokavalio ilman turhia m'o'ss'o'j'a'.

No se on tietenkin bodaajan ruokavalio, jossa syödään peruselintarvikkeita, ei mömmöjä, liikaa lisäravinteita ja kalliita paskaruokia (pizzat, kebabit, hampurilaiset, valmiseinekset, makeiset, pullat ja munkit, limsat, liika alkoholi ym. ym.)
Itse olen huomannut että perusruoka-aineet tulevat paljon edullisemmiksi kuin valmisruoka ja roskaruoka. Jos sanotaan että päivässä menee noin 400g vähärasvaista lihaa/kalaa (broilerin rintapala/filee, kalkkuna, alle 10% naudanliha, kirjolohi, silakka, seiti, vaalealihaiset tonnikalanpalat vedessä), niin muu onkin sitten aika edullista, jos tuo edellinen maksaa noin 1-2 euroa pvä. Lidlistä ja toreilta saa edullisesti kasviksia (vihannekset, kaalit, juurekset, tuoreyrtit, palkokasvit, hedelmät(itsepuristetut täysmehut) ja marjat), sen lisäksi kananmunaa, sieniä(herkkusienet, suppilovahverot, kantarellit), maitorahkaa, rasvatonta maitoa, rasvatonta Gefilus piimää, rasvatonta maustamatonta jogurttia, raejuustoa, alle 10% kovat juustot, 100% täysjyväruislimppua, neljän viljan täysjyvähiutaleita, vehnänalkioita, kauralesettä, täysjyväkaurahiutaleita, täysjyväriisiä, tummaa riisiä, täysjyväpastaa(spagetti/makaroni/lasagnelevyt/kuviopasta/nauhapasta), bataattia, uuniperunaa kuorinaan, täysjyvä couscousia, kylmäpuristettuja kasvisöljyjä(extra virgin neitsytoliiviöljy, vehnänalkioöljy), soijalesitiinirakeita, soijarakeita ja jauhoa, tofua, soijamaitoa, pähkinöitä ja siemeniä, sekä paljon kraanavettä, vaikka vihreäteejauheella ryyditettynä.

Lisäravinteista en ottaisi kuin korkeintaan nestemäisen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljyn ja nestemäisen MiviTotal-multivitamiini-mineraalivalmisteen.

Paljon halvemmaksi tulee kuin epäterve roskaruoka ;)

Back
Ylös Bottom