Easy Body-dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pehmis
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Olen tässä kesän ajan käyttänyt välillä Easy bodyn patukoita, shakeja ja protskujauheita. Käyn 4 krt viikossa salilla, ihan kera kunnon 2-jakosen ohjelman. Nyt tuntuisi siltä, että muutama kilo saisi tippua ihan oikeesti, vaikka lihasta vähän kasvattelenkin. Elikkä miltä teistä kuulostais easy bodyn tuotteilla toteutettu pikakevennys aluksi, se ohjelma on jaettu starttiin, kehitysvaiheeseen ja ylläpitoon, luonnollisesti koko ajan vähentäen näiden tuotteiden käyttöä ja lisäten oikeaa ruokaa. Löytysköhän jollain ihan kokemusta?

Ja ihan yleisellä tasolla, mitä mieltä olette näistä dieettivalmisteista? Entä tämmösen dieetin vaikutus punttitreeniin, jos vaikka pitäisin protskumäärän korkeana, mutta muuten elelisin muutaman viikon miinuskaloreilla? Alkuhan tässä dieetissä on arvelluttavin, kun syödään lähes pelkästään viikko jauheita ja patukoita.

Tollaset viikko jauheilla ja patukoilla dieetin aloitukset on yleensä tarkoitettu selkeästi ylipainoisille (BMI 30 tai yli, ja siis läskiä ei lihasta). Niiden tarkoituksena on nopeesti saada nesteet liikkeelle ja antaa "shokkiherätys" aineenvaihdunnalle, jotta selkeästi ylipainoiset saavuttaisivat dieetin alussa selkeitä tuloksia, eivätkä lopettaisi dieettiä ennen aikojaan.

Dieettivalmisteet on hyvä tuki miinuskaloreilla elelevälle, ja varsinkin välipaloina todella toimiva ratkaisu. No, riippuu nyt siitä mitä tarkoitat muutamalla kilolla, mutta mun mielestä (en siis ole mikään expertti) olis järkevämpää ihan vaan vaikka laskea niitä kaloreita tai muuten järkevästi vähentää hiilareiden määrää ja käydä puntarilla. Ei muutaman viikon tai kuukauden minidieetti lihaksia kadota, varsinkin just jos pitää treenit kohdallaan ja proteiinit korkealla. Mun mielestä on kuitenkin on tärkeetä olla sinut oman kroppansa kanssa, ja lihaakin on mukavampi lähteä taas kasvattamaan kun ei ole kasaa läskiä pihvin päällä. Motivoi paremmin nähdä välillä työn tuloksiakin, kunhan ei syyttä suotta liian pitkälle dieettiä vie.

Juuri tuota tarkoitin muutaman kilon tiputuksella, että ois kiva saada hieman tuota löysää pois orastavien lihasten päältä. Pointti oli just, että nyt en viihdy omassa kropassani.

Tiedän toki, että paras tapa olisi syödä ruokaa ja laskea itse arvot, jne, mutta unohdin mainita, että olen pirun kiireinen. Noissa on se etu, että kaikki on laskettu valmiiksi ja helppo kuljettaa mukana. Mutta ajattelin, että kun treenaan ehkä kuitenkin kovempaa mitä keskimääräinen tälläisen dieetin noudattaja, niin hieman enemmän on ruokaa satava. Lisään jotain terveellistä hiilihydraattia mukaan ehkä..

Tiedän toki, että paras tapa olisi syödä ruokaa ja laskea itse arvot, jne, mutta unohdin mainita, että olen pirun kiireinen. Noissa on se etu, että kaikki on laskettu valmiiksi ja helppo kuljettaa mukana.

Jos kiireesi on kroonista, niin ymmärrät varmasti sen, että tuollainen pikakuuri vain lykkää sitä väistämättömyyttä, että jonkinlainen ruokapäiväkirjailu ja monitorointi on edessä kuitenkin jos haluat ruokavaliotasi korjata. Oli se sitten laskemista tai esim. mitä söit tänään -ketjusta mallin ottamista tai vertaamista omaan ruokavalioon. Oikeastaan se mitä söit tänään -ketju on aika näppärä, sieltä löytyy monen sisältöisiä malliruokavalioita monella eri kalorimäärällä. Laskeminen itse ei vie esim. kalorilaskuri.fi:llä kyllä omakätisestikään kauaa, ja näppituntuman oppii parissa viikossa kun sitä jaksaa sen aikaa tunnollisesti käyttää.

Yleensä tuollaisissa jauhekuureissa on todella vähän energiaa, eli rankasti treenaava ei vain pärjää sellaisilla alle 1000 kcal päiväannoksilla. Lisäksi makuihin rupeaa kypsymään parissa päivässä ja lisäainekuorma on valtava. Luulen ettei kukaan punttimimmeistä suosittelisi varsinkaan dieetin startiksi tuollaista kenellekään. Mitä järkeä on säikyttää aineenvaihdunta heti kättelyssä säästöliekille ja oma pinna kireälle? Tuollainen kuuri voisi olla passeli johonkin kriisitilanteeseen, esim. jos pitäisi äkkiä mahtua johonkin tiettyyn asuun ja fläsää onkin huomaamatta kertynyt.

Tuli vielä mieleen, että tietty jos asia oikein paljon kiinnostaa mutta aika on tosi tiukilla niin voit ostaa valmiin ruokavalion ateriaehdotuksineen joltain personal traineriltakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom