Duunisafka keliaakikolle ilman ruoan lämmitysmahdollisuutta

Jelou!
Sain ystävättäreltäni toimeksiannon vähän moukaroida hänen ruokavaliota. Tähän asti duunissa on menty pitkälti rahkan, hedelmien ja satunnaisen suklaan voimalla. Haasteena on se, että hänellä on keliakia, ruokaa ei pysty lämmittämään, ja ruoan pitäisi selvitä ilman kylmäsäilytystä (kylmälaukku on käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti). Eli toiveena olisi löytää jotain variaatioita kiinteille safkoille, jota voisi vetää lounaaksi, jottei koko työpäivä menisi pelkän rahkan voimalla.

Gluteeniton pastasalaatti, siihen voi esimerkiksi laittaa pastaa, majoneesia tai muuta kastiketta, broileria, säilykkeitä, tuorevihanneksia.. ihan miten itse tykkää. Säilyy kyllä lounaaseen asti jos on edellisenä iltana tehty ja aamulla jääkaapista mukaan otettu. Jos on veden keittomahdollisuus niin pussikeitot sulate/tuorejuustoilla höystettynä. Saalaatit ylipäätään kaikki, muista muistuttaa kuitenkin proteiinien lisäämisestä (kana/tonnikala/eilinen ylijäämäkala). Salaatteihin voi pastan sijaan laittaa myös eilistä riisiä jne... Mutta vähän kyllä nyt luulen jos naikkonen ei tähän päivään mennessä ole itse noita keksinyt l. jaksanut panostaa, niin ei hän kyllä kauaan jaksa salattejakaan tehdä sillä perusteella, että ovat liian tylsiä, vaikka oikeasti vain laiskottaa.. Ja kannattaa muuten tehdä parin päivän satsit kerralla, joka päiväinen eväiden nysvääminen rassaa varmasti..

Back
Ylös Bottom