Dream Theater -konsertti 27.9.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Ehdoton keikka!! Itse ostin 100e lipun (omatunto soimaa) sillä pääsee permannolle ja jotain krääsää saa mikä nyt sinänsä ei kiinnosta. Kaveri oli sitä mieltä että saisi kuvata Dt:tä (niiden sivuilla bootlegejä/linkkejä niihin) mutta tosiaan järkkärit varmaan eri mieltä.

Symphöny X aivan uskomatonta musiikkia myös, se oli viime tai toissa vuonna Stratovariuksen LÄMPPÄRINÄ Suomessa!! Siis lämppärinä! Tsiisus, menisikö jopa ensimmäiseksi mun paras bändi listalla.

Oletteko muuten kuunnelleet jo Octavariumia? Mie kävin ostamassa sen heti kauppoihin ilmestyttyä ja totesinpahan vain, että olis se saanu vähän enemmän rockimpaa olla. Toisaalta hyvähän se on, ettei kaikki levyt ole samanlaisia, mutta odotuksissa paistoi kuitenkin vahvasti Train of Thoughtin aiheuttamat tuntemukset. Se oli nimittäin aika kovaa tavaraa! :rock:

On ne kuitenki melko äijiä noitten soittimien kanssa. Tuoki levy sai nostettua minun keikkakuumetta taas korkeammalle! :kuola:

Aleski sanoi:
Oletteko muuten kuunnelleet jo Octavariumia? Mie kävin ostamassa sen heti kauppoihin ilmestyttyä ja totesinpahan vain, että olis se saanu vähän enemmän rockimpaa olla. Toisaalta hyvähän se on, ettei kaikki levyt ole samanlaisia, mutta odotuksissa paistoi kuitenkin vahvasti Train of Thoughtin aiheuttamat tuntemukset. Se oli nimittäin aika kovaa tavaraa! :rock:

On ne kuitenki melko äijiä noitten soittimien kanssa. Tuoki levy sai nostettua minun keikkakuumetta taas korkeammalle! :kuola:

En katsonut onko alempana levystä omaa arvosteluthreadiaan, mutta kommentoinpa tähän... Joops, ostin eilen tuon viimeisen lätyn. Mä olen aina digannut siitä "kevyemmästä" DT:stä, train of thought oli ihan jees mutta mun mielestä ei tosiaan niitten paras levy... Tämä oli enemmän paluu vanhoille raiteille. Ykkösbiisi oli hyvää mättöä, mutta mielestäni 3. kappale oli DT:tä parhaimmillaan.
Mutta kokonaisuutena hyvä levy, kakkosbiisi tosin on tosi kesy eikä mikään omaleimainen.

Kyllähän tuo levyn osto antoi lisäpotkua keikan odotukseen. Katsomossa ollaan..

Olen kuullut villiä huhua, että Mike Portnoy olisi keikkapäivänä F-musiikilla pitämässä jonkun sortin promo tjms. tilaisuutta klo. 14-15.

Osaako joku vahvistaa tai kertoa lisätietoja?

Keikalla nähdään!

Loikka sanoi:
Olen kuullut villiä huhua, että Mike Portnoy olisi keikkapäivänä F-musiikilla pitämässä jonkun sortin promo tjms. tilaisuutta klo. 14-15.

Osaako joku vahvistaa tai kertoa lisätietoja?

Keikalla nähdään!

Syyskuun Soundi-lehdessä on ainaki ilmotus, jonka mukaan Portnoy on tavattavissa F-musiikissa 27.9. Ja kun asian käy vielä tarkistamassa osoitteesta www.f-musiikki.fi niin huomaa, että tuo kyseinen kellonaika 14-15 on juuri se oikea.

Tiistaina Rock and Roll! :rock:

Ei tainnut tulla LTE:tä ollenkaan. Vittumaisesti resonoi takaseinästä tietyt kitaran sävelet. Meni maku koko keikasta siinä puurossa. Hyvä keikka muuten IMO.

No, joka tapauksessa DT näytti jälleen kerran mitä tarkoittaa SOITTOTAITO. Toivottovasti kukaan muusikonalku ei masentunut, vaan sai lisää inspiraatiota
treenaamiseen.

Soittivat vanhoilta levyiltäkin parhaat palat, Mirror ja se seuraava biisi, Solitary Shell jne... Pull Me under oli loistava 2 encore.

Jotenkin jäi vähän outo maku, keikka oli loistava mutta jossain kohtaa jäi vähän sellainen "tekninen maku". Sekin on ymmärrettävää kun miettii kuinka osaavia kavereita ovat, en mitään mättöhyppimistä odottanut mutta jotenkin odotin erilaista. Encoren aikaan yleisö olikin ihan erilailla mukana...

Mutta niinkuin sanottu, huippukeikka, "learning to liveä" jäi kaipaan, ja se takaseinän paha yläpään korostus saatiin kuriin eareilla. Ei hifistelynautinto mutta fiilistelyä sitäkin enemmän. Ja odotusten mukaan setti kesti 3h, välissä 20min tauko.

Kannatti lähteä :D

Settilista kopattu mikeportnoy.com foorumilta

The Root Of All Evil
Panic Attack
Majesty song, didn't identify straight away (editing it in once I've checked it)
A Fortune In Lies
Under A Glass Moon
The Mirror / Lie
Peruvian Skies w/ Wish You Were Here (Pink Floyd) & Wherever I May Roam (Metallica) teasers
Fatal Tragedy
About To Crash
Losing Time / Grand Finale
***Intermission***
As I Am
This Dying Soul
Never Enough
Sacrificed Sons
Octavarium (JP had a double neck, 12 string & 6 string)
***Encore***
In The Name Of God
***2nd Encore***
Pull Me Under /
Metropolis Pt.1 /
Pull Me Under (cont.)

sakuraba sanoi:
No, joka tapauksessa DT näytti jälleen kerran mitä tarkoittaa SOITTOTAITO. Toivottovasti kukaan muusikonalku ei masentunut, vaan sai lisää inspiraatiota
treenaamiseen.

No eivät todellakaan näyttäneet. Olen hyvin pettynyt Mike Portnoyn live-soittoon ja esim. biisissä "Never Enough" oli järkyttävää seurata, kun Rudessin "sekvenssi" takkusi väliosan alussa... koko matkan 1/8 Portnoyta jäljessä.

Havaitsin saman jo aikanaan Metropolis-DVD:llä ja jopa Budokanista: jätkät eivät osaa soittaa omia biisejään. Voi tietysti olla, että suurelle yleisölle touhu menee läpi.

Mutta silti tykkäsin olla keikalla, nimenomaan jätkien esiintymisessä ja screeneilla näytetyssä videomateriaalissa oli jotain hienoa, Awaken biiseissä oli munaa ja La Brie lauloi esim. Octavariumin hienosti.

Narukäsi sanoi:
Ei ollu toi biisi Six degreesiltä mikä tuli vaan joku toinen se oli. Joku varmaan osaa sanoa mikä biisi.
Awakelta tuli Mirror ja Lie.

Äh, anteeksi.. Brainfart.. Olet oikeassa, en muista nimeä itsekään. Mutta se sikahyväbiisi :D

LaBrien laulu oli hienoa mutta jossain biisissä yllätyin kun tuntui jäävän ylä-äänistä vähän... Nooh, perfektionistit kuuntelee vain studiolevyjä..

Ja lopuksi, Vammala kunniaan.. ;)

Back
Ylös Bottom