Donald Trump

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makhak
  • Aloitettu Aloitettu
No jos katsoo vain kokonaismäärää niin varmaan jöpöttää. Suurin lisäys opettajissa ja terveydenhuollossa, liittynee luultavasti vastuun siirtymiseen liittovaltiolta osavaltioihin.

Teollisuustuotannossa miinusta.

Kumman luulet tuovan mammonaa yhteiskunnalle?

Se on vain tilasto. En minä ole tehnyt mitään väitteitä ja suurta hehkutusta asiasta. Huvittaa vaan kun kauhea seli-seli ja kieltämisen tarve anti-Trump osastolla yhden tilaston takia.

Massiivinen suunnanmuutos huonompaan Trumpin aikana, loppu on lähellä?
IMG_0787.webp

No sattumalta kun sillä tilastolla on merkitystä mun salkkujen paksuuteen. Nyt kyllä ATH, mutta miten parin vuoden päästä?

Yritykset häipyy maasta niin pikkuhiljaa lumipallo alkaa tuntumaan kaikissa osakkeissa.

No sattumalta kun sillä tilastolla on merkitystä mun salkkujen paksuuteen. Nyt kyllä ATH, mutta miten parin vuoden päästä?

Yritykset häipyy maasta niin pikkuhiljaa lumipallo alkaa tuntumaan kaikissa osakkeissa.
Aina tää jorina..."ihan just taas romahtaa ja lähtee kaikki jne jne."

mihin helvettiin ne lähtee kun asiat nimenomaan on kovassa nousussa? Onko tää taas joku oman päivän tekohengitys ja jaksaa taas itse kun hokee noita?

Aina tää jorina..."ihan just taas romahtaa ja lähtee kaikki jne jne."

mihin helvettiin ne lähtee kun asiat nimenomaan on kovassa nousussa? Onko tää taas joku oman päivän tekohengitys ja jaksaa taas itse kun hokee noita?
Pitkään käynnissä ollut yritysten pakeneminen Yhdysvalloistahan nyt nimenomaan vähenee, kun niiden raskasta verotusta kevennetään ja samalla niiden globaalia kilpailukykyä parannetaan muillakin keinoin, kuten paremmilla kauppasopimuksilla eri maiden kanssa yhdistettynä tariffeihin, dollarin arvon laskemisella, ilmastohörhöilyn lopettamisella, DEI:n lopettamisella jne. Nythän nimenomaan luodaan olosuhteita sille, että investoinnit ja pääomat suuntautuvat Yhdysvaltoihin eikä sieltä pois.

Jotta yritykset ja pääomat karkaisivat maasta pois niin silloin pitäisi tehdä täsmälleen niin kuin Eurooppa on tehnyt, josta paras esimerkki on Suomi.

Tjaa, enpä tiedä tuosta, työn verotusta kevennetty, regulaatiota kevennetään, sehän lisää Amerikan kilpailukykyä. Se on toki todettava että harmillisesti yritysveron lasku 21%->15% ei taida ainakaan vielä tapahtua. Sitä odotellessa ja taas osakkeet kiittää.
Ei kait monikaan ole siirtänyt tuotantoa USAan viedäkseen tuotteita sieltä ulos. Vaan USAssa tuotetaan sisämarkkinalle. Minun saksalainen autoni on made in USA koska SUV markkina on USAssa suuri ja kannattaa olla tuotanto siellä missä markkina. Ja sitten osa menee vientiin myös. Noihin voi jotain vaikutusta olla tariffeilla, mutta pikemminkin tariffit tuo firmat Amerikkaan tekemään, kuin päinvastoin.
Eli en näe mitään erityistä syytä miksi USAn yritykset kompastelisivat. Sitä yritysveron laskua toivon ja saman vois tehdä Suomikin ja laskea -> 15% make Finland great again, aika heikosti menee nyt.

Ei tietenkään, mutta suojautumismekanismien alasajo sen sijaan on. Tällä kertaa kymmenien ihmishenkien menetykseltä oltaisiin voitu välttyä, kunhan vain kaikki olisi toiminut entiseen malliin.
Toihan on sun ultra negaileva jorina taas. Helppo huudella taas ja koittaa syyllistää kaikella millä sylki suuhun tuo.
Kuten sanottu melkoista lillukanverren metsästystä teillä ja medialla kun menee vähän liian hyvin asiat. Kaikki pakko koittaa käyttää tai vääntää.

Tjaa, enpä tiedä tuosta, työn verotusta kevennetty, regulaatiota kevennetään, sehän lisää Amerikan kilpailukykyä. Se on toki todettava että harmillisesti yritysveron lasku 21%->15% ei taida ainakaan vielä tapahtua. Sitä odotellessa ja taas osakkeet kiittää.
Ei kait monikaan ole siirtänyt tuotantoa USAan viedäkseen tuotteita sieltä ulos. Vaan USAssa tuotetaan sisämarkkinalle. Minun saksalainen autoni on made in USA koska SUV markkina on USAssa suuri ja kannattaa olla tuotanto siellä missä markkina. Ja sitten osa menee vientiin myös. Noihin voi jotain vaikutusta olla tariffeilla, mutta pikemminkin tariffit tuo firmat Amerikkaan tekemään, kuin päinvastoin.
Eli en näe mitään erityistä syytä miksi USAn yritykset kompastelisivat. Sitä yritysveron laskua toivon ja saman vois tehdä Suomikin ja laskea -> 15% make Finland great again, aika heikosti menee nyt.
Jäikö tuo yritysveron lasku kanittamaan jostain bbb:ssä? Olen missannut tämän kokonaan.

Firmat pistää lapun luukulle koska tariffit nostaa raaka-aineiden ja osien hintaa.

Näin on tehnyt esimerkiksi:

- Ford
- John Deere
- Freightliner

Toihan on sun ultra negaileva jorina taas. Helppo huudella taas ja koittaa syyllistää kaikella millä sylki suuhun tuo.
Kuten sanottu melkoista lillukanverren metsästystä teillä ja medialla kun menee vähän liian hyvin asiat. Kaikki pakko koittaa käyttää tai vääntää.
Erittäin ihanasti vähätelty.

Jäikö tuo yritysveron lasku kanittamaan jostain bbb:ssä? Olen missannut tämän kokonaan.

Juu tästä ei ole oikein mitään puhuttu piti ihan guuglettaa ja kunnollista vastausta ei tunnu saavan. Mutta siis mitä ilmeisimmin ei sisälly BBB pakettiin.
Oliskohan sen verran kovat veroalet kansalaisille tulossa, ettei haluttu antaa vastustajille sitä tulokulmaa, että Trump tekee suuryrityksille ja miljardööreille, nythän Trump tekee vaan miljardöörikavereille nämä henkilöverotuksen alet.:rolleyes:

Ei taida yritysveron lasku olla enää mikään "hard target", sillä nykyiset verolait mahdollistavat aika roiman veroprosentin optimoinnin. Muistaakseni viime vuosina maksettu keskimääräinen yritysvero taisi olla todellisuudessa 8% luokkaa.

Firmat pistää lapun luukulle koska tariffit nostaa raaka-aineiden ja osien hintaa.

Näin on tehnyt esimerkiksi:

- Ford
- John Deere
- Freightliner

Laitapa dataa siitä miten raaka-aineet nousseet USA vs muu maailma. Nopeasti guuglettamalla en löytänyt mitään perustetta tälle.
Ford on mokannut miljardeja patteriauto leikeissä, suurimmat vaikeudet taitaa olla Kiinassa ja ylipäätänsä kehno innovaatio ja panostukset ilmastosignaloinnissa mikä on tietenkin virhe. Hehän joutuneet tuomaan sähköistämisen skaalaa isosti alas suunnitellusta/signaloidusta, jo Bidenin aikana.
John Deere panostamassa 10mrd seuraavan10 vuoden aikana jenkkeihin. Farmarihommat syklistä. Deere muuten itse suututti asiakkaansa woken toimarinsa DEI jutuilla ja sai älä osta kampanjan niskaansa. Tämäkin tapahtui jo Bidenin aikana.
Freightlinerista en tiedä, oisko samat ongelmat kuin Ford ja EU autoteolisuus? Ilmastoleikit tulee kalliiksi. Nyt ei tartte teeskennellä enää kun Trumpin hallinto ruorissa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=wjTPt-FVq3E

Ei taida yritysveron lasku olla enää mikään "hard target", sillä nykyiset verolait mahdollistavat aika roiman veroprosentin optimoinnin. Muistaakseni viime vuosina maksettu keskimääräinen yritysvero taisi olla todellisuudessa 8% luokkaa.

Ainahan isot ne kikkailee, sen takia olis parempi laskea, että rehellisemmät pienemmät firmat olis samalla viivalla. Eipä ole Suomessa kukaan vaatinut nostoa takaisin 20%->25%. Ja USA nyt 21%.

Yhdysvaltain historian vähiten vuotava raja by Donald John Trump. 6000 laitonta ylitystä viime kuussa vs. Bidenin pahimmillaan 10 000 päivässä. Lisäksi yhtäkään em. 6000:sta ei päästetty maahan.

View: https://x.com/RealTomHoman/status/1940156659084796257

Bidenhän sai pelkästään järisyttävillä puhujanlahjoillaan maahantulovirrat pienenemään, sillä siihen maailmanaikaan republikaanien mielestä 20 miljardia oli liikaa laittaa etelärajan vahvistamiseksi - nyt samaan tarkoitukseen korvamerkittiin 170 miljardia. Näistä asioista on turha maalaisjärkeä etsiä.

Bidenhän sai pelkästään järisyttävillä puhujanlahjoillaan maahantulovirrat pienenemään, sillä siihen maailmanaikaan republikaanien mielestä 20 miljardia oli liikaa laittaa etelärajan vahvistamiseksi - nyt samaan tarkoitukseen korvamerkittiin 170 miljardia. Näistä asioista on turha maalaisjärkeä etsiä.
Trumpin äänestäjät halusivat rajakontrollin takaisin, ja näin myös tapahtui ennätysajassa. Vaalilupaus täytetty 100%:sti ja tästä toimenpiteestä Trump on saanut korkeimmat pisteet polleissa äänestäjiltään ja jopa demokraateilta.

Avoimien rajojen vasemmistoeurooppa on tietysti täysin shokissa tapahtuneesta.

Back
Ylös Bottom