Discoveryltä lähetettävää liveä - Suoraan avaruudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Myth
  • Aloitettu Aloitettu
Linkki vinkki:

Nasa

Tuohon meinas jäädä koukkuun, kun ajelivat robo kädellä tiuhaan ja meinasivat mokata pari siirtoa. Radioliikennekin kuuluu tuosta ja kameroita on useita.

Myth sanoi:
Linkki vinkki:

Nasa

Tuohon meinas jäädä koukkuun, kun ajelivat robo kädellä tiuhaan ja meinasivat mokata pari siirtoa. Radioliikennekin kuuluu tuosta ja kameroita on useita.

Näkyykös tuolta myös se astronauttien paluugrillaus livenä? Itse sukkulasta ei kai häiriöiden takia voi lähettää kuvaa H-hetkellä, mutta jo valvomon ilmeetkin voisivat olla mielenkiintoista seurattavaa.

IronMind sanoi:
Näkyykös tuolta myös se astronauttien paluugrillaus livenä? Itse sukkulasta ei kai häiriöiden takia voi lähettää kuvaa H-hetkellä, mutta jo valvomon ilmeetkin voisivat olla mielenkiintoista seurattavaa.

Sitä en tiedä miten kauan nuo noita kameroita aikoo auki pitää ja jakaa signaalia nettiin. Se oliskin mielenkiintosta nähdä mitä siellä valvomossa oikeesti keskustellaan ilmakehään tuloa ennen ja mitkä ilmeet on silloin kun yhteys katkeaa. Tänään ainakin tuli hyviä haastatteluja ja kuuli paljon miehistön ja Houstonin välistä keskustelua. Tunti sitten oli ainakin jonkin laitteen kanssa ongelmia. En tosin saanut selville, että mikä laite oli kyseessä.

Älytöntä tää teknologia... Mut tosin jos vaikka 30v päästä selittäis omille lapsilleen "Katoin sillon nuorena kollina live-kuvaa avaruussukkulalta", ne naurais sut suohon ja sanois "Kato tätä, tässä mun kännykässä näkyy livenä painottomuusmaratonjuoksu Plutolta"

Nyt on tilanne päällä; korjaavat robottikädellä ilmeisesti jotain eristettä.
Maapallo näyttää kauniilta, ja kuten on todettu, radioliikenne on paikka paikoin mielenkiintoista kuunnella.

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin, eikä se eristepala aiheuta mitään ongelmia.

Avaruustutkimus tulisi voimaan erittäin pahoin, jos Discovery räjähtäisi paluumatkalla.

Tämähän oli hyvä linkki, teknologiaqeeqqi kiittää. Tässähän tämä työpäiväkin etenee lounasta kohti näppärästi. :D

Kohta selviää laskeutuuko tänään vai huomenna. Äsken tuli kuvaa Kennedy Space Centeristä, kun lensivät testilentoja koneella ja simuloivat laskeutumista.

Jahas, huomiselle menee laskeutuminen. Sää ilmeisesti liian epävakaa.

Kohta pitäisi tapahtua. Tämän päivän laskeutumisikkunat EEST aikaa:

-klo.12.37 (5.37 EDT)
-klo.12.41 (5.41 EDT)
-klo.14.11 (7.11 EDT)
-klo.14.13 (7.13 EDT)
-klo.15.47 (8.47 EDT)

Ilmeisesti ei laskeudu Kennedyyn, vaan Californiaan varalaskeutumispaikalle.

Edit: Laskeutumisikkunaksi on valittu 7.11 EDT eli tuo klo. 14.11 EEST. Tuolloin alkaa deorbit burn.

onko tämä livekuva sama kuin nasatv? itse juuri katselen tätä nasatv:tä mutta kuva tulee ihan maasta sieltä tukikohdasta mistä seuraavat discoveryn lentoa.joko laskeutuminen on alkanut ja kuva siirtynyt sukkulasta maahan?
EDIT: mulla ei siis tuo eka postauksen linkki toiminut

Hape sanoi:
onko tämä livekuva sama kuin nasatv? itse juuri katselen tätä nasatv:tä mutta kuva tulee ihan maasta sieltä tukikohdasta mistä seuraavat discoveryn lentoa.joko laskeutuminen on alkanut ja kuva siirtynyt sukkulasta maahan?
EDIT: mulla ei siis tuo eka postauksen linkki toiminut

Voisin veikata, että sama. Kuva tulee tällä hetkellä komentokeskuksesta. Vissiin ne sukkulan kamerat on ulkona vain kun luukut on auki. Kiertoradalta irtautuminen alkaa näillä näkymin 14.11 EEST, tosin tuolta kuuluu kyllä radioliikenne, josta selviää aina kunkin hetken tiedot.

Linkki toimii parhaiten Media Playerilla.

Edit: http://www.nasa.gov/55644main_NASATV_Windows.asx

Back
Ylös Bottom