Dimmun DCA kysely

Elikkäs mitä mieltä jengi on Dimmun uutukaisesta? Itse olin ehkä lievästi pettynyt. En oikein osaa itsellenikään selittää mikä siinä on vikana, mutta muutamaa hyvää riffiä lukuunottamatta aika mitäänsanomaton levy.

EDT oli siis täydellinen levy, niinkuin kaikki hyvin tietää...Synkkä kuin mikä, syntikat toivat "majesteetillisuutta", loistavat biisirakenteet ja Shagrathin ääni kuulosti kuin se olisi purkautunut jostain helvetin syövereistä (eli siis hyvässä mielessä).

SBD oli ihan hyvä mutta mielestäni hieman "puuromainen" saundi pilasi sen. Varsinkin rummut olivat aika vahvasti peitossa.

PEM oli loistava! Miehistönvaihdos oli tehny terää ja varsinkin Galderin kitarointi ja Nickin rumputyöskentely oli mahtavaa.

DCA toi sellaisen fiiliksen että pojilla olisi loppunut ideat kesken. Usean kuuntelukerran jälkeen mieleen ei ole jäänyt yhtään biisikokonaisuutta, ainoastaan muutamia hyviä irrallisia riffejä ja kohtia.

En tiedä oliko vika kuuntelijan kovissa ennakko-odotuksissa vai missä, mutta ei uponnut ihan kybällä...

Sama juttu DCA:n kanssa. Siitä puuttuu se jokin. Ehkä se levy on jotenkin vähän liian laskelmoitu ja "synteettinen". Mun mielestä levyn ekat 6 kappaletta on hyviä, mutta ei sellasia ihan helvetin hyviä, niinku monilta muilta levyiltä löytyy. Sitten ne loput kappaleet on aika lailla mitäänsanomattomia. Esim PEM ja EDT ovat täyttä tykitystä levyn alusta loppuun, kun taas DCA hyytyy tylsäksi puuroksi lopussa.

PEM on Dimmun paras levy :worship:. On sellasta menoa ja meininkiä että huhhuh. EDT seuraa heti perässä. Se on klassikko.

Kovin oli tasapaksu levy. Meinaa jopa alkaa puuduttamaan ennen loppua. Kaikki levyllä on periaatteessa kunnossa mutta jotenkin tulee sellainen taustamusiikkifiilis. Sijoittuu jonnekin sinne Godless Savage Gardenin tasolle.

För all tid ja Stormblåst lemppareita vaikka äänenlaatu ärsyttääkin. EDT toki hyvä klassikoineen ja PEM yllättävän hyvä niin tuoreeksi. DCA ei ole kovin erilaista loppujen lopuksi PEM:stä, mutta hieman vaisu tosiaan. Silti hyvää musaa pojat suoltaneet näinkin pitkään :thumbs:

EDT on levyjen levy. Stormblåst taas henkii jotain vaikeasti kuvailtavaa,synkkää ja jylhää tunnelmaa ja toimii kyllä hyvin puutteellisista saundeista huolimatta. DCA alkoi itselleni avautua vasta noin viiden kuuntelukerran jälkeen ja kyllähän se ihan hyvää settiä on, mielestäni jopa parempi kuin PEM.

EDT paras imo, PEM oli vähän enemmän riffittelyä ja selkeempää menoa. SBD ja DCA muistuttavat enemmän toisiaan.

Kun jotkut nyt kuitenkin ihmettelevät lyhennöksiä, niin Dimmulla on tapana tehdä levyistä sen nimisiä, ettei niitä osaa erkkikään.

EDT = Enthrone Darkness Triumphant
SBD = Spiritual Black Dimensions
PEM = Puritanical Euphoric Misanthropia
DCA = Death Cult Armageddon

DCA:ssa ei ole särmää, ei niin yhtään.:down:

Paras levy on mun mielestä EDT. Myös Stormblåst ja För All Tid on tosi hyviä, mutta se äänenlaatu kyrsii kyllä ihan helvetisti.

Mulle kyllä kolahtaa hyvin Dimmun uusi levy varsinkin raita 6. Blood Hunger Doctrine.

Paljon on tullut kuunneltua myös levyjä Godless Savage Garden ja Enthrone Darkness Triumphant.

Originally posted by unreal
Mulle kyllä kolahtaa hyvin Dimmun uusi levy varsinkin raita 6. Blood Hunger Doctrine.

Ajattelinkin tässä juuri kysäistä, että mikä on mielestänne paras biisi DCA:lta. Itse kanssa kallistuisin kutosen puoleen. On niin perkeleen tyylikkäitä ne alun ja lopun sinfoniaorkesteriosuudet. Toinen hyvä kappale on Allegiance.

No minä ainakin pidin DCAsta.

Progenies of the Great Apocalypse
Blood Hunger Doctrine
Cataclysm Children

Nousivat heti suosikikseini.

Back
Ylös Bottom