digivideokameraa ostamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu
nyt on tarkoitus ostaa digitaalinen videokamera ja niistähän mä en sitten tiedä yhtään mitään. joten mikähän kamera mahtaisi olla hyvä kun pitäisi päästä kuvaamaan parit häät ja oma treenivideo? :D

eli vaatimuksia: helppokäyttöinen, mukana tulisi mielellään suomenkielinen ja HELPPO videonkäsittelyohjelma, kuvan pitäisi olla melko tarkka,
hinta 500-800€...ei kai siinä muuta, sen ei tartte tallentaa suoraan dvd:lle tai mihinkään tollaseen kun kuitenkin leikkaan videot sitten koneella ja poltan dvd:lle.

Sony rulettaa tolla(kin) sektorilla. Näkyis Teknisiltä irtoavan alta 500 esson.

Hyvän videokameran saa parilla tonnilla. Jos hakee jonkinlaista laatua niin muut kannattaa unohtaa.

Koneesta pitää löytyä gigoittain muistia ja kunnolla vääntöä. Muuten menee hermot ja tuntikausia käsittelyyn. Paskempi huomata yön yli kestäneen konversion jälkeen että kuva ei olekkaan sellainen mitä ajatteli. Tuolla rahalla ostaisin digipokkarin, jossa on kunnollinen videon tallennus, ja pari parin gigan muistikorttia.

Lagarith codekki videon pakkaamiseen http://www.free-codecs.com/download/Lagarith_Lossless_Video_Codec.htm Ei kannata pitää videoita pakkaamattomina aveina, jos ei ole satoja gigoja ylimääräistä kiintolevytilaa.

Magixilla on tosi hyvä hinta/laatusuhteinen videon editointisofta http://site.magix.net/scandinavian/home/video/movie-edit-pro-10/?no_cache=1

Videon heilumisen saa poistettua VirtualDub (http://www.virtualdub.org/) plus Deshaker (http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm) yhdistelmällä, joka on ilmainen.

Menee varmasti mainostamisen piikkiin kun oman firman tuotteesta on kysymys, mutta tuollaisiin tarpeisiin voisi suositella N93 kännykkää. Vehje pakkaa videot suoraan raudalla mpeg-4:ksi joten levytilaa ei käsittelyssä tartte läheskään samaa määrää kuin DV-kameroiden kanssa ja editoinnin voipi hoitaa Windows Movie Makerilla, joka tulee XP:n mukana.

Teemupiin ohjeet on myös hyvät, mutta ihan eri kunnianhimon tasolle kuin mitä Dinolla tuntuisi olevan.

Itselläni on täysin käyttämättömänä nykyään JVC:n DV kamera, kun perheen seikkailut tallentuvat N80:llä tai IXUS S40:llä. Filkan editointiin ja DVD:n masterointiin kuluu DV-kameran ja Pinnacle Studion kanssa niin vitusti aikaa ettei vaan jaksa ottaa sitä kameraa edes mukaan. Olen kai vaan laiska tai jotain.

WTF?? Kaveri kysyy mikä olis hyvä videokamera niin sitten sille ehdotetaan kännykkää!!!? Olkoonkin vaikka kuinka hyvä videokuva nokia-standardilla niin ei sitä nyt videon kuvaamisen takia puhelinta varmaan kannata hommata..?

Itse ymmärsin kysymykseen niin, että mikä olisi hyvä kamera aloittelijalle kuvata punttitreenejä ja parit häät, ei hyvä videokamera, piste. Oma kokemus tuosta kalikasta on, että tuollaiset kuvais N93llä mainiosti, hinta on about samaa luokkaa kuin DV-kameralla ja kaupan päälle saa kännykän.

Jos kommentti loukkaa niin pahoittelen.

Kyseisen Verkkokauppa-tuotteen mukana toimitetaan vain saksankielinen ohjekirja.

mukana tulisi mielellään suomenkielinen ja HELPPO videonkäsittelyohjelma

manuaalista ollut puhetta?

Pointtina lähinnä se, että tuosta saa hyvän kovalevyllisen kameran suht halvalla...

“...nyt on tarkoitus ostaa digitaalinen videokamera ja niistähän mä en sitten tiedä yhtään mitään...”

Verstehen Sie?

Minulla on ollut vähän samat aikeet, lainavehkeillä tullut kuvailtua välillä ja nyt alkaa tuntumaan, että aika olisi kypsä oman kameran hankintaaan. Budjetti on luokkaan noin tonni ja tämmöiset kamerat on tällä hetkellä tarkastelun alla:
Sony HDR-HC3
Panasonic NV-GS500EG-S
Sony DCR-HC96E
Panasonic NV-GS300EG-S
Kaksi ensimmäistä on reilun tonnin pelejä ja jälkimmäiset menee tuohon mainittuun hintarajaan alle 800 erkkiä. Jos jollakulla on käyttökokemusta näistä niin mielellään ottaisin tietoa vastaan.

Edit: Kuten ketjun avaajalla, myös minulla videot pyörähtää tietokoneen kautta ja mainitsemissani kameroissa on myös DV-in/out.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom