Dietillä ohjelman vaihto voimapainotteiseen?

Elikkä ensi kesälle olen ajatellut 3 kuukauden diettiä ja siinä vaihtaa massapainoitteisen treenini voimapainoitteiseen. Syynä tähän on se, että olen tiedostanut sen tosiseikan, että massaa ei voi dietillä saada, mutta voimatasot voivat parantua. Ja nyt itse ohjelmaan eli ohjelmaan parannusehdotuksia ihan reippaalla kädellä, koska en tosiaankaan tiedä juuri mitään ihan puhtaasta voima harjoittelusta.

Maanantai: Rinta/Hauis/Vatsat

Penkkipunnerrus 12,10,8,6,4,2
Vinopenkki 2*6
Alakalteva penkki 2*6
Hauiskääntö tangolla seisten 4*6-10
Vatsat laudalla 3*10-15

Keskiviikko: Jalat

Jalkakyykky 12,10,8,6,4,2
Jalkaprässi 2*6
Hack-kyykky 2*6
Ojennukset 2*6-10
Koukistukset 2*6-10
Pohjeprässi seisten 2*6-10
Pohjeprässi istuen 2*6-10

Torstai: Ojentajat/Olkapäät

Lankkupenkki 12,10,8,6,4,2
Ranskalainen 2*6-10
Ojentajapunnerrus taljassa 2*6-10
Vipunostot sivuille 2*10-15
Vipunostot eteen 2*10-15
Takaolkapää laite 2*10-15

Lauantai: Selkä

Maastaveto 12,10,8,6,4,2
Kulmasoutu 2*6
Ylätalja 2*6
Alatalja 2*6
Hyvää huomenta liike 2*10-15

Jos voimaa meinaat ja nuo pääliikkeiden sarjat ovat kaikki vähänkin kovia, niin aivan liikaa.. Sitten vaihtaisin olkapäät pois torstailta. Ja sitten vaihtaisin selkä ja jalkapäivän keskenään.. Ja teet mielestäni vielä etureiskoille vähän turhan paljon.
Jos siis itse tekisin itselleni ohjelman.

Itse en voimatreenissä menisi toistoissa yli kymmenen, kahdeksan taitaa olla maksimi mitä tulee tehtyä. Kuten Raven jo mainitsikin mieluummin selkä/jalat toisinpäin, jotta seuraavan viikon penkkiä varten selkä ei olisi kovin jumissa.

Maanantai: Rinta/Olkapäät/Vatsat

Penkkipunnerrus 5*5
Vinopenkki 2*6
Alakalteva penkki 2*6
Vipunostot sivuille 2*10-15
Vipunostot eteen 2*10-15
Takaolkapää laite 2*10-15

Keskiviikko: Selkä/vatsat

Maastaveto 5*5
Kulmasoutu 2*6
Ylätalja 2*6
Alatalja 2*6
Vatsat laudalla 3*10-15

Perjantai: Ojentajat/Hauis

Lankkupenkki 5*5
Ranskalainen 2*6-8
Ojentajapunnerrus taljassa 2*6-8
Hauiskääntö tangolla seisten 5*6-8

Lauantai: Jalat

Jalkakyykky 5*5
Jalkaprässi 2*6
Hack-kyykky 2*6
Koukistukset 2*6-8
Pohjeprässi seisten 2*6-8
Pohjeprässi istuen 2*6-8

No niin nyt koitin parennella ohjeitten mukaan.....

Viikinki 86 sanoi:
Maanantai: Rinta/Olkapäät/Vatsat

Edit: tuli turhan pitkä lainaus...

No niin nyt koitin parennella ohjeitten mukaan.....

No edelleenkin tuo näyttää lähinnä kehonrakennusohjelmalta, missä on vain hieman normaalia lyhyempiä sarjoja. Koita etsiä vaikka searchilla joku ihan puhdas voimanosto-ohjelma. Sillä saa ainakin tulokset nousuun, eikä lihat kuitenkaan lähde pahasti, jos et ole mitään hirmuisen pitkää dieettiä pitämässä.

Okei koitetaan etsiä. Diettejä itseasiassa olisi tuommoinen lyhyt 4 viikon tuossa tammi-helmikuu ja sitten kesällä 12 viikon touko-elokuu

Mun mielestä ihan hyvä ja toimiva ohjelma tuo olisi. Nuo 5*5 tekisin progressiivisesti. Kroppaa pitää kuunnella ja kevyttä viikkoa 4-5 viikon välein. Pientä muutosta vielä tekisin, jättäisin viparit eteen vähemmälle tai oikeastaan kokonaan pois.

okei kiitti neuvoista, mutta ei siinä onhan tässä vielä aikaa tohon ekaan lyhyeen diettiinkin 3 kuukautta, mutta parempi suunnitella vähän pitemmälle :D

Voi jossain vaiheessa tulla voimansaannin suhteen tippa silmään kun paino putoaa...
Itse tiputin painoa keväällä 5 kiloa vajaassa 3 kk:ssa. Yritin samaan aikaan tehdä voimaa, mutta eihän siitä tullut yhtään mitään. Vaihdoin pidempään sarjaan ja tuntui paljon paremmalle.

En halua masentaa tai väitä ettetkö voisi onnistua, mutta minun logiikkani mukaan dieetillä kannattaisi tehdä sellaista treeniä, joka ylläpitää lihasmassaa parhaiten. Voimatreeni sitä ei tee.

edit: pelkkää voimailua harrastavilla tietysti eri juttu dieetin/treenin kanssa

Vähän samansuuntaista kokemusta täällä.
Tässä syksyllä vedin kahden kuukauden dietin, loppu puolikkaan ketolla, nettotulos 10 kiloa painoa pois. Ohjelmaa en muuttanut mitenkään ennen diettiä olleesta voima-ohjelmasta ja kahden kuukauden saavutus oli; Kroppa täysin tukossa, tulokset tippu ja motivaatio hukku. No paino perkele tipahti, ja rasvoista, joten syyskauden toinen tavoite tuli täytettyä. Tulostavoitteet siirtyikin sitten keväälle. Sillä nyt pyritään saamaan ne tulokset kiinni missä olin ennen diettiä...
:wall:

Seuraavan kerran dietatessa otan ohjelman kevyemmin ja pyrin vain ylläpitämään tulostason. Tosin jos en päästä itseäni yhtä turpeaseen kuntoon, ei samanlaiselle dietille ole tarvetta......onneksi.

Back
Ylös Bottom