diesel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastan potkunyrkkeilyä ja ihmetyttää kovasti mistä johtuu kun alusta kun otetaan alkulämpöö,niin meinaa "kunto" loppua ja puuskuttaa niin pirusti,mutta sitten kun vedetään loppujumppia ja otetaan ottelua ei tunnu enää missään ja jaksaisi vaikka koko illan.

Millä voisi parantaa sitä "dieselmoottorin vaihtamista bensakoneeseen"???:david: dieselkö

No haittaako se jotain jos meinaa väsähtää alkulämmittelyissä? Siinähän otetaan alkulämmintä niin ei tuo ainakaan mua haittaisi. Oon huomannut saman lenkillä et alussa jos lähtee liian kovalla temmolla juokseen niin tuntuu että väsähtää,mutta pian taas jaksaa kun elimistö lämpeää.

Mulla on tuossa potkunyrkkeilyssä semmoinen ongelma jos sitä sellaiseksi voi kutsua, että hikoilen aivan järettömästi. Siis oon kuin suihkussa käynyt jo alkulämmittelyjen jälkeen,vaikka muilla ei näyttäisi olevan edes kunnolla hiki. Kunnossa ei ole mitään vikaa, ei aerobisessa kuin ei myöskään lihaskunnossa. Kai tuohon järettömään hikoilemiseen pitää vaan tottua. Mulla on kyllä aika nopea aineenvaihdunta eli vois kokeilla kahvin juomisen lopettamista kokonaan niin ei ainakaan kiihtyisi entisestään.

Mulla on tuossa potkunyrkkeilyssä semmoinen ongelma jos sitä sellaiseksi voi kutsua, että hikoilen aivan järettömästi. Siis oon kuin suihkussa käynyt jo alkulämmittelyjen jälkeen,vaikka muilla ei näyttäisi olevan edes kunnolla hiki.

Haha, mulla on sama homma. Lämmittelyn jälkeen kun ruvetaan venyttelemään ja satun vilkaisemaan muita, niin muutamia hikipisaroita näkyy siellä täällä. Noh itellä sitten tiputtamalla tiputtaa hikeä ja aina vitullinen märkä läiskä mun venyttely paikalla.

Mitä enemmän juot, sitä enemmän hikoilet.

Salin ilmanvaihtokin saattaa vaikuttaa.
Nimim. Saunassa bokrannut

No salin ilmanvaihto ei ole mikään hyvä mielestäni,muttei siellä hirveän kuumakaan ole. Juon kyllä ennen treenejä jonkin verran, mutta missä sitten menee raja kun olen käsittänyt nestetankkauksen olevan hyödyllistä.

Haha, mulla on sama homma. Lämmittelyn jälkeen kun ruvetaan venyttelemään ja satun vilkaisemaan muita, niin muutamia hikipisaroita näkyy siellä täällä. Noh itellä sitten tiputtamalla tiputtaa hikeä ja aina vitullinen märkä läiskä mun venyttely paikalla.

:rolleyes: Sama. Eipä tuohon hikoilemiseen nyt mitään konstia tule äkkiseltään mieleen, jos vika ei ole kilpirauhasessa.

Ilmiö johtuu ihan siitä, että lihakset ovat kylmät, eikä niissä ole juurikaan verta. Kapillaariusonisto on supistuneessa tilassa. Kun alat reenata, tarvitsevat lihakset happea ja hengitys kiihtyy, mutta happea ei tule perille, kun veri on sisäelimissä yms. Tästä johtuu lihasten voimattomuus.

Mitä vanhempi olet, sitä huolellisemman ja perusteellisemman lämmittelyn tarvitset. Asiaa ei voi auttaa muuten. Tietenkin yleisesti parempi kunto auttaa tekemään kohtuullisesti suorituksia kylmänäkin.

No salin ilmanvaihto ei ole mikään hyvä mielestäni,muttei siellä hirveän kuumakaan ole. Juon kyllä ennen treenejä jonkin verran, mutta missä sitten menee raja kun olen käsittänyt nestetankkauksen olevan hyödyllistä.

Itse treenin aikana ei ylettömiä määriä tosiaan kannata dokailla. Väsyt helpommin ja kyllä sen hienkin saa lentämään. Ei se kroppa kasaan kuivu treenin aikana vaikka hörppäset vaan pari suullista. Reenin jälkeen voi sitten tankkailla.

Omasta mielestäni ainakin juon jopa liian vähän. Oli kyseessä asia mikä hyvänsä niin hikoilen kuin mikäkin sika. Veikkaanpa, et tämä hikoilun lahja on periytynyt geeneissä mulle. :D

edit. Ei tämä hikoilu ainakaan häiritse millään tavalla. Ihmetyttää lähinnä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No haittaako se jotain jos meinaa väsähtää alkulämmittelyissä? Siinähän otetaan alkulämmintä niin ei tuo ainakaan mua haittaisi. Oon huomannut saman lenkillä et alussa jos lähtee liian kovalla temmolla juokseen niin tuntuu että väsähtää,mutta pian taas jaksaa kun elimistö lämpeää.

Mulla on tuossa potkunyrkkeilyssä semmoinen ongelma jos sitä sellaiseksi voi kutsua, että hikoilen aivan järettömästi. Siis oon kuin suihkussa käynyt jo alkulämmittelyjen jälkeen,vaikka muilla ei näyttäisi olevan edes kunnolla hiki. Kunnossa ei ole mitään vikaa, ei aerobisessa kuin ei myöskään lihaskunnossa. Kai tuohon järettömään hikoilemiseen pitää vaan tottua. Mulla on kyllä aika nopea aineenvaihdunta eli vois kokeilla kahvin juomisen lopettamista kokonaan niin ei ainakaan kiihtyisi entisestään.

Sweat me river :D

Itsellä sama ongelma =) Noh, onpahan ainakin antanut kaikkensa! Ja toiset ne vaan hikoaa enemmän, kuin toiset. Jos käy häiritseväksi, niin pistä vaan reilusti pitkähihaista vaatetta päälle. Jos salin ilmanvaihtoa ei voi parantaa, niin pitkähihaista treeniin päälle ja ehkä juot liikaa vettä?

Muuten painiessa siitä hikoilusta on vaan hyötyä jos matsia otat =D Oot todella liukas, vastustajaa vituttaa, kun ei saa otetta ja voit puikkelehtia lukoista irti.

Mulla on tuossa potkunyrkkeilyssä semmoinen ongelma jos sitä sellaiseksi voi kutsua, että hikoilen aivan järettömästi. Siis oon kuin suihkussa käynyt jo alkulämmittelyjen jälkeen,vaikka muilla ei näyttäisi olevan edes kunnolla hiki. Kunnossa ei ole mitään vikaa, ei aerobisessa kuin ei myöskään lihaskunnossa. Kai tuohon järettömään hikoilemiseen pitää vaan tottua.

No kun se hikoileminen johtuu siitä hyvästä kunnosta. Hyväkuntoinen ihminen alkaa hikoilla huomattavasti nopeammin kuin huonokuntoinen. Jos katsoo kilpailijan ja aloittelijan vetävän saman jumpan, on kilpailija hiestä märkänä, vaikkei ole varsinaisesti uupunut, kun taas aloittelija puuskuttaa viimeisillään, mutta hiki ei vaan valu.

Tämä johtuu siitä, että hyväkuntoisen ihmisen jäähdytysjärjestelmä toimii tehokkaammin ja pitää kehon optimilämmössä. Tietysti myös yksilöllisiä eroja on.

Ei hikoilua kannata pelätä, se kuuluu asiaan.

No kun se hikoileminen johtuu siitä hyvästä kunnosta. Hyväkuntoinen ihminen alkaa hikoilla huomattavasti nopeammin kuin huonokuntoinen. Jos katsoo kilpailijan ja aloittelijan vetävän saman jumpan, on kilpailija hiestä märkänä, vaikkei ole varsinaisesti uupunut, kun taas aloittelija puuskuttaa viimeisillään, mutta hiki ei vaan valu.

Tämä johtuu siitä, että hyväkuntoisen ihmisen jäähdytysjärjestelmä toimii tehokkaammin ja pitää kehon optimilämmössä. Tietysti myös yksilöllisiä eroja on.

Ei hikoilua kannata pelätä, se kuuluu asiaan.

Samaa olen huomanut, kunnon parantuessa hikoilukin tehostuu. Toisaalta mun mielestä lievästikin ylipainoiset (ja siis huonokuntoiset) hikoilevat aivan julmetusti, jo ihan arkiaskareissa. Jotkut hikoilee syödessäkin julmetusti, niin kovalle he kyseisessä toimituksessa joutuvat.:) Tämä on siis lievässä ristiriidassa tuon "huonokuntoiset ei hikoile" -ajatuksen kanssa.

Ylipainoisten lisäksi erittäin runsaasta hikoilusta kärsii ilmeisesti myös poudarit/muut oikein isokokoiset henkilöt. Ainakin tämän ja erään toisen palstan perusteella.

Se on kyllä vähän vittumaista kun köyrii mammaa ja hiki valuu virtaamalla. Käyt selälleen lakanan päällä, niin seuraavaaksi huomaat lakanan tarraantuneen selkään kiinni yms pientä kivaa arki askareissa. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom