Dieettikauteni!

Ikä
41
Olen 190cm pitkä ja painan 98kg.
Mun vatsa ei ole iso eikä ihrakas mutta alamasu hieman pömpöttää...:-(
Eli vatsalihaksia on vaikea saada näkyville:-(

Olen nyt dieettikaudella ja ainoa keino miten poltan rasvaa nyt on tässä:4 kertaa viikossa käyn 45-60min aamulenkeillä ja sit poljen kuntopyörää tai vedän soutulaitteella 5min ennenkun alan salilla treenaamaan.

Sit ravintoon:
Syön aamiaiseksi klo 9.00 maissa puuroa,ruisleipiä ja mehua.

N.klo 11.00 syön lounaan,lounaasta en tiedä mitä söisin,se vaihtelee,joskus perunakeittoa,joskus makkaraperunoita,joskus taas lihapullia ja muusia,ne on yleisimmät ja juomaksi lasi maitoa.

Klo 13.00 syön välipalaksi pienen kulhollisen muromysliä missä on viipaloitu banaanin palaisia höysteeksi.

Sit taas klo 15.00 syön päivällisen eli päivän toinen lämmin ruoka joka on yleensä maksalaatikkoa tai jotain muuta mikroruokaa,kun en tiedä mitä pitäisi syödä ja sit syön sen perään pienen kulhollisen raejuustoa johon on viipaloitu mausteeksi ananasmurskaa.

Sit klo 17.00 eli tunti ennen treeniä syön yhden omenan ja juon yhden annoksen Malto 6:sta eli 1dl maltojauhetta sekoitettuna 4-5dl vettä.

Sit kun oon palanut treenaamasta niin en tiedäkään mitä taas söisin ja kuinka pian treenin jälkeen!:-(

Kertokaapas joku nyt mitä muutoksia/juttuja pitäs tehdä että homma toimii?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by sandman83
Mun vatsa ei ole iso eikä ihrakas mutta alamasu hieman pömpöttää...:-(
Eli vatsalihaksia on vaikea saada näkyville:-(
Jaa... mikäs mahtaa olla herran tavoite? Kyselit jo aiemmin vatsatreenistä ja saitkin aika paljon vastauksia. Tässä parit haut, joilla voit kartuttaa tietojasi vatsalihasten treenauksesta: Vatsat #1 Vatsat #2
Olen nyt dieettikaudella ja ainoa keino miten poltan rasvaa nyt on tässä:4 kertaa viikossa käyn 45-60min aamulenkeillä ja sit poljen kuntopyörää tai vedän soutulaitteella 5min ennenkun alan salilla treenaamaan.
Luulisi rasvan palavan ja varsinkin kun lenkki tehdään tyhjällä mahalla. Aina parempi, jos lenkin jälkeen pystyy vielä hillitsemään syömistä ja pitämään siinä välissä vielä pienen tauon. Yleensä homma tapahtuu kyllä niin aikaisin, ettei siinä suihkua enempää taukoja jaksa pidellä. Tuo 5 minuutin soutu nyt ei muuta yhtään mitään, mutta on hyvä osa alkulämmittelyä ennen treeniä.
Sit kun oon palanut treenaamasta niin en tiedäkään mitä taas söisin ja kuinka pian treenin jälkeen!:-(
Ihan kuin olisin kuullut tästä puhuttavan ennenkin: Linkki
Tässä koko hommassa jäi nyt vähän epäselväksi, että mikä on tavoitteesi? Jos rasvanpoltto on ainoa päämäärä, niin mielestäni tuloksia pitäisi alkaa syntymään. Toki on turha odottaa, että rasva on seuraavaan aamuun mennessä kadonnut eli homma on hidasta ja kestää, kuten myös lihasten kasvu (koskee myös vatsalihaksia). Mikäli käyt salilla, ei ainakaan palautusjuoman nauttiminen treenin jälkeen olisi pahitteeksi. Muutenkin proteiinin lisääminen ruokavalioosi ei ainkaan hidastaisi lihaskasvua. Lisäksi sinun tulisi tarkistaa päivittäinen energiansaantisi ja energiajakauma. Jos ruuan puolesta väität olevasi dieetillä, pitäisi tämä homma olla jo selvillä. Ne makkaraperunat, jotka sanoit nauttivasi joskus ruuaksi, eivät kyllä kuulu mihinkään dieettisafkaan, varsinkaan jos ne on jostain kioskilta tms.

Ja nyt sitä searchia käyttöön lisätietojen kartuttamiseksi... ;)

Noh...

Mun tavoite on saada rasvaprosentit pienenemään ja lihasmassa suurenemaan!!

Mutta huomaan että mulla on hieman rasvaa ekana jota pitäs poistaa:-(

Ja miten mä lisää protskua mun ruokavalioon ja mikä on energiajakauma,mä en yksinkertaisesti tajua näistä jutuista mitään ja aina kun yritän kysyä jostain niin en saa selvää vastausta!

Ja yritin käyttää tuota serchia mutta en löytänyt mitään vastausta kysymykseeni:-(

Mä olen uusi näissä asioissa joten mulle täytyy selittää nämä selkokielellä kädestä pitäen,muuten en opi mitään enkä kehity myöskään:-(

Eli mitä mun pitäs syödä aamiaiseksi,lounaaksi,päivälliseksi ja välipaloiksi?

Eli yksinkertaisesti sanottuna mitkä ruuat on sellaisia mitä voin syödä ja kannattais syödä?

Re: Noh...

Eli yksinkertaisesti sanottuna mitkä ruuat on sellaisia mitä voin syödä ja kannattais syödä?

Yhden kommentin heitän sulle. Jätä hyvä ihminen ne muromyslit pois, niissä on helvetisti rasvaa ja sokeria. Ja makkaraperunat ja lihapullat ja muusit, täysin turhia kaloreita. Einekset myös pois ja tilalle terveellistä kotiruokaa. Treenin jälkeen pitäisi varmaan sun juoda palautumisjuoma? Viisaammat neuvokoon enemmän, mut tässä olis pari perusasiaa.

Makkarakin on aika rasvaista ja suolasta.

Lihapullatkaan ei välttämättä ole parasta ruokaa, riippuu tietty vähän koostumuksestakin.

Kanaa, kalaa, paistijauhelihaa peliin.

Muromyslit sun muut pois, hirveästi huonoja ravintoaineita (sokeria!).

Mitäs mää suosittelisin sulle.. (Vähärasvaista) rahkaa ja ananaspaloja sekoitettuna, rahkaa ja jugurttia sekoitettuna, raejuustoa, tonnikalaa vedessä, kanan rintaleikettä, kaurapuuroa, kauramakaronia, täysjyväriisiä, tomaattikastiketta..

En todellakaan ole mikään syömisen asiantuntija.

Kannattaa myös ostaa jotain proteiinijauhoa lisäravinnekaupasta.

Salin jälkeen heti palautumisjuoma! Se on huisin tärkeää. Siihen sekoitetaan esim. maltoa ja jotain nopeasti imeytyvää proteiinia. Valmiitakin palautumisjuomia saa esim. Reco2 tai Vikingpower (vai mikä sen nimi olikaan..) Searchiin kun laittaa hakusanaksi palautumisjuoma ni luulisi löytyvän.

Kiitoksia!

Ensinnäkin kiitoksia kaikille kun olette viitsineet auttaa mua tässä asiassa!=)

Hyvä kun löytyy vielä kärsivällisiä ihmisiä:-)

Vielä tähän kysymykseen en ole saanut vastausta,kuinka pian treenin jälkeen voi syödä ja mitä kannattaa syödä?

P.S.Käytän kyllä palautusjuomaa,se ei ole ongelma=)

Ennen dietti kautta laskisin heti nykyiset syömäni kalorit, rasvat hiilarit, borskut... määrät ja päivittäisen kulutuksen. Sitten suunnittelisin dietin ruokavalion tarkkaan ja treenit (4-5 kuukautta aika). Kalori määriä kannattaa laskea vähitellen tasaisesti ja seurata kulutusta. 3-4 aamulenkkiä Ok. Ylimääräiset rasvan syönnit heti pois! Sitten toivotaan et paino laskee ja lihasta ei menetetä ja reakoidaan heti jos jotain ilmenee. Ja asenne positiiviseen kuntoon heti ennen diettiä! No, en ole asiantuntia mut näin... :)

Re: Kiitoksia!

Vielä tähän kysymykseen en ole saanut vastausta,kuinka pian treenin jälkeen voi syödä ja mitä kannattaa syödä?
Niin pian kuin haluat ja ruoka maistuu. Tästä muuten on ihan topicci treeni/ravinto etusivulla.................!

Re: Re: Kiitoksia!

Originally posted by mho
Niin pian kuin haluat ja ruoka maistuu. Tästä muuten on ihan topicci treeni/ravinto etusivulla.................!
Puhumattakaan siitä, että annoin ensimmäisessä viestissäni suoran linkin ko. threadiin. Jos on noin ******** laiska, ettei tosiaan sen enempää jaksa perehtyä aiheeseen, on ehkä parempi unohtaa koko treenaaminen. :mad: Kävin tässä välissä salilla enkä ennen sitä jaksanut alkaa vastaamaan uudestaan ja tarkemmin uusiin esitettyihin kysymyksiin. Jos kiinnostus on kuitenkin tuota luokkaa, niin en kyllä vastaa enää... :mad2:

Kuten tässä joku vähän aikaa sitten kirjoitti: seuraamalla palstaa ja etsien muutaman kuukauden ajan mieltä askarruttavia juttuja, selvisi kaikki mieltä askarruttaneet asiat. Kysyä ei tarvinnut, koska lähes kaikki aloittelijoiden mieltä painavat asiat on jo palstalla käsitelty. Pisteet tälle kaverille, kuka sitten olikaan. Pitää vain olla sen verran mielenkiintoa, että viitsii etsiä ne. Ei se lihas kuukaudessa paljon ehdi kasvaa eli ei sillä palstan tutkimisella ja vastauksilla sitä suurempi kiire voi olla.

Vuodatusta? whatever...

Jos haluat pudottaa rasvaa, pitaa dieetista pudottaa noita hiilareita ja tyydyttyneita rasvoja pois (sa et paljon muuta syokaan) ja laittaa omega-3 rasvoja ja proteiinia tilalle. Dieetin teko ei oo mitaan korkeempaa matikkaa, noudattaminen vaan vaatii henkista ruotoa.

Helpointa on laskea esim 33/33/33 dieetti yhdelle paivalle ja jollekin kalorimaaralle, sanotaan vaikka 2500 noin isolle kaverille. Katot kaloritaulukosta esim. reajuustolle, maitorahkalle, tonnarille, pellavaoljylle, oliivioljylle, protskujauheelle ja muutamalle vihannekselle

- hiilihydraatit,
- proteiinit,
- rasvat

Peukkusaantona hiilareissa ja proteiinissa on 4 kkaloria per gramma, rasvassa 9. Sitten valkkaat noita valitsemiasi aineita niin paljon, etta syot jokaista 2500/3=830 (kilo)kaloria paivassa. Hiilarit kannattaa painottaa enemman aamupaivaan, proteiinit iltaan ja rasvat ja hiilarit eri aterioihin siten etta syot 5-6 kertaa paivassa. Syot joka paiva tasan samat systeemit samaan aikaan. Sitten jos ei masu ala lahtea, otat Viinasen Iiron juustohoylamenetelmalla yhta paljon pois rasva/proteiini/hiilarimaarista. Jos taas paino putoaa liian (yli kilo viikossa) nopeasti lisaa kaloreita tasan taas jokaiseen. Alussa painoa lahtee vilkkaasti kun einesten hirvea suolamaara jaa pois ja nestetta lahtee.

Treenin jalkeen ois hyva vetaa nopeasti imeytyvia hiilareita ja proteiinia massaa hankittaessa. Jos oot dieetilla, unohda koko juttu ja keskity siihen, paljon ja mita syot paivan aikana.

Itse olen dieetannut n 3 kk, paino on pudonnut hitaasti n 1500 kcal:n dieetillä. Kuitenkin viimeisen kk:n aikana, jona dieetti ei ole muuten muuttunut kuin että olen syönyt taajemmin, 3 h:n välein, on rasva% pudonnut 2,9 %-yksikköä, kun kahden ensimmäisen kk:n aikana pudotus oli joku reilu%. Syön paljon proteiinia, yli 2 g/painokilo.

Suosittelen täydellistä ruokavalioremonttia (lisää protskua, vähemmän rasvaa ja hiilaria), välipaloja ja proteiinia väh. 20-30 g/ateria (myös välipaloilla). Se tarkoittaa esim. purkkia raejuustoa/rahkaa, 100 g lihaa/kalaa / ateria.

tatjana, paljonkos painat? Yritän vaan suhteuttaa omaa ruokamäärää siihen mitä ihmiset yleensä vetää dieetillä.

61 kg. Olen massankerääjätyyppiä eli aika tiukalle joudun dieetin vetämään. Mässäyspäivän olen pitänyt/vk. Muuten en ole lipsunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom