Dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emily
  • Aloitettu Aloitettu
Olen elinikäinen diettaaja, jos näin voi sanoa. Olen 1200-1500 kalorisella ruokavaliolla elänyt montamonta vuotta. Välillä lihoin huomattavasti, mutta sain pudotettua ylimääräiset kilot takaisin "normaali" lukemiin.
Vuosia sitten noudatin shokkipäivä menetelmää, ja muistaisin sen tuottaneen tulosta.
Nyt kuitenkaan en ole raaskinut pilata dieettiäni shokkipäivällä, mutta en halua etttä elimistöni joutuu ns. säästöliekille.

En tiedä mitä nauttisin shokkipäivänä kun ruokavalioni koostuu näkkileivistä, lihasta,kalasta,salaatista,hedelmistä, kasviksista, puuroista, kuivatuista hedelmistä ym. muusta suht terveellisestä.
En pidä rasvaisesta ruuasta (mcdonalds ym.) mutta kiinalainen ja intialainen ovat suurta herkkuani. Olisiko siis hyvä nauttia vaikka kerran viikossa ravintola päivällinen? Syön 5 kertaa päivässä.

Olisin kiitollinen jos jollain olisi kokemusta mikä olisi shokkipäivän hyvä kalorisaldo :) Toivon vastauksia :)

Muutenkin jos joku ravintoguru viitsis vastaamaan että mihin koko shokkipäivän tehokkuus perustuu, olisin äärettömän kiitollinen. Olen itse lähes fanaattisen kiinnostunut terveysvaikutteisista ruuista sekä ihmiskehon kiehtovasta anatomiasta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aiheesta löytyy jo niin paljon ketjuja valmiiksi että eiköhän tämä mene lukkoon! Lue enemmän ja käytä hakua.

Niinhän se on....yritin varmaan helpoimman kautta saada vastauksia, mutta eikun selailemaan...kiitos kommentistasi :)

Ei se yksi päivä nosta aineenvaihduntaa merkittävästi. Sen sijaan pari viikkoa huomattavasti suuremmalla kalorimäärällä (vaikka 2200kcal sun tapauksessa, terveellistä safkaa) luulisi jo auttavan. Parissa viikossa ei kuitenkaan ehdi merkittävästi läskiä syntyä, joten luultavasti dieettisi saisi siitä vain lisävauhtia. Noin pienellä kalorimäärällä kun elimistösi on jatkuvasti säästöliekillä, halusit tai et.

Ei se yksi päivä nosta aineenvaihduntaa merkittävästi. Sen sijaan pari viikkoa huomattavasti suuremmalla kalorimäärällä (vaikka 2200kcal sun tapauksessa, terveellistä safkaa) luulisi jo auttavan. Parissa viikossa ei kuitenkaan ehdi merkittävästi läskiä syntyä, joten luultavasti dieettisi saisi siitä vain lisävauhtia. Noin pienellä kalorimäärällä kun elimistösi on jatkuvasti säästöliekillä, halusit tai et.

Hyvä pointti, pidemmällä dieetillä pidin ihan vahingossa viikon plussat (+500kcal), ja tulos oli aika mahtava tavalliseen verrattuna. Eli ei mulla ainakaan ykskaks päivää hirveesti tuonut mitään tehoa. Mut ei siltikään mitään paskaa tullut syötyä, tavallista sapuskaa mitä muutenkin, toki hiukan jonain päivänä jotain mut täytyyhän sitä itsekuri olla. :)

Oli kiva huomata että tänne oli kertynyt vastauksia! Kumpa tulisi lisää asiallisia näkemyksiä mättöpäivistä! Itse kun vasta tänään pitkästä aikaa kokeilin, niin en tiedä miten kroppa reagoi vai reagoiko mitenkään...

Suositut

Back
Ylös Bottom