Dieetti..

Tosiaankin oon 14v ja olis tarkotus osallistuu brassijujutsun sm-kisoihin keväällä, siis junnujen. Ja huolena nyt olis et pitäis pudottaa 5-10 kiloo, kun nyt painan 80kiloo ja 70 tai 76 kilosien sarjaan pitäis pudottaa, suositteletto et pitäis ostaa jotai proteiinii ja rupee vähentää ravintoo vai miten. Limuja en juo ja makeitakin harvoin. Suht koht terveellisesti syön. Ja tietenki bjj treenien lisäks noin kerran viikos punttii ja sitte lenkkii..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa varmaan miettiä nyt ihan ensiksi, kumpaan sarjaan haluaa ja edetä sit sen mukaan.
Kevääseen on vielä suht pitkä aika, joten etköhän sä saa painoa pudotettua. Ammattilaiskamppailijat pudottaa useita kiloja parissa päivässä punnituksia varten. 5kg on tietysti helpompi pudottaa, mutta kumpaan sarjaan nyt haluat osallistua?

No sit vaan syöt vähemmän kuin kulutat ja lisäät aerobista.

Helpointa mun mielestä on laskee kalorit ainakin suuntaa-antavasti niin ei tarvii arpoo, saako syödä vielä vai ei. Vähennä vaikka se puntti pois ja lisää yks lenkki sen tilalle, lajiharjottelussa saa lajivoimaa kyllä kehitettyä ja varsinkin ennen kisoja lajitreeniin pitäs panostaa enemmän.

Mitään tarkkaa ravintoaineiden laskemista en lähtis sun ikäsenä toteuttaa. Syöt vaan kasviksia, otat rasvat mahdollisimman pitkälle pehmeistä rasvoista ja huolehdit että saat riittävästi proteiinia. Karkit ja limut yms pysyy poissa luonnollisesti.

Ja tietysti vähennät Hiilihydraattien määrää. Yritä myös ottaa Hiilihydraatit aamupalan ja lounaan yhteydessä ja iltaa kohden vain proteiinia ja hyviä rasvoja.

kalorilaskuri.fi on hyvä paikka josta näät kulutuksesi ja syöttämällä päivänaikana syödyt ruuat laskuriin pystyt seurata että kalorit pysyy jatkuvasti 300-500 miinuksella.

Perusohjeena että panosta proteiineihin, lisää liikuntaa ja jätä kaikki karkit ym nopeat hiilihydraatit väliin niin yhvä tulee.

Muista vielä että maltti on valttia tässäkin asiassa.

80kg -> 76kg onnistuu helposti jopa ilman varsinaista diettaamista. Ihan vaan kehon nesteiden määrää manipuloimalla voi pudottaa useita kiloja muutamassa päivässä.. Eli ei mitään kiirettä sinänsä sen painorajan suhteen. Jos kuitenkin haluat pysyvämmin pudottaa painoa 5-10kg niin ei siinä muuta tarvi ku ruokavalio laittaa sen vaatimaan kuntoon elikkä syödä vähemmän ku kuluttaa. Kuitenkin varauksin tuohon diettaamiseesi suhtaudun ku olet noin nuori ja kasvavassa iässä...

80kg -> 76kg onnistuu helposti jopa ilman varsinaista diettaamista. Ihan vaan kehon nesteiden määrää manipuloimalla voi pudottaa useita kiloja muutamassa päivässä.. Eli ei mitään kiirettä sinänsä sen painorajan suhteen. Jos kuitenkin haluat pysyvämmin pudottaa painoa 5-10kg niin ei siinä muuta tarvi ku ruokavalio laittaa sen vaatimaan kuntoon elikkä syödä vähemmän ku kuluttaa. Kuitenkin varauksin tuohon diettaamiseesi suhtaudun ku olet noin nuori ja kasvavassa iässä...

jep, nesteillä lähtee noi kilot, ei noita munkaan mielestä kannata diettaamaan alkaa... sais tänne nyt postaa joku vähän enemmän asiasta tietävä niin saisit infoa, mutta tämä posti oli ilmainen bumbbi, mutta siis ainakin kun noita reality -sarjoja kuten ultimate fighteriä katselee niin äijät saunoo ja polkee kuntopyörää kauheet vaatekerrokset päällä ja hikoilee nesteitä pois..

Kyl musta tuntuu huvittavalta ajatukselta, että 14-vuotias istuu saunassa ihoaan luottokortilla pyyhkien ja kuntopyörää polkien.

laitappas vähän pituuttas tännepäin... Tollanen saunalaihdutus ei kovin terveellistä noin nuorelle oo luulisin. :) Mut jos oot esimerkiksi 175 pitkä niin 76-kiloisiin pääsee helposti ihan ilman diettiäkin. Pikkusen vähentää syömistä ja lisää juurikin pari aerobista treeneihin. Ei mun mielestä punttia tartte vähentää jos vaan kerran viikossa käyt. Teet vaan kovalla intensiteetillä niin palaa vähän rasvaakin siinä samassa. :) Maltillisesti niinku edellä jo mainittiinki, ei saa kasvu pysähtyä.

vähän oon nyt ton ilkan kans samaa mieltä, että eikös se sali treeni kuitenkin polta niitä kaloreita paljon enemmän kuin aerobinen liikunta?
Niin no onhan se 14 aika vähän mutta aika monenlaista treeniä pystyy tekeen ihan käyttäen omaa massaansa painona.

siis ööh aerobisella juuri nimenomaan poltetaan kaloreita ja niitä aerobisia lisätään vilkastuttamaan aineenvaihduntaa. kirjoittanut pitää miinuskaloreita yllä mieluummin liikuntaa lisäämällä kuin vähentämällä ruokailuista:) tietenkin se on itsestä kiinni millä tavalla kaloreita nipistää...

OFFTOPIC

Lainataan trediä. Miksi dietillä pitäisi olla aerobista liikuntaa? Eikö riitä jos syö miinuksilla ja reenaa salilla?
kelle riittää kelle ei

Mä oon vaan nii prk laiska että ei kiinnostas tehä mitään aerobista. Kesällä taas kerty tuohon vyötäisille puhdasta läskiä se 7kg.

Dietti onnistuu ihan hyvin ilmankin aerobista liikuntaa. Jotenkin on vain henkisesti helpompaa kuluttaa hieman enemmän energiaa liikkumalla ja syödä sitten vähän enemmän, kuin olla liikkumatta ja syödä niukasti.

Mulla kyllä tyssää painon lasku käytännössä kokonaan muutaman pudotetun kilon jälkeen jos ei lainkaan harrasta aerobista.
onkos ihan varmaa että ei olla oltu liian isoilla miinuksilla heti alkuun sillä sillon painon putoaminen monesti tyssää liian nopeasti..

onkos ihan varmaa että ei olla oltu liian isoilla miinuksilla heti alkuun sillä sillon painon putoaminen monesti tyssää liian nopeasti..

-500kcal joka päivä. Alussa lähtee paino aina normaalisti, mutta 5-7kg jälkeen alkaa hidastumaan jos ei ota aerobista ohelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom