Dieetti umpikujassa ja pää sekoaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shiba
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Mikäli tästä on jo tredi mitä en haulla löytänyt, potkikaa oikeaan suuntaan!

Lähtötilanne: pituus 164 cm, paino 66kg.
Treeni: kaksijakoinen 4krt. viikossa, ei-treenipäivänä kaksi tunnin aerobista (toinen aamuaero tyhjään vatsaan) ja mahd. muuta köpöttelyä, treenipäivinä tunti aerobista tyhjään vatsaan.
Ruoka: jokapäivä miinuksella -500 tai -600 (kai ollut enemmänkin joskus...) Blogissa tarkkoja määriä.
Tämä hetki: paino vajaa 64kg. Kolmas viikko dieetillä alkamassa.

Nyt vähän pelkään painon jämähtäneen paikalleen. Myös nälkä on kova ja herkkuhimot saavat ns."remmin luistamaan" reippaammanlaisesti, eli herkut tunkevat uniin jne. ja joudun jatkuvasti nielemään itkua ja/tai kiukkua.
Syöminen on yksi ongelma: jos sanotaan että syön "tarpeeksi" eli kunnes en ole nälkäinen, syön suunnilleen kokonaisia puhveleita. Siis ruokahaluni on ihan oikeasti aivan järjetön, ja se nosti painoa ja lisäsi läskiä ihan silminnähtävästi.
Myös herkkuhimoni ovat jotain jalkapallojoukkueen tasoa.

Kohtalotovereita? Mitä pitäisi tehdä? Jos jatkan näin, sekoan, mutta hirvetä mättöjä en voi myöskään harrastaa tai muutun norsuksi.

Itse en ole dieetillä varsinaisesti ollut mutta voiko kysymyksessä olla sellainen juttu, että kaipaisit jo jonkinmoista "mättöä"? En tarkoita suinkaan kaksin käsin vatsa pullollaan herkkujen kiskomista vaan ehkä kohtuullista, jokseenkin suunniteltua buustausta. Jos olet ollut jo pitempään noinkin kovilla miinuksilla + liikkunut rankasti, voi elimistö kaivata jonkinmoista ravistusta. Sellainen +500-700 syöminkipäivä (herkkuinen kaikkineen) voi ensinnäkin hämätä kehoa niin, että se ymmärtää saavansa ravintoa ja näin ollen voi luopua rasvasta. Toisekseen tuollainen päivä (ainakin tässä tilanteessa!) olisi nannaa pääkopalle ja saattaisi auttaa sinua jatkamaan.

Tosin en näe hirmuista syytä laihduttaa 164/64kg ei kuulosta ollenkaan sellaisilta mitoilta, että mahdottomaan painonpudotukseen olisi tarveta, etenkin jos punttaat kovaa ja lisäksi harrastat noinkin paljon aerobista. Tietenkin jokainen määrittelee itse sen painon tai tilan jossa haluaa olla ja tuntee olonsa hyväksi.

Treeni: kaksijakoinen 4krt. viikossa, ei-treenipäivänä kaksi tunnin aerobista (toinen aamuaero tyhjään vatsaan) ja mahd. muuta köpöttelyä, treenipäivinä tunti aerobista tyhjään vatsaan.
Ruoka: jokapäivä miinuksella -500 tai -600 (kai ollut enemmänkin joskus...) Blogissa tarkkoja määriä.

Siis 4 punttia viikossa, treenipäivinä yhteensä 4h aerobista tyhjällä mahalla, lisäksi lisää aerobista... Ja energiat älyttömästi miinuksilla. On varmaan nälkä joo.

Vähennä aerobista ja lisää syömistä. En pääse blogiisi, mutta kysyisin oletko dieettiä varten SEKÄ vähentänyt syömistä ETTÄ lisännyt aerobista??? Eikä niitä aerobisia tartte tehdä tyhjään mahaan, vähemmästäkin lihakset katoaa. Ei dietillä ole tarkoitus kärsiä tai rangaista tai näännyttää itseään!

Jos kulutat tavallisesti vaikka 2300kcal/vrk, dieetillä vähennät siitä 200kcal PLUS käyt tunnin lenkillä (esim. 350kcal), lopputuloksena syöt 2100kcal ja olet silti tuottanut itsellesi 550 miinuskaloria. Etkä todennäköisesti kärsi erityisesti. :)

Olet kahdessa viikossa pudottanut pari kiloa ja valitat ettei paino putoa??? Anteeksi mutta tuo on varsin hyvä alku, kärsivällisyyttä ja enemmän ruokaa peliin. Kerran viikossa voit pitää herkkupäivän, jolloin syöt esim. 300-500 kcal edestä jotain oikeasti hyvää. Mieli pysyy hyvänä, huomaat ettei elämä kaadu suklaan tms. syömiseen ja dieettikin edistyy kun et ole koko ajan vaarassa sortua. :thumbs:

Kolmas viikko dieetillä alkamassa.

Aivan. En huomannutkaan että olet näin alussa dieettiä. Suositushan on, että painoa pudotetaan maltillisesti, noin 0.5 kg viikossa on oikein sopiva tahti. Näin ei menetetä niin kauheasti lihasta eikä toisekseen tarvitse kitua ja nähdä nälkää. Dieettaus on osa elämää ja siitä tulee elämäntapa, joka myöhemmin (tavoite- tai ihannepainon saavutettua) muuttuu normaaliksi arjeksi.

Juuh, sullahan on jo neljän viikon tavoite painonpudotusta saavutettu kahdessa viikossa, eihän se ole umpikuja vaan jymymenestys ;)

Munkin mielestä aerobista on valtava määrä, käytännössä siis joka päivä jotain? Minkälaista aerobista se on? Mukavaahan se tietysti on jos noin paljon jaksat liikkua ja nautit siitä, mutta laihtuu sitä vähemmälläkin jos määrä ahdistaa. Erityisesti 2 aerobista samana päivänä ihmetyttää.

Olen itse huomannut, että pitkät ja matalasykkeiset aerobiset (joita itse inhoan) nostavat minulla ruokahalua enemmän kuin mitä niiden aiheuttama kalorivaje on. Esim. se on minusta melkeinpä sama ruokahalun lisääntymisen näkökulmasta, juokseeko vai käveleekö tunnin, mutta jälkimmäinen kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin ensin mainittu.

Oletko sitten myös ihan varma ettet ole enempää miinuksella pääsääntöisesti kuin -500? Jos samana päivänä hölkötät tunnin ja salitat tunnin niin tienaat siitä 1000 ylimääräistä kaloria, jolloin pitäisi siis upottaa 2500 kcal ruokana, jos oletetaan että peruskulutus on jotain 2000. En mäkään pääse blogiisi, joten tää voi olla turhakin huomio, sori jos on. Mutta nälkä ei kyllä minun mielestäni kuuluisi tavallisella ei-kisaajan ei-kisakuntotavoitteisella dieetillä olla ja noin paljon kun liikuntaa on niin puhvelin syömisestä ei pitäisi tulla mitään kynnysongelmaa laihtumiseen ;).

Minulla nälkäkierre tulee liiasta hiilarista ja liian vähästä rasvasta, en pysty millään siihen klassiseen bodyruokavalioon, mutta se on tietysti yksilöllistä ja kokeiltavissa oleva asia. Sama makeiden kanssa. Ja tietysti kiellettyä hedelmää himoitsee psykologisesti, joten 2 viikon miinuskalori- ja nälkäputken jälkeen voisit ehkä harkita mässypäivääkin.

treenipäivinä yhteensä 4h aerobista tyhjällä mahalla,

Ei, vaan yksi tunti aerobista tyhjällä vatsalla sekä treeni. Jos ei treeniä, sitten kaksi aeroa joista toinen tyhjällä vatsalla. Siis kaksi tuntia liikuntaa päivässä.

En pääse blogiisi, mutta kysyisin oletko dieettiä varten SEKÄ vähentänyt syömistä ETTÄ lisännyt aerobista???

Öh, joo. Tämän käsityksen olen saanut että niin kuuluu tehdä. Ei sitten kuulukaan?

Eikä niitä aerobisia tartte tehdä tyhjään mahaan, vähemmästäkin lihakset katoaa

Olen ottanut heraa (20g proteiinia) ennen aamuaeroa, onko se käytännössä yhtäkuin tyhjään vatsaan? Pitäisikö syödä enemmän?

Jos kulutat tavallisesti vaikka 2300kcal/vrk, dieetillä vähennät siitä 200kcal PLUS käyt tunnin lenkillä (esim. 350kcal), lopputuloksena syöt 2100kcal ja olet silti tuottanut itsellesi 550 miinuskaloria. Etkä todennäköisesti kärsi erityisesti.

En ymmärrä. Olen vain syöttänyt kalorilaskuriin päivän liikuntamäärän ja se on antanut maksimissaan 2400. Siitä olen sitten miinustellut 500 syönyt sen mukaan. Ja hosunut muuta reeniä. Eikö se menekään niin? Voi Luoja, tunnen itseni harvinaisen tyhmäksi. (Ja mielenterveyshuolto antaa mun juosta vapaana....:david:)

Täällä toinen ajoittain ison ruokahalun omistava. :) Koska mulle ei varsiinkaan - heh - hormonikierron tietyssä vaiheessa mitkään hiiren annokset ruokaa riitä, syön varsinkin tuolloin pääasiassa ruokia joissa on iso tilavuus ja pieni kalorimäärä. Toisin sanoen, ateria voi sisältää esim. 400g kasviksia ja 150g lihaa, jälkiruuaksi vielä 200g marjoja. Tai muuta vastaavaa. Noilla tulee jo massu niin hyvin täyteen, että selviää hyvin sen seuraavat 3h. ;)

Välillä selviää sitten paaaaljon pienemmilläkin annoksilla ja silloin voi herkutella tiiviillä ruuilla, lusikallinen pähkinävoita, proteiinijuoma ja omenakin riittää ateriaksi. :D

Valitsethan kuitenkin itse ruuat joita syöt? Ettet siis joudu syömään ruokia, joita et normaalitilanteessa koskaan söisi. Se ainakin ruokkii sitä kierrettä, että ns. kielletyt ruuat alkavat himottaa ja tuntuu, että homma meinaa luisua raiteilta pienestäkin töyssystä.

edit: Kyllä sulla on nuo miinukset, aamuaerobiset + herat sun muut on ihan kunnossa. Aerobista ei ehkä näin alkuvaiheessa dieettiä kannattaisi tehdä noin paljon ellei jostain syystä ole ihan pakko. Mistä kiristät muuten myöhemmin? Pienillä askelilla ja muutoksilla eteenpäin, yksi muutos kerrallaan.

edit2: Vielä tuosta alun painonpudotuksesta. Jos nyt on menossa kolmas viikko ja sulla on tippunut 2kg, ei mielestäni vielä kannata alkaa huutelemaan että miinukset on aivan liian rajut jne. Jos ruokavalio on aiemmin ollut sitä sun tätä, voi kropasta hyvinkin irrota aluksi ihan pelkkää nestettä jopa parikin kiloa. Jos tahti jatkuu edelleen samana ja kilot ropisee kovaa tahtia alas, niin silloin kannattaa nostaa kyllä kaloreita. Ja muutenkin - tämä on tietty vain mun mielipide - kannattaa käyttää ihan tervettä järkeä. Se dieettaaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Jos kroppa HUUTAA ruokaa ja tiedät, että kyse ei ole ainoastaan nupin sisällä syntyvistä mieliteoista, niin silloin voit hyvinkin elellä liian isoilla miinuksilla. Mutta hyvin usein homma menee myös niin, että mitä enemmän syömistä pyrkii kontrolloimaan ja rajoittamaan, sitä enemmän pää taistelee vastaan ja juostaan sinne umpikujaan. Pyri pitämään rento suhtautuminen dieettiin, ei se ole niin kuolemanvakavaa. Stressi ja kortisoli on pahasta eikä ainakaan auta dieetillä yhtään. Hyvällä ja rennolla mielellä vaan eteenpäin... nauti ruuasta, järkevällä tavalla. Älä tee ruuasta peikkoa ja treenistä pakkopullaa. :)

Valitsethan kuitenkin itse ruuat joita syöt? Ettet siis joudu syömään ruokia, joita et normaalitilanteessa koskaan söisi. Se ainakin ruokkii sitä kierrettä, että ns. kielletyt ruuat alkavat himottaa ja tuntuu, että homma meinaa luisua raiteilta pienestäkin töyssystä.

Juu, "dieettiruoka" on sitä mitä normaalistikin syön, paitsi että tilavuudet ovat vaihtuneet periaatteella ämpäri--->lautanen, kalkkunalauma---> koipireisi :D

Propleema onkin siinä että mä olen niin perso makealle. No, nyt sitä saa, ostin kourallisen (siis oikeasti kourallisen, en kaivinkoneen kauhallista) irtokarkkia. Ja onneksi on keksitty PepsiMax.

No älä muuta niitä tilavuuksia. Vaihdat vaan ruoka-aineita. Pasta -> kasvikset. Saat takuulla saman verran tai jopa enemmän ruokaa siihen lautaselle. :)

Niin ja se vielä, että sitä en sano että mua kannattaisi välttämättä näissä kuunnella. Ikinä kun en ole dieetillä itse sinne päässyt mihin tavoite on ollut. :lol2:

No älä muuta niitä tilavuuksia. Vaihdat vaan ruoka-aineita. Pasta -> kasvikset.
Aah, vai niin. Kuulostaa hyvältä. Pidän suuresti rehuista!

Ikinä kun en ole dieetillä itse sinne päässyt mihin tavoite on ollut.

No pälä pälä. Sähän olet aina ollut kärjessä sillä listalla missä lukee "Ne ketkä motivoi Shibaa". Että ihan valaisevaa kuulla neuvoja myös esikuvaltaan! Kiitos.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minkähän verran sinulla meni kaloreita kun annokset oli ämpärillisiä? Olet aika samankokoinen kun minä ja syöt vajaat puolet siitä mitä minä ja teet tuplasti aerobista ja olet yli 10 v nuorempi. Voiko meillä olla perimässä niin iso aineenvaihdunnallinen ero? (tai sitten en vaan tajua olevani pullero :D)

En tiedä dieettaamisesta mitään, kauhulla olen katsellut miten pienillä kaloreilla ihmiset pärjäilee. Osa eroista on varmasti perimästä mutta voisiko syynä olla myös, että ihmiset pyrkii hieman alle sen oman 'hyvän olon painon' ja sitä myöten jarruttelee omaa aineenvaihduntaansa.

Mitäs Faidra tähän tuumaat? Osaatko vaikka omalta kohdaltasi arvioida oletko aina pärjännyt aika pienellä kalorimäärällä ja/tai onko kalorintarve noussut (ja minkä verran) aktiivisemman punttitreenin aikana. Eikö henkilön, jolla on ylimääräistä rasvaa ja melko lyhyt treenitausta pitäisi aika helposti onnistua tasapainottamaan kehonkoostumusta ihan ylläpitokaloreilla ja riittävällä puntilla.

Ite Shibana kokeilisin lisätä sekä kaloreita että ennen kaikkea tehoja salille - mutta se on ihan mutu omaan kokemukseen perustuen.

Toistaiseksi olen sitä mieltä, että yksilöiden aineenvaihdunnalliset erot voivat olla valtavia (ja on kai tuo todistettu tieteellisestikin). Kroppaa voidaan ehkä "siedättää" isommille kaloreille, mutta on eri asia onko se esim. itseni kaltaiselle, jokinorsumaisuuteen taipuvaiselle perussuomalaiselle persevälle naisihmiselle henkisen hyvinvoinnin kannalta järkevää. Toistaiseksi olen tämän asian kanssa mennyt sellaista vuoristorataa, että tällä hetkellä ainakin ennemmin pidän jonkun järkevän kultaisen keskitien enkä lähde urheilemaan millään aineenvaihdunnanherättelykuureilla ja yli kolmen tonnin kaloreilla jne. Siis sen vuoksi, että olen käytännössä nähnyt että se ei mulle yksinkertaisesti tee hyvää. Jos tulee pari kiloa lihasta, niin tulee sitten samalla viisitoista kiloa läskiä. Eli jos uskaltaa kaloreita nostaa, niin hyvä. Toisilla paino ei todellakaan nouse herkästi, jolloin KANNATTAA nostaa kaloreita tasaisesti koko ajan ylöspäin. Oma kroppani kerää kaiken extran niin nopeasti, että itse en enää hyvinvointiani lähde sen vuoksi uhraamaan... toisin sanoen, kitkutan ennemmin sitten useamman vuoden hiukan pienemmällä kehityksellä (ja maltillisilla kaloreilla, ts. 2200-2500 treenikaudella) kuin loikkaan taas sinne virtahepolookkiin ja kadotan samalla treenimotivaationi. Ylipainoisena ei ole kiva olla. :eek:

Jos nyt voisin palata pari kolme vuotta taaksepäin, niin yrittäisin takoa päähäni juuri tämän KatiP:n mainitseman asian:
KatiP sanoi:
Eikö henkilön, jolla on ylimääräistä rasvaa ja melko lyhyt treenitausta pitäisi aika helposti onnistua tasapainottamaan kehonkoostumusta ihan ylläpitokaloreilla ja riittävällä puntilla.

Tuo lyhyt treenitausta ei tarkoita välttämättä edes mitään puolta vuotta, vaan useampia vuosia. Omaa tyhmyyttäni, että oon mennyt dieettaamaan ja bulkkaamaan vuoron perään enkä ikinä ole tajunnut aiemmin että fiksumminkin vois asiat tehdä. Toivottavasti jotkut muut tajuavat ajoissa. :rolleyes:

Hmmm... punainen lanka taisi hävitä. Siis tiivistettynä: kukaan ei voi sanoa varmaksi, että X kg painava ihminen kuluttaa vaikkapa 2000 ja Y kg painava ihminen 3000. Se ei vaan mene niin... pitää itse opetella ja tunnustella, mikä se oma ylläpitokalorimäärä ja perusaineenvaihdunnan kulutus on. Ja tottakai vuosien saatossa nuo määrät voivat muuttua, kun kehonkoostumus muuttuu.

edit: shiba, tarkoitin tuolla viittauksellani omiin dieetteihini sitä, että onnistun kyllä pudottamaan painoa jne. mutta olen joutunut dieeteilläni menemään sellaisiin äärimmäisyyksiin, etten voi suositella vastaavaa kyllä kellekään. Ja niin kauan kuin mulla on oma linja hakusessa, niin en tiedä olenko kovin hyvä ohjeistamaan ketään muuta dieettaamisessa. ;) Tai no - siskoni pudotti 10kg ohjeillani ja äippäni on menossa hyvää vauhtia samaa päämäärää kohti, eli jos kyseessä on ihminen jonka kroppa toimii normaalisti, niin sitten ehkä... eli lyhyesti: tasaiset ateriavälit, tilavuudeltaan isot ruoka-annokset, paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon kasviksia ja marjoja. Eli periaatteessa ihan sitä samaa juttua mitä missä hyvänsä painonpudotusoppaissa on.

Kroppaa voidaan ehkä "siedättää" isommille kaloreille, ...
Mainio ilmaus, siedättää isoille kaloreille :hyvä:

Jos tulee pari kiloa lihasta, niin tulee sitten samalla viisitoista kiloa läskiä. Eli jos uskaltaa kaloreita nostaa, niin hyvä. Toisilla paino ei todellakaan nouse herkästi, jolloin KANNATTAA nostaa kaloreita tasaisesti koko ajan ylöspäin.
En toki söisi itekään, jos paino olisi jatkuvassa nousussa. Mutta jos paino pysyy osapuilleen vakiona, niin ensin kokeilisin paljolla ruualla ja kovalla treenillä :whip:. Osa meistä pääsee täälläkin tavalla hiljalleen oikeaan suuntaan. Ei voi tietää, ettei toimi, jos ei koskaan uskalla kokeilla.

edit2: Vielä tuosta alun painonpudotuksesta. Jos nyt on menossa kolmas viikko ja sulla on tippunut 2kg, ei mielestäni vielä kannata alkaa huutelemaan että miinukset on aivan liian rajut jne. Jos ruokavalio on aiemmin ollut sitä sun tätä, voi kropasta hyvinkin irrota aluksi ihan pelkkää nestettä jopa parikin kiloa. Jos tahti jatkuu edelleen samana ja kilot ropisee kovaa tahtia alas, niin silloin kannattaa nostaa kyllä kaloreita. Ja muutenkin - tämä on tietty vain mun mielipide - kannattaa käyttää ihan tervettä järkeä. Se dieettaaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Jos kroppa HUUTAA ruokaa ja tiedät, että kyse ei ole ainoastaan nupin sisällä syntyvistä mieliteoista, niin silloin voit hyvinkin elellä liian isoilla miinuksilla. Mutta hyvin usein homma menee myös niin, että mitä enemmän syömistä pyrkii kontrolloimaan ja rajoittamaan, sitä enemmän pää taistelee vastaan ja juostaan sinne umpikujaan. Pyri pitämään rento suhtautuminen dieettiin, ei se ole niin kuolemanvakavaa. Stressi ja kortisoli on pahasta eikä ainakaan auta dieetillä yhtään. Hyvällä ja rennolla mielellä vaan eteenpäin... nauti ruuasta, järkevällä tavalla. Älä tee ruuasta peikkoa ja treenistä pakkopullaa. :)

Tätä kai yritin sanoa sillä, että diietistä (sen ruuista, liikuntamäärästä yms.) pitäisi tulla elämäntapa eikä vain joku hirvittävä vaihe ja möykky. Mielestäni aloittajan ensimmäisen postaus vaikutti vilpittömästi tuohtuneelta, rasittuneelta ja ärtyneeltä niin aitoon nälkään kuin siitä johtuviin mielihaluihin. Jos ja kun dieettauksen pitäisi olla suht rentoa siten, että samanlaisella elämäntyylillä voisi jatkaa koko loppuelämän, on aika epätodennäköistä että hillittömillä haluilla ja liian rajulla liikunnalla + miinuskaloridiietillä tätä saavutetaan.

Ehkä kokeilisin kaloreiden nostamista (jo nauttii liikunnasta) siihen pisteeseen, ettei tarvitse "niellä itkua ja kiukkua". Ei se minun mielestäni ole rentoa ja tavallista dieettausta jos siitä tulee kovinkin ärtyisäksi :)

Minkähän verran sinulla meni kaloreita kun annokset oli ämpärillisiä? Olet aika samankokoinen kun minä ja syöt vajaat puolet siitä mitä minä ja teet tuplasti aerobista ja olet yli 10 v nuorempi. Voiko meillä olla perimässä niin iso aineenvaihdunnallinen ero? (tai sitten en vaan tajua olevani pullero :D)

Kaloreita meni vähemmän, ihan silkasta aerobisen puutteestakin jo. Mun kroppa kerää läskiä kuin pesusieni vettä -ei tosin vatsaan, mutta lantiolle, reisiin ja käsiin:(
Söin kyllä todella puhtaasti ja kerran viikossa oli herkkupäivä, mutta määrät olivat vain aineenvaihduntaani nähden liian suuria.

Koetan nyt vain löytää tasapainon niin että saan nauttia enemmän kuin nyt dieetillä, mutta silti kerään rasvaa vähemmän kuin ennen dieettiä.

Kävin kurkkaamassa tuota sun blogia ja en tiedä, ymmärsinkö jotain väärin, mutta ne syömiset oli suurimmaksi kyllä jotain muuta kuin tuossa ketjun ekassa postissa (joka päivälle ei sapuskoja ollut, joten tämä ininä on nyt vain niistä mitä siellä oli :)). Mutta siis, siellä oli tosi monta päivää, joille oot kirjannut ruokaa 1500-1600 kcal edestä (joskus jopa 1300!) ja kulutus on ollut ~2600 kcal! Tulee kyllä turhan rankkoja miinuksia dieetin kolmanneksi viikoksi! Ei ihme, jos on nälkä ja tulee mielitekoja. Lisää ruokaa koneeseen mun mielestä, se -500 on ihan hyvä tavoite, joten pyri siihen ennemmin kuin mahdollisimman isoon miinukseen.

yhdyn sanoissani muihin mimmeihin. Noviisina meikäkin jo näkee että RUOKAA lisää!! (itse syön 1800-2000kcal ja olen 158) ET VARMASTI LIHO, jos syöt PALJON kasviksia(400-600g), protskua se 120-150g ja hiilaria(pastaa, riisiä, ruisleipää tms. kuitupitoista) jonkin verran sekä RASVAA(öljyt, pähkinät!, avokado, ja vaikka joskus sitä rasvaa vähän enemmänkin!! koska voihan olla että sun kroppa ei tuossa aliravitsemuksessa päästä irti yhdestäkään rasvagrammasta ennen kuin se saa sitä rasvaa ulkopuolelta / sekä siis muuta energiaa)

Ja sitä paitsi pitkällä aika välillä ylläpitokaloreissa(sulla voi hyvin mennä se 2500!!) tapahtuu ihmeitä, jos TREENAA kovaa. (ja tosiaan sitä aerobista ei ihan kauheesti...)

t.etanainen

Eli enemmän ruokaa ja vähemmän stressiä aerobisista :D
Kuvittelin tähän päivään asti suhtautuvani syömiseen terveesti mutta näköjään dieetti nosti ylös vanhan ajattelutavan: vain nälkää näkemällä laihtuu. Onneksi en tiputa 5-6kg enempää joten tämä käy ihan hyvänä harjoitteluna ( joskin hieman kantapään kautta...).

Kiitokset viisaammille! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom