Eli tarkoitus olisi päästä ensi kesäksi ns. kesäkuntoon. Lenkkeilyä ja salia olen harrastanut jonkin verran, eli salilta tiedän aika lailla perusjutut. Tarkoitus olisi nyt lenkkeillä (hölkkäily/kävely) ensin pelkästään n. 1-3 viikkoa, jonka jälkeen olisi tarkoitus yhdistää salireeni mukaan kuvioon. Tällä hetkellä voisi sanoa, että olen aika huonossa kunnossa, eli miten kannattaisi aloittaa? Olen 21-vuotias mies. Pituutta on 183cm ja painoa 96kg. Tarkoitus olisi päästä kevääseen mennessä ehkäpä tuonne 80kg nurkille. Ruokavaliostakin olen suhteellisen hyvin perillä, mutta myös ruokavinkkejä voi ehdottaa. Eli mitenkä tästä kannattaisi lähteä liikkeelle? Montako kertaa viikossa lenkkeilyä? Hölkkää, kävelyä, vai molempia? Mitenkäs venyttelyt? Entäpä salilla? 2, tai 3-jakoista olen ajatellut ja lenkkiä voisi ottaa kanssa 2-4 kertaa viikossa. Alkoholia en käytä ollenkaan, eli viikonloppuna reenaaminenkin on mahdollista. Kuitenkaan joka päivä en rupea reenaamaan. Sellainen 4-5 päivää viikossa voisi olla sopiva. Sykemittaria en omista. Salilla olisi tarkoitus aluksi kiinteyttää ja käydä ns. ihan muuten vaan. Sitten, kun paino on pudonnut tarpeeksi, niin olisi tarkoitus ruveta kasvattamaan lihasmassaa. Hyviä vinkkejä/ohjelmia nyt siis kaipaisin.