Dieetti ja rasvojen vähentäminen ruokavaliossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ricardo
  • Aloitettu Aloitettu
Joo elikkä ei tullut tuolta toiselta voorumilta apua tähän meikäläisen david-probleemaan, joten kysytäänpä avuliailta pakkislaisilta.

ELI yleisestihän dieetin edetessä kaloreista hilataan hiilareita alemmas. Mutta mitenkäs on rasvan laita? Kannattaako sen määrä tiputtaa missään vaiheessa vai kannattaako se pitää alusta loppuun tuossa g per painokilo määrässä? Mitä haittaa tästä rasvojen vähentämisestä mahdollisesti on? Kannattaako rasvoja alkaa tiputtelemaan vasta siinä vaiheessa kun hiilarit on vedetty äärimmäisen alas, vai kuinka?

Kiitän ja kumarran!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rasvat ovat välttämättömiä ja ihmisestä riippuen yleensä tulisi pitää vähintään 15% kokonaisenergiamäärästä. esim. keto dietillä rasvat ovat yleensä 50-60% ja loput proteiineja. jos rasvat hilataan alas hiilareidenkin ollessa alhaalla keho alkaa purkamaan lihaskudosta. yleisesti matala hh dietit ovat tehokkaita, mutta vaativat käyttäjältä itsekuria. vähärasvaiset, mutta reilusti hh sisältävät dietit ovat yleisesti varsin huonoja jos haluaa lihasmassasta pitää kiinni. toimii kyllä joillain lahjakkailla. hh ja rasvojen kova rajoittaminen samanaikaisesti tuskin tuottanee miellyttäviä tuloksia. itse pidän rasvat aina tapauksesta riippuen 30-55%:ssa

Juu siis en mihinkää kovin radikaaleihin pudotuksiin aikonutkaan ryhtyä, mutta onko esim haittaa tiputtaa rasvoja 90g ---> 70g diietin aikana, jos siis tiputtaa myös aivan yhtälailla hiilareita, eli makroravinnejakauma ei ainakaan kovin radikaalisti muutu

itse tiputtaisin ensin hiilareita ja katsoisin mitä tapahtuu seuraavan viikon tai parin aikana. yleensä ei kannata tehdä kovin radikaaleja tai suuria muutoksia. kun tuntuu, että on jäänyt paikalleen niin laskee taas hieman kaloreita/lisää liikuntaa. jos aloittaa heti suurella vajeella ei muutaman viikon päästä ole enää mistä vähentää. rasvan poltto on kärsivällisyyttä ja aikaa vaativaa puuhaa

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kysytään nyt vielä samaan syssyyn vähän ohi aiheenkin kun tuntuu olevan asiantuntevaa ja auttavaista porukkaa linjoilla. Aikaisemmin kun on diietit menny aina jollain tapaa puihin, juurikin huonon suunnittelun ja asiat on tehty vähän sinne päin. Mitenkäs aerobisen jälkeinen ravinto, tuleeko sillon ottaa hiilaria lainkaan? Tällä hetkellä teen siten että puntin jälkeen otan palkkari (30g hh) ja 2 palaa ruisleipää (30g hh ja maidosta jotain päälle) + normisafka ja aerobisen jälkeen en ota palkkaria vaan normaalin proteeinipitoisen safkan jossa lisäksi 2 ruispalaa (30g hh). Jotain korjattavaa? Aerobiset ovat joskus rankkojakin intervalleja.

Vilpittömät kiitokset ja kumarrukset !

Mitenkäs aerobisen jälkeinen ravinto, tuleeko sillon ottaa hiilaria lainkaan? Tällä hetkellä teen siten että puntin jälkeen otan palkkari (30g hh) ja 2 palaa ruisleipää (30g hh ja maidosta jotain päälle) + normisafka ja aerobisen jälkeen en ota palkkaria vaan normaalin proteeinipitoisen safkan jossa lisäksi 2 ruispalaa (30g hh). Jotain korjattavaa? Aerobiset ovat joskus rankkojakin intervalleja.

Vilpittömät kiitokset ja kumarrukset !
Mun silmään vaikuttaa aivan asialliselta systeemiltä. Hyvin samankaltainen on oma ruokavalionikin.

Kyllä hiilaria voi ottaa aerobisen jälkeen, mutta itse ainakin ottaisin hitaita hiilareita. Ei siis mitään maltoa prostkujuomassa.

Puntin jälkeiseen aerobiseen ikkunaan kannattaa syödä iso osa päivän hiilareista. Tuolloin ne menevät parhaiten käyttöön. Puntin jälkeen tulisi välttää rasvojen syönti tuon 1-2 tunnin ajan (aerobinen ikkuna).

Olen lukenut anabolisesta ikkunasta, kumpi siis se on anabolinen vai aerobinen ikkuna?
Anabolinen tietenkin. Niinhän mä tossa ylhäällä sanoin. ;)

Olet oikeassa. Ei se mikään aerobinen ole vaan anabolinen. Menee sanat ihan sekaisin, kun ei nuku tarpeeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom