dieettiä ja liikkumista: Arvostelkaas tätä!!

Tarkotus olis siis tavoittaa näitä (olen pakkotauolla :itku: salilta, ollu 2-3kk ja tod. toiset 2-3 jäljellä :itku: paikat niin niiin jumissa että p*kele)
Pikkusen kiinteyttä (maha) eli ehkä pari kiloa pois, max 4.5kg!! (nyt 61.5kg)
Venuvuutta paljon lisää (en saa kämmeniä maahan suorilla jaloilla :D)
Yleiskunto mm. kestävyyttä ylös
Siis paikat auki mahd nopeasti, jotta pääsis salille

Aattelin tällä ruokavaliolla:
(n. 1800-2000kcal)

AAMUPALA
proteiini (100%Whey 3/4dl)
kevytmaito 3dl
ruisleipä (kuitua 10%) 2 siivua
kalkkunafilee-leike 2 siivua
juusto 1 siivu
tomaatti 1kpl / 50g
keiju 40% 3tl

LOUNAS
salaattia / paprikaa / tomaattia / herneitä / porkkanaa / ..yms. 225g
vesi 0,5l
kanan rintafilee 1kpl / 160g (tai muuta lihaa, fett alle 10%)
peruna 1kpl tai tumma pasta 100g

VÄLIPALA

raejuusto 100g
vesi 2.5 dl
omena 1kpl

ILLALLINEN (vaihtoehto 1)

banaani 1 kpl
rahka 125 g
jogurtti 100 g
kauralese 0,8 dl
pähkinäpatukka 1/3 tai pähkinää 1dl tai 5 kokonaista mantelia (= 0.6 dl / 39 g)
kevytmaito 2 dl
vesi 2.5 dl

ILLALLINEN (vaihtoehto 2)

banaani 1 kpl
tonnikala öljyssä 120g
pähkinää 1dl
vesi 2.5 dl
porkkana 1 kpl / 60 g
leipä 1 kpl (kuitua 10%)

...Ja tällä liikunnalla:

MAANANTAI

Reipas lenkki 45 min + venuttelu 20-30 min

TIISTAI

Pitkä lenkki 2 h + venuttelu 30-45 min.
Yksi venuttelukerroista 30-45min

KESKIVIIKKO

Juoksu 30 min. (tai reipas kävely) + venuttelu 10-15min
Uinti – tekniikkaa 45-60 min. + venuttelu 30 min

TORSTAI

Pitkä lenkki 1 h 30 min (todella kevyttä)
Lihaskuntoa 15-30min + venyttely 15min (tai perjantaille)

PERJANTAI

LAUANTAI

Reipas lenkki 25-35 min + venuttelu 10-15 min
mikä tahansa laji 1x/vko 30-120 min + venuttelu 15min

SUNNUNTAI

Lenkki n. 30 min + lihaskuntoa 10-15 min + venuttelu (yläkroppa) 5-15min
Uinti - pitkä matka 1 h 15 min + venuttelu(30s/liike) 15-30 min

PLIIS PISTÄKÄÄ KOMMENTTIA JA VINKKEJÄ JA NEUVOJA!! KITOOS

Helpompaa olisi jos kertoisit miten syöt nyt ja miten liikut nyt. Jos nimittäin mullistat kaiken kerralla päälaelleen, ei homma 99,99% varmasti tule toimimaan.
Eli niitä menneisyyden haamuja nyt esiin, kiitos! ;)

Tää ei poikkee paljoo nykyisestä.

Ruokavalion suhteen olen syönyt noin 1000 kaloria enemmän (koostuu mm. herkuista kuten jäätelöstä ym rasvasokerivehnä-mössöistä ja rasvasemmasta lihasta lounaalla). mutta näilläkin kaloreilla on syöty sillon tällön ja nyt viimiset 3 viikkoo jo pikkusen ton dieetin suuntaan...

Liikunnan puolesta ennen ku piti poistua salilta liikuin suurin piirtein näin: 4-6xn.70min salilla (välimatka edestakaisin 8km pyörällä tai kävellen), lenkkejä 2-5x45-120, muu aerooppinen liikunta 1-3x45-120min. ja venuttelua sillon tällön. eli noin 8-12h/vko
nyt olen pari viikkoo käyny lisääntyvässä tahdissa liikkumassa. Viimisen viikon aikana lenkki + venuttelu noin viis kertaa ja kaks uimassa (45-75min/kerta). ..alkaa pikkuhiljaa pystyyn taas liikkuun, mikäli vaan muistaa venutella jokaisen liikuntasuorituksen jälkeen kunnolla.

Minua kiinnostaa tietää, mistä johtuu noin totaalinen ja pitkä salikielto? Jotain tosi radikaalia täytyy olla, jos lääkäri määrää jopa 6kk salikieltoa.

no tuota joo treenattu piippuun. vuos sitten huomas et kaikki ei kohillaan, mutta mulle annettiin palautetta et ihan normaalii ja kyllä se siittä, ni sit tuli yli-intohimosena paiskittuun samaan tahtii kirjaimellisesti äärirajoilla niin paljo ku lähti. Lihasta tuli sikana ja puntti nousi niin ei osannu huolestuu tosissaa... lääkärit ja urheiluhierojaki sano vaan joo ja jaa ja juu ja mee salille vaan jne. ekaks jäi olkapäät pois ku kipu nii kova et ei puntti yksinkertasesti noussu. sit tein joka kerta salilla eri liikkeitä koska treeniohjelmien toteutus pysäs viimeistään toisella kierrolla. perusliikkeissä puntti pysäs jollei ehkä aavistuksen laskenu, mut eristävissä nousi sellaset puntit et en oikein ymmärtäny itekää et miks voima kasvaa. ja sillee. toukokuussa tuli olo et särkyy on niin paljo, et kohta pamahtaa... olin jo lopettamassa mut sit kaveri innostu et se valmentaa mua johki kisoihin ja aattelin et menetettävää ei oo... auts..! kesäheinäkuussa olin varma et tää punttihomma loppuu nyt sitten pakosta. vittu. ja varovasti tein kisoja ihmetellen ja varroten jotain, mut melkee kaikki jätin pois. yritin lisätä aerooppista. hirveetä tuskaa kipujen suhteen jokanen treeni ja toisto jne. ku kisat oli ohi niin päätin et sanokoon kuka tahansa mitä tahansa mun voinnista ja kyvyistä jatkaa salilla, mut vitun rikki olen ja sitä kipua en enää kestä.
tauko ei auttanut mitään. pää vaan hajos. hieroja sano lopettamisen jälkeen et menin joka kerta vaan jumimpaan. en liikkunu ollenkaan koska jo kauppakassien kanto veti sumeeksi ja tuotti vuorokaudesta eteenpäin helvetillistä särkyä. ja sillee.
lääkärin arvio puolen vuoden tauosta ei liene uskottava, ite oon tyytyväinen jos vuoden päästä pääsen salille :itku: niin paljo vituttaa tää tauko jo senki takii ku kaikki kaverit ja lääkärit puhuu siihen tyyliin että olen huomenna terve ja ne ei usko paskan vertaa et jos minä en mene salille niin sillon olen oikeesti rikki. vitusti tekee mieli ja muut rohkasee, mut ite tietää et ei saa missään tapauksessa mennä.

varsinaista syytä jumiutumiseen en tiiä, mut muutama ervio
- treenattu mitään mistään tietämättä vitun lujaa ja paljon
- ikää ei otettu huomioon
- ei minkäännäköistä valmentajaa tai neuvojaa liikkeissä/treeneissä
- otettu mallia isoista äijistä, niitten erikoistekniikoista ja ilman helppaajaa
- sisu niin kova, että ei tajua treenaavansa kovaa
- vähättelee kipuja eikä kuuntele niitä kuin sen verran, ettei varsinaisesti ylitä äärirajoja vaan just ja just siinä rajoilla
- ei tajua pitää kevyitä treenejä koskaan vaan aina halu/pakkomielle treenata kovempaa ku viimekierrolla
...nyt hermot ja nivelet ylirasittunee ja paskat :itku:

okkidei ku tuli oikeen perusteellinen sekasotkuselvitys... :lol2:

Itse laittaisin ainakin yhden aterian vielä noiden lisäksi. Minulle sopii kaksi lämmintä ateriaa päivässä, en tiedä miten olet tottunut syömään. Kalorimäärä on varmaan ihan hyvä, mutta tee aterioista vähän pienempiä niin saat helposti yhden lisää mahtumaan :)

Jos sä olet oikeesti noin rikki, niin miksi ihmeessä yrität rikkoa itseäsi lisää tuolla järjettömällä määrällä aerobista treeniä. Ota nyt ihan iisisti ja parantele rikkonaista kehoasi ihan rauhassa. Venyttely ja rauhallinen kävely on varmasti ihan paikallaan.

Yhdyn ylläolevaan. Jos sulla on puolen vuoden punttikielto niin ei se tarkoita sitä että voisit sitten sitä ylirasittunutta hermostoa vähän rasittaa lisää aerobisella. Paskamaisia juttuja, täytyy toivoa että välttyy itse moiselta. Niin ja älä yritä kituutella millään pikkukaloreilla. Tarvii se kroppa sitä ravintoakin palautuakseen tuosta.

kiitti. tais mennä mulla nyt yks piuha paikoilleen.. :rolleyes:

no mulla menee helposti tommonen, ku tottunu liikkumaan ja sillä saa kivasti vitutusta purettuun... ja liikunnalla saan pidettyyn syömisen ruodissa ....

no miten paljon poistasitte tosta? jos esim kävis vaikka 3-4 tavallista kevyttä lenkkiä ja sit kerta tai kaks uimassa + venyttelyt..?

Kalorit vois ehkä tuota nostaa vaikka 300-500.. Mut kannattaakohan tässä vaiheessa pudottaa painoa? hidastaako palautumista ja-tai hävittääkö massaa/voimaa..?

Sun pitää itse löytää sopiva liikuntamäärä itsellesi. Sinun pitää opetella kuuntelemaan kehoasi ja vointiasi ja kunnioittaa sitä. Sitä et tähän asti ole opetellut tai tehnyt. Sinun "rikkinäinen" kehosi on merkki siitä, överiksi on mennyt. Tosi vaikea ulkopuolisen sanoa sinulle mikä määrä liikuntaa juuri sinulle riittää tai on sopiva. Minä en miettisi sinuna nyt painopudotusta yhtään. Yritä löytää sopiva balanssi liikunnan ja levon suhteen tässä vaiheessa. Nauti liikunnasta ja lopeta se suorittaminen :). Tavoitteita voit asettaa isellesi sitten joskus myöhemmin, parane nyt ensin.

Nyt kroppasi on "hajalla" ja sinulle on annettu mahdollisuus tehdä asioita toisella tapaa, käytä se mahdollisuus viisaasti. Tee muutoksia kenties ajattelutapaasi ja ennen kaikkea tapaasi treenata ja kohdella kehoasi.

vitun vaikee löytää rajaa millekään. mikä sit loppuviimen on suorittamista ja kuinka pitkälle tapa tehä kaikki täysillä ja nauttii siitä on luonne ja mikä osa sitä pakkomiellettä... :rock: Esim viimonen vuosi olen sikana nauttinut raudan liikuttamisesta. salille ku menee tulee niin vitun hyvälle tuulelle. en koe liikuntaa että se olis mulle jonkujen kaavojen täyttämistä... enempää tuskin voin ja hyvä niin, siittä nauttii...

suurin ongelma lienee siinä, kun treenaa yksin, tietopuoli perin suppea, ja tulee vähemmän ajatelleksi kaikkee, mitä olis kuitenki ihan hyvä funtsii. kommentit jokka saa on perin ykspuolisia "pistä menee vaan". ja miks ei pistäs ku sitä iteki haluaa? Korvien välin muuttaminen hankalampi juttu :rolleyes:

Minusta tuo hirveä uhoaminen tuosta kyllä voisi ensin jäädä pois, se ei hyödytä kyllä yhtään tässä tapauksessa :) Ainakin tekstistä se huokuu kilometrien päähän, tiedä sitten livenä.

Syöminen kuntoon, unohdetaan laihikset, bulkit ym. Syödään, että on hyvä olla ja treenataan sen mukaan. Ei sinne salille tarvitse verenmaku suussa mennä vaikka siitä hulluna tykkääkin ja tarkoitus ei ole varmaan samaan tilaan itseään ajaa. :)

tänään lääkäriki heräs todellisuuteen. kuulin just sitä mitä olen siltä aina odottanut: "älä tee mitään mikä tuottaa kipua ... lepää vain ... taukoa tarviit todennäkösesti ainakin vuoden ..."

kiitti teille kaikille! :haart: minä siis unohdan liikunnat, ainakin treeninimellä ynnä muut tavoitteet, järki käteen ja palaudutaan. ja koitetaan ylittää vitutukset.. elämässä lienee muutakin kuin punttisali (ja kivut :) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom