Dieettaus imetyksen aikana

Moi! Raskautta ennen dieettasin Fitfarmin Lite-ohjeilla 20kg pois. Raskaus toi painoa 26kg, josta 10kg on nyt 7 viikkoa synnytyksestä lähtenyt. Tarkoitus olisi tiputtaa vielä 23kg. Kysymys kuuluukin... Uskallanko imetyksen aikana alkaa dieettaamaan samoilla ohjeilla kuin aiemmin? Olin mukana laihduttajien ryhmässä, jossa oli mielestäni todella vähän hiilareita ja rasvaa.

Voit syödä sen 500 kcal alle kulutuksen. Eli paino voisi pudota puoli kiloa viikossa. Enempää ei kannata missään nimessä pudottaa. Maidontuotanto on suunniteltu siten, ettei siihen juurikaan vaikuta äidin kalorivaje. Raskauden aikana kertyy varastoravintoa juurikin tähän tarkoitukseen eli maidontuotannon turvaamiseen.

Syömäsi rasvan laatu vaikuttaa kuintekin äidinmaidon rasvapitoisuuteen: syö siis hyviä rasvoja. Ja muista juoda runsaasti.

Täysimetys kuluttaa n. 500 kcal vuorokaudessa. Lisää noihin ohjeisiin siis jotain, vaikka leipää, pähkinöitä yms. ja vähennä sitten jos on tarvetta. Parempi aloittaa maltillisesti.

Imetän itse- ja treenaan ja dieettaan. 6kk juoksin ja pudotin painoa, nyt juoksun lisäksi 1,5 kk käynyt salilla+yoga. Ja hyvin pian oli rinnoista lähtenyt jo huomattavasti rasvaa. Eli rintavarustuskin pienentynyt usealla kuppikoolla. Ei ole kuitenkaan (vaikka ensin säikähdin) vaikuttanut maidontuloon. Teen kuitenkin varuiksi niin, että syön vähän reilummin viikonloppuisin, sillä imettäessä on usein kova nälkä+jano. Mutta ilokseni voin todeta, että hyvin voi dieetata ja treenata kovaakin. ;)

Mopsy80

Hopeless Gage
Minä syön voita, munia ja makkaroita :D Ns. kovan rasvan välttelyn suositteleminen on vanhaa dataa. Maidontuotannossa jatkuva juominen on a ja o. Ehkä tää oli ihan ohis mutta pakko kommentoida jotain kun itsekin imetän ja on vaikeuksia saada syötyä tarpeeksi ettei paino tipu liikaa :)