dieettauksen motivaatio ja sen ylläpito yms.

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
aikaisemminkin oon pähkäillyt diettaukseen liittyvien asioiden kanssa...ja senkin kanssa että ylipäätään sopiiko se tän hetkiseen elämän tilanteeseeni (taustalla on masennusta joka vaivaa vieläkin) ...kuitenkin juttelin asiasta psykiatrini kanssa ja päädyimme siihen lopputulokseen että kunhan asetan itselleni realistiset ja järkevät tavoitteet on diettaamien ok ja jopa hyväkin asia sillä onnistumisen tunteet (tai ylipäätään se että yrittää tehdä jotain ja innostuu siitä) ovat tässä vaiheessa kovin tärkeitä.

miten saatte motivaatiota diettaukseen ja miten ylläpidätte sen?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Asiahan ei minulle kuulu, mutta profiilisi tietojen perusteella ihmettelen että psykiatrisi on antanut suostumuksensa dieetin aloittamiselle. Varsinkin jos kärsit masennuksesta.

Samaa ihmettelen kuin Sziget.

Jos motivaatiota ei löydy, niin miksi dieetata? Etenkään juuri sinun tilanteessasi kun se saattaa hyvinkin pahentaa asioita?

(Itselleni peili kyllä riittäisi motivaatioksi... :jahas: )

Mitäs jos unohtaisitkin diettaamisen ja saisit niitä onnistumisen kokemuksia ja tunteita treenissä kehittymällä? Tekisit tavoitteellisen, mutta realistisen treeniohjelman, missä pyrkisit parantamaan tuloksiasi ja niitä ominaisuuksia mitä haluat parantaa? Jotenkin minun on vaikea uskoa, että sinun mitoillasi diettaaminen olisi tarpeen ja voisiko tämä olla syy miksi motivaatiota täytyy hakea? Mä luulen että innostumista ja tekemisen meininkiä on helpompi saada liikkumalla ja tekemällä niitä mieleisiä asioita, diettaaminen voi kääntää vaakakupin helposti vikasuuntaan, jos esimerkiksi tuloksia ei synnykään tai tulee lipsumisia.

edit: vastaus kysymykseen, mulle riittää motivaatioksi peili ja se että kun olen kerran suunnitellut dietin tai jonkun muun jutun niin toteutan sen, piste. Kerran olen dietannut ja silloin oli selkeä aloitus ja lopetus ja motivaation ylläpitoon riitti tuloksen syntyminen.

Minulla kävi ihan sama mielessä kuin wipellä, että mahtaisiko lähtöpainosi olla se, mikä tekee motivoitumisesta hankalaa? Olisiko helpompaa todellakin suunnata energia treeniin ja saada onnistumisen tunteita sitä kautta? Nämähän ovat niitä jokaisen pään sisällä olevia juttuja, enkä halua toitottaa että "hyvänen aika, olet liian laiha jo valmiiksi!", mutta totean vain, että jo noiden kylmien numerofaktojen perusteella sinussa tuskin voi olla kovinkaan paljoa dieetattavaksi liikenevää massaa:) Sen sijaan voisitkin alkaa keskittyä lihan hankintaan, vai mitä? :rolleyes:

Mun motivaatiokseni riittää vallan mainiosti myös peili ja se sisäinen hyvä, energinen olo, joka ruokkii itseään ilman, että yritän motivoitua. Nyt kun "ylimääräistä" ei enää ole, niin motivaation lähde on itsellänikin alkanut suuntautua ennemminkin tuonne massan hankintaan, eikä enää niinkään löllyköiden hätistelyyn. :)

Viime dieettiä motivoi vedonlyönti :)

Ja se on kyllä siitä opittu, että dieetille on parasta määrätä jokin tarkka ajankohta, jolloin se alkaa ja päättyy - ja myös noudattaa tätä. Samoin tavoitteet (realistiset ja mitattavat). Tavoite ei voi esim. olla että dieetti loppuu, kun näytän hyvältä, koska omasta mielestään tuskin koskaan näyttää tarpeeksi hyvältä. Ja dieetti täytyy lopettaa määräajan jälkeen ja/tai tavoitekilojen/senttien lähdettyä, vaikka parantamisen varaa olisi yhä edelleen. Muuten dieettauksesta voi tulla kierre, päädyt olemaan koko ajan jonkinlaisella puolitehoisella dieetillä ja koet tästä kroonisesti huonoa omaatuntoa. Minä tiedän että ylimääräistä on edelleenkin vaikka keväällä laihdutin (rasvaprossa edelleen 25 tietämissä) mutta se on sitten ensi kevään murhe. Nyt treenailen +-0 -kaloreilla kulutukseen nähden ja annan kropalle toisenlaista puuhaa. Uuden dieetin aika on sitten taas joskus. Kehistystä tapahtuu koko ajan ja näytän kuitenkin hetki hetkeltä paremmalta kuin esim. vuosi sitten. Se motivoi sekä dieettiä että ei-dieetti-aikaa. Paljon on vielä työtä, mutta paljon on jo saatu aikaiseksikin.

Ole hyvä itsellesi.

Samaa sanon kuin muutkin... eli olet niin kevyt, että diettaaminen on turhaa eikä varmaan motivoivaakaan, koska tuossa painossa lihasta ei oikein voi kovin paljon olla.

Motivaatiohan tulee juuri siitä, kun rasvakerroksia kuoriessa sieltä alta alkaa paljastua pitkään (ehkä vuosia?) treenatut, kunnolla ravintoa saaneet LIHAKSET :D

Tämä diettaamisvimma heti punttiharrastuksen alkuvaiheessa tulee esille tosi monessa viestissä. Mun mielestä varsinainen laihduttaminen punttailua aloitellessa on paikallaan vain, jos ylipainoa on todella reilusti. Hoikat wannabe-punttimimmit: ruokaa naamariin ja kovaa treeniä vaan :whip:

Asiahan ei minulle kuulu, mutta profiilisi tietojen perusteella ihmettelen että psykiatrisi on antanut suostumuksensa dieetin aloittamiselle. Varsinkin jos kärsit masennuksesta.

Tätä ihmettelen myös minä ja SUURESTI.

Uskoisit, nyt, lumicki, viimeinkin, sillä tämä on sanottu sinulle jo monta monituista kertaa täällä: Sinulla ei ole _mitään_tarvetta dieettiin tällä hetkellä. Sitäpaitsi et ikinä saavuta tavoitteitasi lihaksikkaan ja jäntevän kropan suhteen, jos aina vain dieettaat.

Hoikat wannabe-punttimimmit: ruokaa naamariin ja kovaa treeniä vaan :whip:

Hyvin sanottu! :thumbs:

Minäkin yhdyn edellisiin. Älä missään nimessä diettaa, kun olet jo nyt höyhenen kevyt!
Varovasti pienessä päässäni jo aloin miettiä, että minkähänlainen psykiatri mahtaa olla kyseessä..

Zone-sarja -42%
Varovasti pienessä päässäni jo aloin miettiä, että minkähänlainen psykiatri mahtaa olla kyseessä..

:D vai niin. no ihan pätevä hän on...ei hän suoranaisesti mua kannustanut diettaamaan, vaan sovimme että maksimissaan parin kilon pudotus on ok jos se kerta saa oloni tuntumaan paremmalta. ja hirveät saarnat sain aiheesta kuulla ennen sitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:D vai niin. no ihan pätevä hän on...ei hän suoranaisesti mua kannustanut diettaamaan, vaan sovimme että maksimissaan parin kilon pudotus on ok jos se kerta saa oloni tuntumaan paremmalta. ja hirveät saarnat sain aiheesta kuulla ennen sitä.

Ok, tuo tieto helpotti kovasti mun oloa. ;)
Mut jos kyse on parin kilon pudottamisesta niin, etkö oikeasti voisi harkita ennemmin parin kilon lisäystä lihaksien muodossa? Tää nyt oli vaan taas näitä mun ehdotuksia.. Toki itse teet niin kuin parhaalle tuntuu. :) Kunhan et laihduta liikaa!

Latest posts

Back
Ylös Bottom