Diablo III

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phobos
  • Aloitettu Aloitettu
Ennakkotilaus tehty.

Te jotka olette kokeilleen tuota: onko se vieläkin sellainen hiirenhajotuspeli niinkuin ennen vanhaan? :)

Jos hiiren haluat hajottaa, niin kyllä se onnistuu. Mättämistä riittää, eikä yleensä ole hirveän montaa sekuntia mennyt edellisestä monsterijengistä ennen kuin edessä on jo uutta listittävää. Itse liikuttelen tyyppiäni jokaisen iskun välissä ja ohjaan vihuja esim lähelle toisiaan AoE skillien tehon maksimoimiseksi, niin kyllä siinä tulee aika monta klikkausta sekunnin aikana jatkuvasti. Ei tällaista optimoimista tosin ole pakko tehdä, mutta sillon vaan joutuu käyttämään potioneita ja defensive skillejä enemmän.
 
Mulla on munkilla kovasti tapana pitää shiftiä pohjassa ettei ukko liiku, ja sitten pyörin samalla hakaten armottomasti. Välillä tiputan pahimpaan suuntaan kirkonkellot.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eikö enää tässä D3;ssa levelien seurauksena valita näitä str ja vita statseja? Entä miten noiden skillien kanssa, eikö enää ole niitä omia strategisia buildeja eri charruille, vaan noita skillejä otetaan järjestäin? Joku pidempään betaa pelannut voisi avata vähän kysymyksiäni! Kiitos=)

;p
 
Ei ja ei. Kumpikin muutos parempaan lopulta. :)
 
Betaa oli mukava tuon viikonlopun pelata, vaikka pelikokemus kärsi oman osansa taistelutilanteissa joissa fps laski sinne nollaan. Iski vaan kunnon himo ostaa uusi mylly kun vanha jää D3 pahasti jälkeen. :rock:
 
Itse yllätyin kuinka hyvin tällä suht. ruoskalla E8400@3.6, 4GB, ja 5870 pyöri. Kaikki high ja AA mukana. Vertical syncin jos otti veks niin FPS 100+, ja resona siis 1920x1200 plus kokoajan toinen näyttö vieressä jossa muuta sälää. Toki toi näyttis ei ole järin ruoska, hieman kovempikin kuin 6870, mutta pullonkaulana jo prossu nykyään (rasitus ei edes BF3:s ylitä 65%).
 
Nykikö teillä kuitenkin aina peliä aloittaessa kaikki taistelut yms? Jostain luin että tuo olisi pelin sisäinen ongelma, ei tallenna välimuistiin tms. noita animaatioita joten kaikki pitää ladata kertaalleen uudelleen jotta ne alkavat pyörimään sulavasti. Itsellä ainakin aina uutta peliä aloittaessa ensimäiset taistelut on vähän nykiviä.

Speksit kuitenkin kellotetut i5-2500k ja Radeon HD6970
 
Mulla siis tosiaan FPS ilman vsync yli 100, eikä tipu kauheasti alle, mutta ainakin mulla on microstutteringia. Eli peli pyörii, mutta joku aiheuttaa pientä nykimistä.

Kai ATI julkaisee ajurit jotka on optimoitu peliin, ja luulis ongelmien poistuvan.

On kyllä silti hienoa että peliä voi pelata aika keskitason läppärilläkin, varmaan esim. jopa i3, 4GB, ja Intel HD 3000 pyörittää jollain asetuksilla. Ehkä vaatii tuossa tilanteessa jo i5, mutta eipä niiden hinnatkaan päätä huimaa. Kohtahan tulee Inteliltä uudet integroidut näyttikset, ja suorituskyky on aika huima jos ajattelee että grafiikkapiiri on suorittimeen upotettu...
ivy-bridge-benchmark.jpg


Toki nyt esimerkissä on performance i7, mutta anyhoo.
 
On kyllä silti hienoa että peliä voi pelata aika keskitason läppärilläkin, varmaan esim. jopa i3, 4GB, ja Intel HD 3000 pyörittää jollain asetuksilla. Ehkä vaatii tuossa tilanteessa jo i5, mutta eipä niiden hinnatkaan päätä huimaa.
Ei ehkä tarvi noinkaan 'tykkiä' kannettavaa. Omassa läppärissä on n. 3 kertaa hitaampi grafiikkakortti kuin tuo HD 3000 ja silläkin toimi ihan hyvin *) tuo demo (ainakin 1-peli). Joten koneen päivittämistä voin siirtää muutamalla kuukaudella, jolloin tulee nuo uudet intelin prosarit. (3 vuotta vanha Intel Centrino 2 inside, joten ei tuo prosariltakaan ihmeitä vaadi).

Asetukset olivat nämä: Ei tökkinyt pelattavuus, mutta eihän tuo nyt silmäkarkkiakaan ollut.
*) 1280x720, texture quality:high shadow quality: off physics:low clutter density:off [ ] anti-aliasing [x] low FX
 
Ei ehkä tarvi noinkaan 'tykkiä' kannettavaa. Omassa läppärissä on n. 3 kertaa hitaampi grafiikkakortti kuin tuo HD 3000 ja silläkin toimi ihan hyvin *) tuo demo (ainakin 1-peli). Joten koneen päivittämistä voin siirtää muutamalla kuukaudella, jolloin tulee nuo uudet intelin prosarit. (3 vuotta vanha Intel Centrino 2 inside, joten ei tuo prosariltakaan ihmeitä vaadi).

Asetukset olivat nämä: Ei tökkinyt pelattavuus, mutta eihän tuo nyt silmäkarkkiakaan ollut.
*) 1280x720, texture quality:high shadow quality: off physics:low clutter density:off [ ] anti-aliasing [x] low FX
Juu, eli johonkin 600€ saa jo todella pätevän läppärin Diablo 3:n pelaamiseen. Noissa kun on jo järjestään kaikissa vähintän tuo HD 3000 ja jopa 2GB erillisnäyttiksiä.
 
En tiedä onko vika atin ajureissa vai tuossa pelin koodauksessa, kuitenkin kaikki fps:n lasku häviää kun animaatiot on kerran käyty läpi. Tosin tuota aivan minimaalista mikrostrutteria esiintyy täälläkin.

Viikonloppuna koitin läppärillä cooppia pelata, sama ongelma alkuun fps alhaalla ja hetken kuluttua se pysyi vakiona kokoajan ilman mitään pätkintää

Tosin tässäkin on i5 ja HD5730 1GB

Toi hiiri on muuten niin pähee että tekis mieli tilata pelkästään tuon laskurin vuoksi :D paljohan moisella hintaa?
 
Ei ja ei. Kumpikin muutos parempaan lopulta. :)

Tarkoittaako tämä nyt siis sitä että kaikki ottaa järjestäin lvlien mukana avautuvia skillejä? Eikö pelissä avaudu vaihtoehtoisia skillejä tietyn lvln tullessa, vaan aina otetaan seuraava ja seuraava? En myöskään huomannut mistään että skillejä olisi mahdollisuus parantaa laittamalla lisää ns "statseja" niihin. Mitenkä käy nyt siis wizard charru esimerkiksi? Eikö ole mahdollisuutta valita joko lightning, fire tai cold? (Valitan tietoni määrää, sillä pelasin vain witch doctorilla betan)

Jaksaisiko joku pelistä todella jotain tietävä, avata hieman tätä skilltree + attribute kategoriaa, ja sen eroja D2:n kyseiseen osa alueeseen? Olisi todella mukava päästä tästä asiasta kärryille =)
 
Tarkoittaako tämä nyt siis sitä että kaikki ottaa järjestäin lvlien mukana avautuvia skillejä? Eikö pelissä avaudu vaihtoehtoisia skillejä tietyn lvln tullessa, vaan aina otetaan seuraava ja seuraava? En myöskään huomannut mistään että skillejä olisi mahdollisuus parantaa laittamalla lisää ns "statseja" niihin. Mitenkä käy nyt siis wizard charru esimerkiksi? Eikö ole mahdollisuutta valita joko lightning, fire tai cold? (Valitan tietoni määrää, sillä pelasin vain witch doctorilla betan)

Jaksaisiko joku pelistä todella jotain tietävä, avata hieman tätä skilltree + attribute kategoriaa, ja sen eroja D2:n kyseiseen osa alueeseen? Olisi todella mukava päästä tästä asiasta kärryille =)

Pelatessa tietyt skillitja passiiviset taidot avautuu aina tietyllä levelillä. Joillain leveleillä ei saa uusia skillejä vaan avautuu jo olemassa olevaan skilliin skill rune, joka antaa skillille erilaisia uusia ominaisuuksia. Jokaiselle skillille on 5 erilaista runea http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#b (linkki skill calculatoriin). Eli sitten kun on levelit tapissa (60) on kaikki skillit, passiiviset taidot ja runet käytössä. Näitä skillejä voi sitten mielensä mukaan vaihdella niin, että kerralla on kuitenkin käytössä max 6 skilliä runeineen ja 3 passiivista taitoa. Sillä millä levelillä tietty skilli avautuu ei varsinaisesti ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyödyllinen kyseinen skilli on esim. inferno tasolla. Eli jokainen skilli ja rune voi olla käyttökelpoinen toisin kuin esim Diablo 2:ssa. Mitään skill pointteja taitoihin ei erikseen laitella.

Eli yksinkertaisesti sanottuna voit sitten max levelillä kaikki skillit avattuna muuttaa omaa skill buildia silloin kun haluat ja kokeilla erilaisia juttuja. Skillien ja runejen määrän takia erilaisia vaihtoehtoja on käytännössä rajattomasti eli kustomointi on paljon laajempaa kuin Diablo 2:ssa, jossa oli periaatteessa vaan muutama toimiva buildi ja skillipisteet piti laittaa juuri tietyllä tavalla jos halusi hyvän hahmon.

Toivottavasti tästä saa edes jotain selvää :D
 
Pelatessa tietyt skillitja passiiviset taidot avautuu aina tietyllä levelillä. Joillain leveleillä ei saa uusia skillejä vaan avautuu jo olemassa olevaan skilliin skill rune, joka antaa skillille erilaisia uusia ominaisuuksia. Jokaiselle skillille on 5 erilaista runea http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#b (linkki skill calculatoriin). Eli sitten kun on levelit tapissa (60) on kaikki skillit, passiiviset taidot ja runet käytössä. Näitä skillejä voi sitten mielensä mukaan vaihdella niin, että kerralla on kuitenkin käytössä max 6 skilliä runeineen ja 3 passiivista taitoa. Sillä millä levelillä tietty skilli avautuu ei varsinaisesti ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyödyllinen kyseinen skilli on esim. inferno tasolla. Eli jokainen skilli ja rune voi olla käyttökelpoinen toisin kuin esim Diablo 2:ssa. Mitään skill pointteja taitoihin ei erikseen laitella.

Eli yksinkertaisesti sanottuna voit sitten max levelillä kaikki skillit avattuna muuttaa omaa skill buildia silloin kun haluat ja kokeilla erilaisia juttuja. Skillien ja runejen määrän takia erilaisia vaihtoehtoja on käytännössä rajattomasti eli kustomointi on paljon laajempaa kuin Diablo 2:ssa, jossa oli periaatteessa vaan muutama toimiva buildi ja skillipisteet piti laittaa juuri tietyllä tavalla jos halusi hyvän hahmon.

Toivottavasti tästä saa edes jotain selvää :D


Juuh, taisin itsekin hieman epäselvästi kirjoitella, ymmärsin kyllä tuon itsekin että tiettyinä lvl:nä avautuu skilli ym.. Mutta jooh nyt ymmärrän jokseenkin enemmän tuosta skill kategoriasta, kiitoksia =)

E: Tässä taitaakin olla merkillisen suuri merkitys charrun vermeillä. Toivottavasti on paljon enemmän erilaisia tavaroita, kuin D2:sa jossa kaikila oli samat buildit.. -.'
 
Toivottavasti on paljon enemmän erilaisia tavaroita, kuin D2:sa jossa kaikila oli samat buildit.. -.'

D2:ssa syynä tähän ei ollut oikeastaan itemien vähyys, vaan respecin puuttuminen (tullut vasta hiljattain) sekä dupettaminen ja tietenkin pelillä on myös ikää. Tehokkaimmat buildit selvitettiin ajan kuluessa matemaattisen tarkasti ja koska harvat halusi nähdä todella paljon vaivaa levuttamalla täysin uuden hahmon kokeillakseen uutta buildia, oli parempi vain käyttää sitä mitä muut olivat jo todenneet toimivaksi. Buildeihin oli laskelmoitu kaikista parhaimmat itemit joita tuli käyttää, ja ne oli myös yleisiä dupettamisen ansiosta. Hammerdin ei ollut mikään oikea Hammerdin ilman Enigmaa, jota oltiin alunperin suunniteltu olevan olemassa vain muutama kappale kerrallaan koko maailmassa. Jos laittomia kamoja ei olisi yhtään, kaikki joutuisivat tyytymään paljon alhaisempitasoisiin tavaroihin ja tällöin olisi myös luotu niihin sopivia buildeja.
 
Tyraaaeeellll

[video=youtube_share;K-ZA7NLSRhg]http://youtu.be/K-ZA7NLSRhg[/video]
 
Back
Ylös Bottom