Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
osa on soulboundeja, eli käytettyäsi tavaraa et voi enää vaihtaa sitä toiselle pelaajalle (oman accountin sisällä voit silti)
Hmm, nyt kun tarkistin asian niin näyttää siltä että vain Quest Itemit ovat BoP ja kaikki muu soulbindaaminen on poistettu. Vuosi sitten oltiin vielä vahvasti BoE tavaroiden suuntaan menossa. Mutta inflaatiopointti pysyy kuitenkin;Samaa mieltä kaikesta. Tämä pisti vain silmään, oisko jotain lähdettä heittää noille soulbound itemeille? Itse en ole löytänyt mainintaa moisesta mistään vaikka olen hakemalla hakenut. Muutenkaan toi soulboundaaminen ei mielestäni sovi diabloon ollenkaan, vaikkakin se toki muuttais AH:n käyttöä aika radikaalisti.
Niin loistava post ettäKyllähän tässä on uutta vaikka millä mitalla perusidean ollessa sama. Kaikki, jotka valittavat uutuuden puutteesta eivät todellisuudessa tiedä pelistä pahemmin mitään.
Ensinäkin pelissä on toimiva valuuttajärjestelmä. Diablo2:ssa rahalla ei ollut juuri minkäänlaista arvoa liian helpon saatavuuden ja vähäisen kulutuksen takia. Tämän takia kaupankäynnissä käytettiin harvinaisia tavaroita (Soj, Ist+ runet), ja myöhemmin kaupankäynti siirtyi kokonaan Blizzardin hallitsemattomissa olevalle kolmannen osapuolen foorumille (d2jsp) ja kauppaa käytiin foorumin omalla valuutalla. Diablo3:ssa sen sijaan rahalla on arvoa ja sille on jatkuvaa tarvetta, joten se on käypää valuuttaa.
Pelissähän on myös Auction House, toisin kuin aiemmissa Diabloissa. Ennenvanhaan, jos löysit arvokkaan tavaran mitä et itse tarvitse ja halusit vaihtaa johonkin tiettyyn tavaraan, oli kaksi vaihtoehtoa: 1) kolmannen osapuolen foorumi (d2jsp) tai 2) tehdä peli nimeltään "myyn xxx, haluan yyy" ja toivoa että joku näkee ilmoituksesi pienestä listasta, jossa näkyy ehkä alle prosentti kaikista käynnissä olevista peleistä. Siitten pitää vielä toivoa että ilmoituksen näkijä haluaa juuri sitä mitä tarjoat, ja pystyy tarjoamaan sinulle juuri sitä mitä haluat. Tämäkö oli sitten niin hieno systeemi, ettei Auction House ole mikään uudistus Diabloon?
Kolmanneksi Diablo3:ssa ei tarvita enää ladder-seasoneita, kuten taas aiemmissa peleissä. Diablo2:ssa tavarat eivät koskaan hävinneet, kun ne kerran on löydetty (paitsi HC:ssa). Ei ollut mitään syytä myydä niitä vendorille, eikä niitä voinut hajottaa osiin. Siispä tavara-inflaatio jatkui väistämättä, kunnes juuri millään ei ollut huomattavaa arvoa. Uuden seasonin alkaessa kaikki vanhat hahmot siirtyi non-ladderiin, ja kaikki halukkaat saivat aloittaa puhtaalta pöydältä parin vuoden välein, koska ladder- ja non-ladder pelaajat eivät voi pelata keskenään. D3:ssa tavaroita voi disenchantata (salvage), ja osa on soulboundeja, eli käytettyäsi tavaraa et voi enää vaihtaa sitä toiselle pelaajalle (oman accountin sisällä voit silti). Täten tavaroiden kysyntä on aina suurempi kuin tarjonta, ja inflaatiota ei synny.
Neljänneksi end-game lootin etsintä ei enää koostu pelkistä bossruneista (eli grindataan vaan jotain tiettyä bossia uudestaan ja uudestaan lootin toivossa), vaan paras tapa lootin löytämiseksi on pitkien luolastojen ja dungeonien tyhjentäminen, mikä on paljon mielekkäämpää touhua vanhaan verrattuna.
Viidenneksi, voiko kukaan väittää PvP:n olleen missään muodossa järkevää vanhoissa Diabloissa? D3:ssa on sentään areena, jossa PvP onnistuu ja turvapaikkoja ei ole. Ennenhän PvP koostui lähinnä siitä että kaikki seisoivat Act1 townissa wildernessin reunalla hostilena odottaen että joku uskaltaa juosta ulos. Ja sitten juoksennellaan kokoajan edestaas Akaran ja wildernessin välillä tai kuollaan sekunnin murto-osassa. Eikä tietenkään pidä unohtaa kaikkien rakastamia drop-barbeja, aura-stackereita, kill-botteja ja muuta mukavaa, joilla kuka tahansa pystyi hetkessä tuhoamaan kaikkien PvP-kokemuksen ihan vain for the lulz.
Kuudenneksi dupettaminen on korjattu. Ja vaikka uusia monistusmenetelmiä löytyisikin, Blizzard patchaa ne heti, toisin kuin kuolemaan jätetyssä Diablo2:ssa, jossa huima valtaosa kaikesta liikkeellä olevasta tavarasta on illegitiimisti kopioituja.
Entäpäs skill- ja attribute-systeemit? Pitäisikö taas laittaa strengthiin ja dexterityyn vain juuri sen verran, että endgame gearin saa pistettyä charmien avulla päälle, ja heittää kaikki loput vitalityyn? Riippumatta minkä skillbuilding teet milläkin hahmolla, kaikkien täytyi noudattaa tuota edellä mainittua kaavaa attributeissa. Muuten hahmosi ei ollut optimaalinen. Diablo3:ssa nämäkin on hoidettu paljon järkevämmällä tavalla.
Tässä nyt pari suurinta pointtia, jotka tuli päällimmäisenä mieleen. Jos väität ettei Diabloa ole uudistettu D3:n myötä, olet väärässä.

Eli kiteytettynä ekonomia parannettu, kusetukset kitketty ja parempi PVP, valinnat poistettu kokonaan jotta käteen jää vain se "optimoitu" hahmo? Ja tämä tekee pelistä sitten jotenkin uskomattoman kovan?....blaablaablaa fanboirage....
Tässä nyt pari suurinta pointtia, jotka tuli päällimmäisenä mieleen. Jos väität ettei Diabloa ole uudistettu D3:n myötä, olet väärässä.
Fanboi myönnän olevani, mutta millä tavalla postini oli ragettamista? Enkö selvästi ja perustellen käynyt läpi muutamia pointteja, joiden perusteella voin väittää "ei mitään uudistuksia"-anti-fanipoikien olevan väärässä?Eli kiteytettynä ekonomia parannettu, kusetukset kitketty ja parempi PVP, valinnat poistettu kokonaan jotta käteen jää vain se "optimoitu" hahmo? Ja tämä tekee pelistä sitten jotenkin uskomattoman kovan?
Hyvin monikin väittää ettei pelissä olisi uudistuksia. Tottahan se on että PvP ei ole missään määrin tärkeässä roolissa Diablo-peleissä, ja sen takia pelissä ei tule olemaan mitään rankattua systeemiä. Ei ole mitään väliä onko matsit "tasapuolisia" vai ei, kunhan PvP on helposti ulottuvissa ja toiminnantäyttöistä. PvPn tasapuoliseksi tekeminen olisi muutenkin tyystin mahdotonta tällaisessa pelissä. Se nyt on vaan lähinnä lisämauste.Ei kukaan väitä, etteikö uudistuksia olisi tehty sillä sitä eniten on odotettu, ja toivotaan että coregame olisi kuitenkin sitä hack'n'slashia. PVP uudistus on mielestäni kaksipiippuinen juttu - D2 oli vitsi sen saralta, mutta instansoitujen areenoiden esitteleminen on vain asian kiertämistä. Onhan se kiva että on "tasapuolisempi" mahdollisuus ottaa matsia pienellä sakilla, mutta sitä ollaan sitten ympättynä vain sinne areenalle. PVP kuitenkin on tällä hetkellä itselleni melko merkityksetön tekijä pelissä, se yksinpeli enempi tärkeä.
Yksi asia mikä tässä huolettaa on se, ettei D3:ssa ole yhtä paljon random-generoitua ympäristöä. Kaikki dungeonit on randomeja, mutta maanpinta on muistaakseni aina sama. Mitään virallista tietoa tai arviota siitä, kuinka suuri prosentti kartasta on randomia, ei taida olla kerrottu ja pelkän betan perusteella sitä on aika hankala yrittää sanoa. Toivottavasti mahdollisimman vähän olisi valmiiksi tehtynä. Vanhoissa Diabloissahan oli vain muutamia pieniä paikkoja, ehkä alle sadasosa koko pinta-alasta, mitkä oli etukäteen tehty. Randomoinnin teknisestä toteutuksesta en osaa sanoa yhtään mitään, ja voi olla että sen tekeminen kolmiulotteisessa ympäristössä on paljon haastavampaa kuin kaksiulotteisessa. Toivotaan parasta


Ei varmaan. Tuossa invin damage lukemassa ei taida olla dps vaan vain damage. Vaikka mulla korkeampi damage niin per sekunti vähemmän. Menee kyllä jo turhaks toi attacks per second vauhti, paitsi bosseissa.Onko TML:n munkillä yhtä kova DPS? :P
E: Ei ole siis minun videoni.

Joo Blizzard tietää tän ongelman, ainakin palstojen mukaan. Korjaantuu itsekseen tietääkseni. Toivottavasti kerkiää sulla korjaantua ennen betan loppua. Eli klo 20.00 tänään loppuu.Oliskin päässy testaa betaa... Pomppaa kokoajan tuo "tarvitset BattleTagin tee se täällä" ilmotus, ja tagi siis on tehty jo perjantaina, ja se näkyy esim mun battle.net accountin infoissa yms, mut peli ei sitä ymmärrä...
