Derren Brown

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flesh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Tämä nyt tulee hieman myöhässä, kun sarja on tältä erää viimeisissä jaksoissaan, mutta pakko hieman hehkuttaa.

Olen aivan koukussa Derren Brown: Hallitsen mieltäsi -sarjaan. Kaveri on aivan uskomaton. Itse olen yleensä hyvinkin skeptinen, mutta jotenkin uskon noihin Brownin suorittamiin "temppuihin".

Onko jollakin enemmän tietoa kyseisestä kaverista. Itse en tiedä muuta kuin, sen millä sarjaa mainostettiin. Eli sen, että Derren oli aiemmin menestyvä lakimies, mutta lopetti lakimiehenä ja esiintyy nykyään menestyksekkäästi mielen hallintaan liittyvien temppujensa tiimoilta.

Hohhoijaa Mitä kusetusta koko ohjelma...

amf sanoi:
Hohhoijaa Mitä kusetusta koko ohjelma...

Onko tällä väitteellä jotain vankempaakin pohjaa kuin oma mielipide? Siis toki mielipiteeseen on jokaisella oikeus, mutta minua kiinnostaa tietää, jos tästä enemmänkin keskusteltu jossakin (tyyliin Uri Kellerin lusikan taivuttelut).

Täytyy tosin myöntää, että itselläkin muutaman kerran epäilys hiipinyt mieleen:)

En muista saittia, mutta jossain oli jotkut miehen temput analysoitu aika hyvin.

Osaahan mies hommansa, mutta minkään yliluonnollisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja kyllä, sanoisin myös hommaa kusetukseksi, jos korttitempun lähtökohtana olevat "satunnaiset kortit" onkin etukäteen valittu. Tämä oli siis yksi esimerkki ko. saitilta, joka jäi mieleeni.

RidAH sanoi:
En muista saittia, mutta jossain oli jotkut miehen temput analysoitu aika hyvin.

Osaahan mies hommansa, mutta minkään yliluonnollisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja kyllä, sanoisin myös hommaa kusetukseksi, jos korttitempun lähtökohtana olevat "satunnaiset kortit" onkin etukäteen valittu. Tämä oli siis yksi esimerkki ko. saitilta, joka jäi mieleeni.

Joo mihinkään yliluonnolliseen en uskokaan, vaan jonkinasteiseen mielen manipulointiin. Varmasti temppuihin valitut ihmisetkin on valittu sen mukaan, onko heihin helppo vaikuttaa (tämänhän Derren on maininnutkin muutaman tempun yhteydessä).

Ohjelman alussahan mainitaan, että tempuissa yhdistellään mielenhallintaa ja taikatemppuja.

Flesh sanoi:
Onko tällä väitteellä jotain vankempaakin pohjaa kuin oma mielipide? Siis toki mielipiteeseen on jokaisella oikeus, mutta minua kiinnostaa tietää, jos tästä enemmänkin keskusteltu jossakin (tyyliin Uri Kellerin lusikan taivuttelut).

Täytyy tosin myöntää, että itselläkin muutaman kerran epäilys hiipinyt mieleen:)

En usko yliluonnollisiin heppuihin ja nää tän ukot touhut vaan menee niin naurettavuuksiin.
"Piirräppä tähän jalkapallomaaliin rasti sille kohdalle johon arvelet ton ukon laukovan.
Jaahas hassu homma että se veti kuus kertaa peräkkäin just siihen mihin tää seppä sen rastin piirti."

Eli ei mitään faktapohjaa perusjärjellä vaan mennään.

Edit: Osa jutuista taitaa olla kyl todistettu huijaukseks
http://www.cnn.com/2003/SHOWBIZ/TV/10/08/handgun.stunt/
http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,1058276,00.html
Edit2: ääh toi olikin ihan paska esimerkki

Itsekin olen seurannut tyypin esiintymisiä briteissä, en niinkään usko että siinä mitenkään nimellisesti kusetetaan, tai edes vihjaistaan mistään yliluonnollisesta. Mitä olen katsellut, kyseessä on vaan tyyppi joka osaa ihmisten eleistä päätellä mitä ne ajattelee, tai sitten omilla eleillään saa ihmiset ajattelemaan/uskomaan tiettyjä asioita. Lahjakas tyyppi se ainakin on, olisi kiva tietää lisää miten hommat tehdään.

E: lisään vielä, ettei aina Derrenin temput toimi kaikille ihmisille, vaan tietylle tarkoin valitulle ihmistyypille. Monestihan Derren valitsee kohteensa tarkasti, ilmeisesti osaa valita sen ihmistyypin jonka ilmeistä paljastuu eniten tietoa, tai sitten ihmisen, joka uskoo kaikenmaailman hömppään ja jonka sinisilmäisyyttä voidaan käyttää hyväksi viihteen nimissä. Joskus tullut katsottua ja ajateltua että toivottavasti en itse ole noin läpinäkyvä.

Osa uskomattomimmista tempuista ("näkymättömyystemppu", "raajojen liikuttamistemppu") olisi selitettävissä hypnoosilla, mutta se veisi kyllä hieman ideaa tempuilta.

Mutta kyllähän esimerkiksi sen tempun, jossa suljetaan silmät, ja sitten ajatellaan, että jokin voima painaa rinnasta ja otsasta saa ihmisen vavahtelemaan tai jopa kaatumaan.

Kyllähän se mieli on aika voimakas, siihenhän mielikuvaharjoittelut yms. perustuvat.

Olen aivan koukussa Derren Brown: Hallitsen mieltäsi -sarjaan. Kaveri on aivan uskomaton. Itse olen yleensä hyvinkin skeptinen, mutta jotenkin uskon noihin Brownin suorittamiin "temppuihin".

Onko jollakin enemmän tietoa kyseisestä kaverista. Itse en tiedä muuta kuin, sen millä sarjaa mainostettiin. Eli sen, että Derren oli aiemmin menestyvä lakimies, mutta lopetti lakimiehenä ja esiintyy nykyään menestyksekkäästi mielen hallintaan liittyvien temppujensa tiimoilta.

Derren on kyllä vitun hyvä...oikeen itkettää se suomalainen kopio tästä ohjelmasta :itku:

Tässä muutamia sivustoja mitä voit käydä kattomassa...ellet siis ole jo käyny;

1. www.derrenbrown.co.uk

2. www.channel4.com/entertainment/ tv/microsites/M/mindcontrol/

3. en.wikipedia.org/wiki/Derren_Brown

Mul on Derrenin temppuja word-tiedostona...voin pistää sulle mailina jos haluat? :thumbs:

JTS sanoi:
Mul on Derrenin temppuja word-tiedostona...voin pistää sulle mailina jos haluat? :thumbs:

Onkohan noi kamalan kiinnostavia pelkästään luettuna.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhden jakson vahingossa näin, missä oli jotain spiritismiä ja kuolleeseen yhteyden saamista ym. Aika vahva fiilis kys jaksossa oli, esiintyjät oli aivan vauhkona. :) Lopussa katsojille paljastettiin että kaikki mystiset tapahtumat oli kusetusta.

Joo, onhan tota tullu kateltua. Ei mitään uutta ja mullistavaa. Samaa heikkopäisten vedätystä.

Ennemmin katon Magnumin eli D.Yatesin viiksiä.

JTS sanoi:

Mulle voi laittaa:
email2.gif

Ei kukaa sattunu lauantaina katsomaan jaksoa missä porukalle jaettiin persoonallisuus analyysi , ja jokaisella oli aivan sama. Olisi miellenkiintoista lukkea mitä niissä oli.

Back
Ylös Bottom