death metal

Onko täällä muita brutaaleimmasta ja raskaimmasta musiikkilajista, ainakin metallin osalta eli death metallista pitäviä henkilöitä?

Eli kysyisin asiantuntijoilta hyviä levyjä ja bändejä, joita sitten imeä netistä yön pimeimpinä tunteina.

Nile, Morbid Angel, The Berzerker, Vader, Origin, Deicide,uudempi Behemoth, Hate Eternal, Cannibal Corpse, Vile, Malevolent Creation ovat selvää death metallia. Ruotsalainen At the gates-tyyppinen tahtoo olla usein aika turhan kevyttä, vaikka kai sieltä raskastakin tavaraa tulee.

Matala örinä, ajoittainen jumalaton mättö, ehkä loistavat tunnelmat, hidas ja ehkä doom-deathkin iskee ja on plussaa. Sanoituksella oli se sitten itse saatanasta, kuolemasta, verilöylyistä, mätänemisestä tms....ei ole niinkään väliä. Nehän nyt ovat aina olleet tämän puolen edustajilla melko hyvin hanskassa.

:blow:

Ei nyt välttämättä örinää, mutta The Crown ja ehkäpä Obituary

Kaikki em. ovat hyvää döördsiä. Lisäksi Entombedin eka levy on ehdoton klassikko (Left Hand Path), vielä niitten toinenkin on aika pitkälti death metallia, sitten alkoi olemaan rokimpaa (mun makuun vielä erinomaista musaa). Kannattaa tsekata myös Pestilencen Consuming Impulse ja Carcassin Symphonies of Sickness sekä Descanting the... (pitkä & monimutkainen nimi). Ainiin, Bolt Thrower (melkein levy kun levy) kannattaa kans tsekata, kyllä tuplabasarit lätisee ja musa jyrää kivasti.

Terrorizer -orkesteri soittelee myös mukavaa deathiä. Ehkä vähän "kevyttä" mutta menevää ainakin. Levy World Downfall on vanha kuin taivas ja soundit eivät todellakaan ole samaa mitä nykypäivänä olisivat mutta Sandoval, Vincent, Pintado ja Garcia saivat kuitenkin tarpeeksi tanakkuutta Morbid Angelin Altars of Madnessin tapaan aikaiseksi. Molemmat tunnistaa kyllä Scott Burnsin tuottamiksi.

Tottahan kannattaa tarkastaa myös kotimainen bändi TORN jos vielä levyä jostain löytyy.

Six Feet Under on myös mainiota, sellaista rokimpaa Cannibal Corpsea. Jenkeistä tulee myös sellainen bändi, kuin Grand Belials Key, joka on melko jees.

Tottakai In Flamesin Clayman on levyistä parhaita. Ei tosin mitään hirmu brutaalia mutta raskasta.
Nilen Black Seeds of Vengeance on mun mielestä kolmen parhaan BRUTAALIN levyn joukossa. Kannattaa tarkastaa.
Krisiun on kanssa mättöä parhaista.

Ainakin tällaisia. Ilmoittelen kun tulee mieleen lisää.

Aina mukava huomata että asiallisen musiikin ystäviä löytyy... Itse lisäisin ehdottomasti listaan pari äärimmäistä mättöbändiä (joskaan eivät "puhdasta" deathia olekaan) eli Lockup ja Rotten Sound. Napalm Deathin pari viimeistä ovat musiikillisesti perkeleen kovia jos ei anna yhteiskunnallisuuden haitata, heh. Hypocrisyä ja Dimmu Borgiria ei myöskään taidettu mainita.
Vii mos ö lot!

Dimmu ja Hypocrisy ovat black metallia, ei kovin lähellä death metallia, hyviä tosin. Dimmu on ollut mun suosikki jo vuosia ja ens kuussa tulee uusin Death cult armageddon levy, sekä 24.10 keikka Tampereella.
:kippis1:

logo.jpg

Amorphiksen alkupään tuotantoa kantsii myös tsekata, ainakin Karelian Isthmus kuulostaa hyvältä. Ei ehkä kovinkaan brutaalia, mutta menee. Pari biisiä Bolt Throwerilta kuulleena vaikutti suht samanlaiselta??

Jees.
Osa bändeistä ja levyistänne on tuttuja ja osa ei. Tarttee koklata noita.
Ootteko muuten nähneet näiden bändien musiikkivideoita. Itse katselin tossa vähän aikaa sitten yhtyeen nimeltä necrophagia..videoita ja eivät ne nyt niin terveiltä vaikuttaneet! :) Ei taida enää olla sensuuria, tietysti eihän tämän metallityypin bändejä missään mtv:llä näykkään. :eek:

Lisätään pari bändiä vielä.

Alghazanth
Infernal War

EI nyt Death metallia, mutta mättöä kuitenkin. Tosiaan toi dimmun uusin levy uppoaa taas. Pari aikasempaa levyä oli omasta mielestä vähän jöötiä, mutta se nyt on mielipide asia.

Varmaankin metallissa on juuri parhaat videot ja fiilis keikalla.
Moontv:llä tuli nähtyy muutama video 667:ssa.
Tais olla eräässä Obituaryn (en ole varma oliko kyseinen bändi)
videossa jotain ihmissyömistä ja metsässä haahuilua, niin oli jopa hieman pelottava tunnelma.:worship:

Tottakai täytyy oman kylän yhtyettä mainostaa, vaikka taitaa olla thrashia.Hakekaa musiikkivideo. imperiumi.netistä löytyy levyarvostelu.

www.solitairemetal.com

BRUTAL TRUTH, CREMATORY ,CRYPTOPSY

Originally posted by lepex

Tottakai In Flamesin Clayman on levyistä parhaita. Ei tosin mitään hirmu brutaalia mutta raskasta.

Clayman on ihan v*tun :thumbs: levy... sillä saa hyvät aggret päälle ennen salille lähtöä...:worship:

Nasum - Helvete

Pakko suositella, vaikkei toi ehkä ihan döördsiä olekaan. Enempi nopeeta (ja raskasta!) grindpaahtoa. So not, helvetin hyvä levy (mun makuun)! :thumbs:

Jos kuka tykkää ankarasta mätöstä, niin eiku tsekkaamaan toi levy! Levyn kipaleet aivät anna tippaakaan armoa, vaan koko ajan on semmonen agressiivinen ja päällekäyvä tunnelma. Hyvvee pauketta! :)

Originally posted by Pate83
Clayman on ihan v*tun :thumbs: levy... sillä saa hyvät aggret päälle ennen salille lähtöä...:worship:

In Flames - Clayman, ennen salia vois olla kokeilun arvoinen:evil:, aivan tanan hyvä biisi!

Originally posted by Mike
Dimmu ja Hypocrisy ovat black metallia, ei kovin lähellä death metallia, hyviä tosin. Dimmu on ollut mun suosikki jo vuosia ja ens kuussa tulee uusin Death cult armageddon levy, sekä 24.10 keikka Tampereella.
:kippis1:

logo.jpg

Toi dimmun puritania on ihan vitun hyvä:worship:

Originally posted by Mike
Dimmu ja Hypocrisy ovat black metallia, ei kovin lähellä death metallia, hyviä tosin.

sorry, mutta Hypocrisy on tyypillisintä
svedu-deathii eikä siinä ole mitään blackiin viittaavaa. Tosin P.Tägtrenin (miten se kirjoitettiinkaan) toinen prokkis Abyss on blackia.

ja jos pilkkua nussitaan, niin Dimmu on ollut jo useita vuosia symphony (black) metallia, näin ainakin Dimmun mielestä.

Back
Ylös Bottom