Cross trainer

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock11
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin cross trainer kuntolaitteen ja nyt kiinnostaisi käyttäjien kokemukset ko. laitteesta, siis minkälaisia treenejä sillä voi / kannattaa tehdä? Ostamani laite on Kettler Verso 100, onko kellään kokemuksia tuosta merkistä?
Minun pitäisi aloittaa ristiselän kuntoutus crossarilla, hiihto olisi erinomaista kuntoutusta, mutta kun ei ole lunta! sit toisekseen menon pitäisi olla tasaista alussa, eikä saisi kaatua, elikkä lekuri suositti cross trainerin hankkimista, saa vissiin aika tasaisen menon eikä siinä pysty kaatumaan, selkä kipeytyi juuri syksyliukkailla kaatuessa...Eikä se kunnon kohoaminenkaan ja laihtuminen haittais yhtään :rock:...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon ollu ostamassa crossaria jo jonkun aikaa, mutta oon tottunu tommoseen salin "ammattilais"-versioon ja nää postimyynnin ym. arvelluttaa. Onko minkälaisia kokemuksia näistä taviscrossareista?

Itse kyselin kuntosali ohjaajalta vinkkejä, suositteli käymään Wrangen sivuilla, kuntosali mallit on aika tyyriitä kotikäyttöön:rolleyes: , jokainen toki saa käyttää rahansa mihin lystää, mutta minun kukkarolle ne on ihan liian kalliita, sieltä Wrangen sivulta valitsin sen halvimman Kettlerin version, sillä on 2 vuoden takuu, arvelen tuon takuu ajankin jo olevan jonkinlainen takuu laadusta. Itse en ois ostanut esim. Elloksen crossaria...Minä itse en todellakaan tarvitse mitään kuntosali mallia sillä mä oon :wanha: .

Joo, en mäkään tarvi mitään kuntosalimallia. Ois kiva tietää ajaako nämä siedettävissä hinnoissa olevat mallit yhtälailla asiansa. .. Kävin katsomassa ton sun mallin ja ainakin vaikuttais olevan tosi jees. Kerro ihmeessä miten menee sen kanssa? Lähinnä mua kiinnostais tietää kuinka kovaa meteliä pitää. Kotona on illalla nukkuva mies, joten aika tärkeetä olis ostaa sellanen laite millä voi crossailla eikä kuulu toiseen huoneeseen.

Kerron heti lisää, kunhan Postin jakeluauto tuo sen pihaan ja pääsen kokeilee sitä, odotan itsekkin sitä malttamattomana, että pääsisin tuota selkää kuntouttamaan.

Kotikäyttöön kun tulee niin aika varmasti pärjää Kettlerillä tai Energeticsillä. Saa kyllä melkein siirtyä ammattilaiseksi crosstrainerin käytössä jos sellaisen meinaa käyttämällä rikki saada...

Kettler Verso 100 pelittää kevyessä kotikäytössä, markkinahinta on 299,- ja tuotteesta on myös olemassa astetta jämäkämpi malli Verso 300 noin 50e arvokkaampana.

Tänään se Kettler sit tuli, kasaamistahan siinä on aikalailla, onnistuin yhden ruuvin katkaisemaan:( , mutta se ruuvi onneksi kuului nivelsuojiin. Osia ei jäänyt yli yhtään, eli onnistunut kasaus :thumbs: . Kyseltiin onko kovastikin äänekäs, ei kuulu kuin suhina kun sillä tallustaa, varmaan samanlainen ääni kuin kuntopyörässä. Jämäkkää tekoa, ei huoju ja vastusta ainakin minun tarpeisiin löytyy riittävästi. Elikkä olen ihan tyytyväinen ostokseeni, mutta jos haluaa pelata varmanpäälle, niin kannattaa varmaan alan liikkeessä käydä testaamassa. Tosiaan, se malli on Kettler Verso 100, ja ihan Hobby Hallista ostin:nolo: ja aikalailla samoissa hintaluokissa näkyy jokapuolella olevan, elikkä hintakin näkyviin 279€. Tällaisella keltanokalla on opettelemista käytöstä, joten jos jollain hyviä vinkkejä, niin otan kiitollisena vastaan:worship: .

Crossari vai kuntopyörä?

Minäkin olen harkinnut, että hankkisin kotiin jonkun laitteen, jonka avulla voisi tehdä aerobista kotona sisällä silloin, kun sää tai keli ei houkuttele lenkille ulos. Aikaisemmin olen ajatellut kuntopyörää, mutta kieltämättä crossarikin olisi vaihtoehto. Olisiko teillä hyviä perusteluita sille, miksi kannattaisi hankkia ennemmin crossari kuin kuntopyörä tai sitten päinvastoin? Entä merkit? Ovatko esim. Kettlerin laitteet hinta/laatu-suhteeltaan parempia kuin Tunturin?

Hirveitä paskoja noi kotikäyttöset crosstrainerit ilmeisesti, ergonomiasta ei tietoakaan ja suunnittelijat päissään tehneet piirrustukset... En tykkää omastani.

Kattelin noita wrangen sivustoja, ja siellä esim.Kettler Verso 100 -crosstrainer maksaa 319€ ja Kettler Vito XL -crosstrainer 859€, niin mistä tuo hintaero johtuu? Onko tuossa XL- mallissa enemmän jotain hipletoimintoja, vai onko runkokin jo tehty kestävämmäksi ja paremmista osista?
Ainakin tuo halvempi malli kantaa 110kg ja kalliimpi 150kg. Myyköhän joku urheiluvälinekauppa noita?Ei viittis ilman testiä ostaa...

Tollanen ois kyllä kätevä kotona, mutta jos käytössä heiluu ja huojuu suuntaan ja toiseen niin ei hyvä...Vois vaikka itelle ostaa tollasen joululahjaksi.

Jaa, jos yhtään ymmärsin, niin niissä kalliimmissa on ainakin se vauhtipyörä painavampi ja varmaan saa kovemman vastuksenkin ja ilmeisesti enemmän "sälää", varmaan tarkoitettu ammattikäyttöön. Kokeilin kaverin crossaria, hirvee rakkine, kitis ja huojui, vastusta ei juuri nimeksikään ja muutenkin aika heppoisa ja epämiellyttävä käyttää, malli ja merkki ei ainakaan mulle selvinnyt, hinnaltaan jotain 100€ luokkaa.
Suosittelen sporttiliikkeissä käyntiä ja koekäyttöä, niin saat ainakin varmaa tietoa.

Heips!
Kokeneet crossaajat, nyt olis tieto tarpeen, siis tarviisin oikein hyvän / hyviä merkkejä ja malleja tosi innokkaalle kotikäyttäjälle, vielä toivomuksena olis että selviäis paras merkkikin, itselläni kun ei tuota tietoa ole ja kaveri tarviis apua tai se polkee tuon mun crossarin solmuun, tuosta verso 100 (kettler) mallista ei sen mielestä ole sille kunnon vastusta?!

Mulla on pari viikkoa ollut Kettler Astro :haart: Tukeva, hyvä ergonomia ja saa sykkeen nousemaan 150-160 paikkeille. Tapani mukaan :D tilasin Saksasta ja suosittelen tätä liikettä kaikille (http://www.w-o-w.de/). OK hinnat, paljon eri merkkejä ja vehkeitä ja *padampadampadam* ILMAINEN TOIMITUS Suomeen kaikille 199 euroa ylittäville ostoksille :rock:

Kaveri ostaa rykäs Tunturin c60 crosstrainerin:rock: , odottaa tälläviikolla saavansa sen, ilmeisestikin hinnastakin päätellen vähän parempi crosstrainer (999€)?
Onko kellään kokemusta?:rock: ne c80 ja c85 on ilmeisestikkin kuntosalikäyttöön tarkoitettuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom