Coopperin ero talvi/kesä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sami m
  • Aloitettu Aloitettu
Hei kaikille!

Haluaisn tietää onko olemassa tietoa/tutkimusta talvisen coopperi ajan ja kesä ajan välillä.

Minua askaruttaa lähinnä se kun tähtään coopperissa sinne 3000m tietämille, niin onko talvellani juoksemallani ajalla 12min/2500m -8c verrattavissa kuinka paljon voisin juosta esim. kesällä 22+ ja vähemmillä vaatekerroilla?

Osaako kukaan antaa jotain osviittaa?

Kiitos kaikille vastauksista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä ole mitään tutkimuksia nähnyt, mutta yleisesti juoksupiireissä puhutaan, ettei talvilenkkien kilometriaikoja kannata niin tarkkaan tuijottaa, kun pinnat ei ole samassa kunnossa kuin kesällä.

Millaisissa olosuhteissa juoksit tuon ajan? Oliko pinta luminen tai jopa jäinen jostain kohtaa? Oliko reitillä korkeuseroja? Noi molemmat seikat hidastaa vauhtia jonkin verran.

Tässähän on vielä muutama kuukausi kesään, eli oikeenlaisella treenillä saat varmasti parannettua tulosta hyvin. En ole oikea ihminen sanomaan miten treenata tehokkaimmin just cooperia ajatellen, mutta 30-60min peruskuntolenkit ja intervallijuoksut/mäkivedot ovat varmaan hyviä treenimuotoja.

Hei kaikille!

Haluaisn tietää onko olemassa tietoa/tutkimusta talvisen coopperi ajan ja kesä ajan välillä.

Minua askaruttaa lähinnä se kun tähtään coopperissa sinne 3000m tietämille, niin onko talvellani juoksemallani ajalla 12min/2500m -8c verrattavissa kuinka paljon voisin juosta esim. kesällä 22+ ja vähemmillä vaatekerroilla?

Osaako kukaan antaa jotain osviittaa?

Kiitos kaikille vastauksista!

En osaa sen kummempaa osviittaa antaa mut olen juossu talvella cooperissa 2850 ja sen jälkeisenä kesänä 3050 eli varmaaankin 2-3sataa metriä

En osaa sen kummempaa osviittaa antaa mut olen juossu talvella cooperissa 2850 ja sen jälkeisenä kesänä 3050 eli varmaaankin 2-3sataa metriä

Kiitoksia vastauksista kummallekkin!

1. (vastaukseen)
Todellakin lenkilläni on liukasta ja pienehköjä mäkiä, riippuen päivästä sillä mittaan aina ajan ellen ole intervallia tai metsässä lumessa juoksemassa. Itse olen ajatellut aikalailla samaa kuin QUOTE mainitsi.
Halusin vain jonkinlista tietoo/kannustusta lähinnä omalle psyykepuolelle.

t.sami m

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom