SUPERCARB 1kg -40%

Cooperin testi

Tuolla toisella palstalla yllytettiin ihmisiä juoksemaan Cooperin testi. Miten on, onko punttimimmeistä kukaan juossut testiä lähiaikoina ja minkälaisia tuloksia on tullut? Itse olen juossut testin kerran, eli seitsemännellä luokalla ja tulos oli silloin 2710 metriä. Tänä päivänä juoksisin varmaan enintään noin 2200 metriä, kun tuo juoksukunto ei ole oikein kohdillaan... Siis toisin sanoen mua ei oikein ole tänä päivänä enää luotu juoksijaksi, eli olen ihan paska. :rolleyes:

Ajattelin kuitenkin käydä joskus illan pimeinä tunteina vetämässä Cooperin Eläintarhan kentällä, kunhan nyt vain saisin yllytettyä itseni tekemään sen ja asennoiduttua asiaan tyyliin "huvin ja urheilun vuoksi". Ei ketään muuta kiinnostaisi kokeilla asiaa? En siis tarkoita että pitäisi mitään kokoontumisjuoksuja järjestää, vaan ihan omassa rauhassa ja tulos tänne...

Entä osaako kukaan sanoa, kuinka noi tulokset on ollut tapana arvostella? Eli mikä on tyydyttävä, huono, hyvä tai erinomainen metrimäärä suhteessa ikään?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Sieltä aeroobinen harjoittelu -osiosta en kyllä löytänyt tulostaulukkoa enkä jaksanut alkaa haku -toiminnon avulla (cooperin testi) kaikki vastausketjuja selaamaankaan. Mutta kiitos lillu tuosta Wikipedia -linkistä, siinähän ne ovat!

Muoks: Mulla taitaa olla suuret luulot tämän hetkisestä kunnostani...

2400 kun en ollu mitään tehnyt. 2600 kun olin kesän lenkkeillyt. nyt en ole harrastanut aerobista, muuta kuin työ matkat pyöräillyt... Voimanostoa olen harrastellut. Käy kokeilemassa anonymity, sillähän se selviää. Minäkin käyn noin neljän viikon päästä ( kevyellä viikolla ).

Tämän kuun alussa kävin vetäisemässä. Juoksua on harrastettu miehen kanssa säännöllisesti kesäkuun alusta ja vaatimaton toiveeni oli jaksaa juosta koko kaksitoista minuuttia kävelemättä välillä. Tavoite ylittyi kirkkaasti - 2350 metriä ehdin taivaltaa.

Olisi varmaan mennyt enemmänkin, mutta aloitin tosi varovasti ja max sykekin oli vain 166. Tästä on hyvä jatkaa parantamaan tulosta, kun ei heti revi mielettömän kovaa, vaan jää vielä pelivaraakin :). "Onneksi" olen aiemmin ollut rapakunnossa ja ei ole mitään tosi kovaa tulosta nuoruudesta, kuten esim. monella miehellä armeija-ajoilta, joka sitten kummittelee mielessä saavuttamattomana vertailukohtana loppuelämän. Vaan katsotaan syyskuussa kuinka sitten töppönen liikkuu, silloin on seuraavan testin paikka. Menisikö jo 2800 m?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Olen vuosikausia suunnitellut cooperin juoksemista, mutta ilmeisesti on vaikeeta etsii kenttä ja mennä sinne :) Mulla ei oo hajuukaan, kuinka paljon saisin tulokseks, kun koulussa meillä ei ikinä sitä juostu.

Ton aloituspostin innoittamana pitäs kyl lähtee...

Pari vuotta sitten juoksin 2600, nyt uskallan väittää että menee jopa enemmän. Mutta yksi asia: Älkää juosko tuota yksin. Itse en ainakaan saanut kaikkea mahdollista irti, kun kiersin kenttää yksin ja kaveri kellotti. Eli joku kirittäjä pitää olla mukana.

Kävin äsken juoksemassa, ja sain 2300m JEE!! Wikipedian mukaan se on siis "hyvä". En oo puoleen vuoteen oikeen aerobista tehny, punttaillu vaan. Ehkä vois ruveta lenkkeileen, jos pääsis tasoon "erinomainen", eli yli 2700m. Sepä ois kyl älyttömien ponnistelujen takana.

Intissä meni mosakaudella 2500 -20c pakkases. Intin lopul vikois testeis meni enää 2300. Vähä repsahti sil saral, eikä varmasti o viäkään noussu entiseen. Eipä siinä, että hirveesti peruskuntoo mihkä tarttisin..

Nostetaas tällainen.
Juoksusta innostuneena kävin kuukauden treenin jälkeen testimässä tämänkin. Juosta lyllersin vähä reilu 2000 metriä. Kuulostaa surkealta, mut taulukon mukaan mun ikäiselle naiselle hyvä tulos. Erinomaiseen olisi matkaa puoli kilsaa.

Onkos muut mimmit testailleet?

viime kesänä 2750 m, nainen 39v silloin. Takana juoksutreenausta mutta pääasiassa pitkää matkaa enkä koskaan ole mitenkään nopea ollut. Tuo oli elämäni eka cooper eikä oikein ollut käryä miten kannattaisi aloittaa tai jakaa voimat.

Kannattaa ehdottomasti mennä johonkin cooper-tapahtumaan mukaan tai ainakin joku porukka koota kasaan, yksin helposti menee alakanttiin. Mä olin junnupojan urheilujoukkueen mukaana ja oli siellä muutamia muitakin vanhempia. Tänä kesänä voisi testata uusiksi, jos vaikka vähän parantaisi.

Mulla on ollu suunnitelmissa kyllä toi Cooper mut en oo saanu aikasiks. Yläasteella kipasin 2450 ja olin luokan toiseksi paras tyttö :D En kyllä uskaltaisi väittää että samaa menis nyt mutta olis kyllä siistiä jos joskus menis 2500 rikki. Ei kyllä mee juoksematta :rolleyes:

Täytyi ihan luntata vanhasta treenipäiväkirjasta mikä se paras aika viime kesältä oli kun muutaman kerran viitsin ja ehdin hölkätä: 2030m. Jospa ensi kesänä viitsisi ja ehtisi taas vähän lenkkeillä ilman lastenrattaitakin niin voisi kellottaa 12min. Yhtään pidempään mua ei huvittaisikaan juosta yhteen menoon :D

Olisikohan se millään lailla verrattavissa/suuntaa-antava jos kipaisisi tuon testin juoksumatolla? Eihän se matolla kipittely nyt muutenkaan kyllä ole sama-asia kuin luonnossa, mutta tuossa Cooperissa kun ei noita korkeuserojakaan oo. Itelle olis ainaki ehkä vähän mielekkäämpää jos näkisi sen kellon ja matkan koko ajan mitä on juossu niin olisi ehkä helpompaa ainakin aluksi sovitella sitä vauhtia :rolleyes:

Ensimmäisen cooperini juoksin vuonna 2008-2009, silloin tulos oli 2600m. Seuraavan kerran juoksin inttiin mennessä vuonna 2011, silloin 2800m. Intistä lähtiessä vuonna 2012 tulos oli 2700m. Sitten monien vammojen jälkeen viime syksynä juoksin 2400m. Tulosta sain parannettua vajaassa 2 kuukaudessa 2700 metriin. Sitten juoksu jäi taas pariksi kuukaudeksi, kunnes aloitin uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Nyt tavoitteena on toukokuussa saada juostua vähintään 2800 metriä, katsotaan miten käy! Tämän hetkinen taso 2700-2750 metriä. :)

Syksyllä juoksin kentällä ja nyt talven/kevään olen juossut juoksumatolla, eikä siinä mun mielestä ole kovin paljon eroa. Kentällä etuna on se, että mukana on ollut jäniksiä/tsemppaajia, plus ilma on raikkaampaa ja juoksuaskellus luontevampi. Juoksumatolla taas etuna se, että vauhti pysyy "väkisin" vakiona, ei ole tuulta/sadetta, ja voi vaikkapa kattoa telkkaria samalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom