Cooper

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konnah
  • Aloitettu Aloitettu
Olis tarkotus nostaa coopertulosta syksyyn mennessä 3150 asti. Juoksin eilen 3km lenkin, aikaan 13-15 min, melko huonosti kyllä. Auttaisiko jos vetäisin tuon 3km lenkin 6 krt viikossa, kunnes jaksan juosta tuon 3km alle 12 min. Eli tällöin saisin tulokseksi yli 3000 cooperista. Vai kannattaako juosta hitaalla hölkällä pidempi lenkki? Ajattelin että yhtenä päivänä viikossa juoksen 4km rennosti, ja muina päivinä juoksen 3km kunnes saan tuon alle 12 min.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos haluat käydä 6 kertaa viikossa lenkillä, kannattaa vähän jakaa.

Esimerkiksi näin: 3 kertaa viikossa nopeita spurtteja sekäs palautumisia ja 3 kertaa viikossa hidas pitkä lenkki pienellä sykkeellä.

Kannattaa kuunnella sitä omaa kehoa, että mikäli ei huvita eikä tosissaan jaksaisi mennä lenkille, niin ei kannata sinne myöskään mennä "vaikka väkisin" vaan antaa rauhassa välillä myös palautua.

Eiköhän tuossa juoksemisessakin ole sama kuin puntissakin eli vaihtelevaa reeniä.

jep vaihtelevaa todellakin!!

itse tekisin näin:

1. 8-10km (max12km) avg 120-140

2. verryttely + 3-6km (tasavauhtinen reipas juoksu) aluksi aerobisella kynnyksellä, loppua kohden anaerobisen kynnyksen tasolla

3. juoksutekniikka ja verryttely + 5*1000m vaudeilla 4.20, 4.10, 4.00, 3.50, 3.40 tätä voi nopeuttaa aina silloin tällöin 10sec/1000m

4. kevyttä juoksua 3-6km (sis. 4-8*100m rennon reippaasti)

tuossa olisi 4 lenkkiä, miten minä sinun tilanteessasi toimisin kun cooper tulosta halutaan parantaa. noiden lisäksi tekisin yhden 1h kuntopiirin/kuntosalin. + venyttelyä aina kuin viitsii

ja nuo vauhdit ja sykkeet on varmasti vaikea katsoa jos ei ole välineitä, mutta jos nyt "suurin piirtein" noin tekisi NOUSUJOHTEISESTI niin ihan hyvä.

Tietenkin on hyvä kuunnella kroppaansa ja hakea myös vaihtelua, sillä jos monta kertaa tekee saman ohjelman viikosta toiseen, alkavat tulokset junnata paikoilleen.mutta sinun tapauksessa oli tavoite jo syksyllä joten tuolla pääsee jo pitkälle. mutta suosittelen silti jaksottelua:

esim 2vko tuon ohjelman mukaisesti ja 3vko jättää juoksun 2 tai 3 tai (4 )väliiin...

Juoksin tänään Cooperin ensimmäistä kertaa. Tulokseksi sain 2900m. Tavoitteena olisi luonnollisesti nostaa tuo tulos 3000 metrin paremmalle puolelle. Laskin, että helmikuusta alkaen olen juossut n. 40min lenkkejä keskimäärin 1.4 kpl per viikko. Lenkkien määrä on vaihdellut kolmesta lenkistä aina nollaan lenkkiin viikkoa kohden. Lisäksi tarkoituksena olisi ehtiä käydä judossa ainakin 1 krt/viikko ja salia kaksi kertaa viikossa. Kannattaisiko yksinkertaisesti vain lisätä lenkkien määrää vai pidentää niitä vai kuinka?

Juoksin tänään Cooperin ensimmäistä kertaa. Tulokseksi sain 2900m. Tavoitteena olisi luonnollisesti nostaa tuo tulos 3000 metrin paremmalle puolelle. Laskin, että helmikuusta alkaen olen juossut n. 40min lenkkejä keskimäärin 1.4 kpl per viikko. Lenkkien määrä on vaihdellut kolmesta lenkistä aina nollaan lenkkiin viikkoa kohden. Lisäksi tarkoituksena olisi ehtiä käydä judossa ainakin 1 krt/viikko ja salia kaksi kertaa viikossa. Kannattaisiko yksinkertaisesti vain lisätä lenkkien määrää vai pidentää niitä vai kuinka?
1,4 lenkkiä viikkoa kohden kuulostaa melko vähäiseltä määrältä, mikäli juoksukunto on pääpaino treenin osalta. Tietysti judo- ja salitreenit kun on mukana, niin ei siinä lenkeille kauheasti enempää aikaa välttämättä jää. Ehkä sellainen parisen juoksulenkkiä viikkoon voisi toimia hyvin ja lenkkien pituuttakin voisit ehkä säädellä siten, että toinen lenkki olisi reipas 30-40 minuutin lenkki ja toinen hieman pidempi, mutta matalammilla sykkeillä.

Kannattaa itse kokeilla hieman, mikä rupeaa toimimaan hyvin ja miten hyvin oma kroppa jaksaa viikon rääkit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom