Cooper nousuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
Näitä cooper threadeja taitaa tällä puolella olla yhtä paljon, kun treeni puolella on penkki threadeja (olen kyllä vilkaissut vanhojakin threadeja, mutta olo oli silti avuton = ).

Tavoitteena olisi käydä nykäisemässä pelastuslaitoksen testit, enemmän tai vähemmän tosissaan. Tämän hetken cooperi on tuossa 2700-2800 välillä, mitään säännöllistä aerobista urheilua ei tule tällä hetkellä harrastettua joten sen puoleen treeniohjelmia voi aika vapaasti ehdottaa. En myöskään ole juossut kyseistä testiä usein joten senkin opettelemalla varmaan saa jo jonkin metrin lisää... Aamupaino on tällä hetkellä about 90kg pituuden ollessa keskellä yötä n. 180cm ;-) Fyysiset testit eivät pitäisi olla mikään ongelma joten niihin en oikeastaan apua kaipaile, vaan juurikin cooperiin ja muutamaan muuhun urpoon kysymykseen. Cooperista täydet pisteet irtoaa 3100m, mutta olen tyytyväinen jo jos saan 3 tonnia rikki.

-Mulla on paskat kengät juoksua ajatellen. Missä saisi asiantuntevaa palvelua pääkaupunki seudulla ?

-Ajattelin vähentään puntin 2 kertaa viikkoon (tai sitten kuntopiiriä) kannattaako puntin jälkeen ottaa intervalleja/vauhtileikittelyjä päälle ?

-Edelliseen liittyen kannattaako vaihtaa salille missä on kunnollinen juoksumatto, omalta salilta löytyy tällä hetkellä hyvät kuntopyörät ja soutulaitteet ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
OT, jos on Cooper threadeja ennestään, miks piti perustaa uus?

Siks et joppe89 pääsis pätemään :jahas: . En usko toistaiseksi omaavani tarpeeksi hyvää tietotaitoa kasata oikeasti hyvää ja kehittävää ohjelmaa tuolta kaiken paskan joukosta. Ja onhan mulla tossa muutama muukin kyssäri...

Jos täällä on muuten "pro"-tason kavereita ketkä ei huvikseen (ilmaiseksi) viitsi ohjelmaa ruveta vääntämään niin voisin pennosistani kerätä jonkun kolehdin ja heittää muutaman kympin tillilesi. Yhteystietoja voi heittää tähän threadiin niin otan yhteyttä.

Jotain +tietoa. Oon päivät duunissa joten treenit 2-3 päiväs on aika vaikea toteuttaa. Ihan lähellä ei ole mitään juoksurataa, mutta voinhan sinne ainakin kerran viikossa raahata perseeni tekemään esim. vähän tiukemman intervalli treenin. Pari paskaa pururataa löytyy aika läheltä. Ainakin Pertti 123:sella tuntuis olevan jotain tietoa tossun eteenpäin laittamisesta, autappa miestä mäessä/mäissä ;-)

Näitä cooper threadeja taitaa tällä puolella olla yhtä paljon, kun treeni puolella on penkki threadeja (olen kyllä vilkaissut vanhojakin threadeja, mutta olo oli silti avuton = ).

Tavoitteena olisi käydä nykäisemässä pelastuslaitoksen testit, enemmän tai vähemmän tosissaan. Tämän hetken cooperi on tuossa 2700-2800 välillä, mitään säännöllistä aerobista urheilua ei tule tällä hetkellä harrastettua joten sen puoleen treeniohjelmia voi aika vapaasti ehdottaa. En myöskään ole juossut kyseistä testiä usein joten senkin opettelemalla varmaan saa jo jonkin metrin lisää... Aamupaino on tällä hetkellä about 90kg pituuden ollessa keskellä yötä n. 180cm ;-) Fyysiset testit eivät pitäisi olla mikään ongelma joten niihin en oikeastaan apua kaipaile, vaan juurikin cooperiin ja muutamaan muuhun urpoon kysymykseen. Cooperista täydet pisteet irtoaa 3100m, mutta olen tyytyväinen jo jos saan 3 tonnia rikki.

-Mulla on paskat kengät juoksua ajatellen. Missä saisi asiantuntevaa palvelua pääkaupunki seudulla ?

-Ajattelin vähentään puntin 2 kertaa viikkoon (tai sitten kuntopiiriä) kannattaako puntin jälkeen ottaa intervalleja/vauhtileikittelyjä päälle ?

-Edelliseen liittyen kannattaako vaihtaa salille missä on kunnollinen juoksumatto, omalta salilta löytyy tällä hetkellä hyvät kuntopyörät ja soutulaitteet ?

Vedät treenin jälkeen n. 5km lenkin. Ja teitty muinakin päivinä, ainakin se 4 kertaa viikossa kannattaa vetää se lenkki. Ja tietty hommaat kunnon kengät, jostain urheiluliikkeestä, esim kesportista. Toi juoksumatolla juokseminen ei oo välttämättä niin tärkeetä jos vedät sen lenkin treenin jälkeen.

Mulla on paskat kengät juoksua ajatellen. Missä saisi asiantuntevaa palvelua pääkaupunki seudulla ?

Paikallisessa lehdessä näkyy aika usein viikonloppuisin intersportin mainoksia, joissa kerrotaan jonkun kenkäasiantuntijan olevan paikalla ja tekevän jonkun "analyysin" ilmaiseksi. Eli siis millaset kengät sitä räpylään käy, kait. En ole käynyt itse, joten en tarkemmin sitten tiedä. Mutta jalkoja ajatellen luulis tommosen avulla ainakin oikeet kengät löytyvän. :)

Noissa juoksukenkämerkkien askelklinikoissa joita pidetään isoimmissa kaupoissa aina silloin tällöin kattovat tosiaan ilmaiseksi vähän askellusta ja suosittelevat sitten sopivia kenkiä.

Jos tarkoitus on totuttaa paikat juoksemaan kovaa 12min ajan niin juoksuradallahan intervallit on helppo tehdä, haponkestävyyttä voi lisätä hyvin esim. 2min juoksua, 2min lönkyttelyä -harjoittelulla tai kierros juoksua, puoli kierrosta läpyttelyä -jaolla. Joku salibandy voisi myös sopia nopeuskestävyyteen jos esim. firman kautta on mahdollisuus käydä vuoroilla. Pitkien lenkkien järkevyyteen en kyllä itsekään usko tässä, joku 30-45min kevyt tasavauhtinen lenkki välillä tietty voi virkistää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom