Cooper juoksumatolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esquire
  • Aloitettu Aloitettu
Voiko Cooperin testin juosta juoksumatolla. Eli siis yksinkertaisesti vetää juoksumaton taimeriin 12 minuuttia ja katsoo kuinka pitkälle pääsee? Pitäisikö siis esim. lisätä korotuskulmaa jotta tuo olisi vertailukelpoinen radalla juostavan testin kanssa.

Lopuksi vielä, onko jollain antaa Cooperin testin normirajoja keskipopulaatiolle ikäryhmittäin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä sen pitäisi vastata radalla juostua, riittävän hyvin suuntaa se ainakin antaa. Muista että matto lähtee kuitenkin liikkeelle hitaasti, eli aloituksen suhteen on syytä tehdä jotain muutoksia.
Noista taulukoista vielä, kenen mielestä 2800 Cooper olisi ERITTÄIN hyvä?

Mun mielestä taas matolla juoksua ei voi verrata oikeaan tulokseen mitenkään. Matolla on niin paljon helpompi juosta, kun vauhti on tasainen ja rytmitystä ei tarvitse miettiä. Sen kuin antaa mennä miettimättä mitään...

Itse en juokse matolla muuten kuin lämmitellessä salille, koska siinä tottuu muutenkin väärään asentoon. Ainakin mä juoksen matolla paljon "pystymmin" kuin mitä oikeasti, kun eteenpäinkin pitäisi päästä. Matolla tulee vain lähinnä pompittua pystysuunnassa, kun matto rullaa kiltisti alla ja kilometrejä muka kuluu.

Eipä tuota rytmitystä kamalasti tarvi radallakaan miettiä, helppoahan tasaisen vaudin ylläpitäminen on kun laskee etukäteen kierrosajat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom