Complex-training

Otetaan nyt ens alkuun linkki, josta hieman taustatietoa mitä tämä on: http://www.tmuscle.com/free_online_...cardio_four_complexes_for_a_shredded_physique

Ite oon jo jonkin aikaa tehny yläkroppatreenin jälkeen mm. seuraavanlaista kompleksia: hauiskääntö myötäotteella-pystysoutu-ranskalainen seisten-hauiskääntö vastaotteella-pystypunnerrus-ranskalainen maaten-penkki, 12, 10, 8 ja 6 toistoa.

En tiennyt, että tämän tyyppistä treeniä käytetään rasvanpolttoonkin "suuressa maailmassa", itse lähinnä loppupumppina treenin jälkeen oon tehny. Täytynee kokeilla muutama kuukausi tehdä myös alavartalolle/koko kropalle komplekseja ja katsoa josko niistä oikeasti olisi mitään vaikutusta. Pirunmoinen hiki kyllä tulloo ja pulssi nousee miljoonaan kun noita em. ylävartalopumppeja oon vetäny pelkällä tangollakin.

Mutta asiani siis koskee, onko kenelläkään muulla kokemusta tämän tyyppisestä treenauksesta? Jos on, niin millä tavalla? Mitä liikkeitä, painoja, toistoja yms. perinteisiä uteluja.

ojr

Jos rasvanpolttoa haluut korostaa, niin kannattaa noilla monen liikkeen yhdistelmillä kuormittaa kehon isoja lihaksia, kuten jalkoja, pakaroita jne. Hyvä kombo vois olla vaikka rinnalleveto-etukyykky-sotilaspunnerrus tai jotain sinnepäin.

Jos rasvanpolttoa haluut korostaa, niin kannattaa noilla monen liikkeen yhdistelmillä kuormittaa kehon isoja lihaksia, kuten jalkoja, pakaroita jne. Hyvä kombo vois olla vaikka rinnalleveto-etukyykky-sotilaspunnerrus tai jotain sinnepäin.
Meinasin kyykky/mave-päivän päätteeks kokeilla jotain tällaista: etukyykky-rinnalleveto-kulmasoutu-kyykky-hyvää huomenta-maastaveto.

Ja ylävartalopäivänä jo aiemmin mainitsemani "itse keksitty" kompleksi... Jossain vaiheessa sitten pyrin yhdistämään kokovartalokompleksiksi. Vaihtelu virkistää.

Eilen vedin normitreenin päätteeks seuraavanlaisen kompleksin: etukyykky-rinnalleveto-työntö-hyvää huomenta-kyykky-maastaveto-lattiapunnerrus. Toistot menivät sykleittäin 8-6-4-2, painoa oli vaivaiset 30 kiloa ja lopussa oli kyllä olo kuin Nikolai Valujevilta osumaa saaneenaa. Aivan käsittämättömän rankkaa kun ei oo tuollaiseen tottunu. Mut veikkaisin että kun muutaman kuukauden noita tahkoaa niin pystyy hyvinkin tekee 50 kilolla vastaavan setin eikä niin pahalta tunnu... Suosittelen lämpimästi jokaisen kokeiltavaksi.

Tumminello-kompleksi olisi tarkoitus ottaa keskiviikkona käyttöön, jos paikat vain kestää.
Kädetin pikkasen ton videolinkin:D

Enivei, Tumminello vedetty läpi vatsatreenin yhteydessä ja paskamaistahan se oli. Alkuun nynnyilin liian pienellä levyllä mutta kun painon sai kohilleen hikihän siinä tuli. Nyt tuntuu kuin kroppaa olisi hakattu koko yö kepeillä...

Tänään olis tarkoitus ottaa treenin päälle juurikin tuo sama Tumminello-kompleksi sellaisenaan. Suas nähä mikä on olo huomen.

Itse vedin tämän kesän läpi tekemällä noita yhdistelmäsarjoja, ja eikä jäänyt muuta kuin hyvää sanottavaa!

Painosta lähti yli neljä kiloa (lähtö 85 loppu alle 81), ja peilistä katsottuna suurin osa siitä oli sitä turhaa mikä saikin lähteä ja aimo annos lihaksia jäi. Voimasta en osaa sanoa tarkalleen mitä ja mistä lähti, no ykkösestä varmaan jotain. Tilalle tuli tietysti mukavasti kestovoimaa, sekä ihan perusvoimaa paikkoihin, joissa sitä ei alunperin ollut - ainakaan tarpeeksi.

Yksi osa-alue missä noita tehdessä kasvaa ehkäpä vielä muita enemmän on henkinen "fucking" kantti. En tiedä koska, jos koskaan olisin vapaaehtoisesti vetänyt itseäni moisen kidutuksen läpi. Näitä tehdessä itkee isokin mies, ja luultavasti lopettaa kesken ja sanoo turhaksi paskaksi ;).

Oma valinta oli heittää alla oleva yhdistelmäsarja 2krt / vko ja lisäksi kerran viikossa enemmän yläkropan show-lihasten käsipainokuntopiiri samassa hengessä, kuin nuo complexit. Siis siten, että liikkeiden välillä ei ollut taukoja, mutta painot saattoivat vaihdella.

1.Bent rows x8
2.Upright rows x8
3.Military press x8
4.Good morning x8
5.Split Squat x8
6.Squat push press x8
7.Straight Leg Deadlift x8

60-90s rest, 3-5 sets.

Yo. löytyy verkosta ja videoilta esim. team questin tai randy couturen nimellä. Ensimmäisen kuukauden tein sarjat noilla 8 toistolla, ja toisen kuukauden 3 toistolla - painot tietysti suhteutettuna.

Välipäivinä 2-3 krt/vko n. 6 viikon ajan tuli puristettua myös kuntopyörän sarvia HIIT tyyliin, tai matkalla tms. ollessa pyörän tilalla burpeeta tai hyppynarua. Ainiiin, ruokavaliota en muuten juurikaan muuttanut, kuin että ehkä ihan snadisti kaloreita vähemmän, jos se nyt kesällä ylipäätään onnistuu, ja palkkarin sijasta pelkkää BCAA:ta ennen ja jälkeen treenin.

Lopuksi sitten joitakin linkkejä aiheesta kiinnostuneille. Kommentoin ainoastaan ensimmäistä linkkiä, eli Istvan Javorekin kotisivuja. Turhan usein complexeista (barbell tai dumbbell) puhuttaessa ja mainostaessa hänen nimi jätetään pois ja kehutaan ideaa omana / kaverin / personal trainerin tai salin keksimänä, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin treenimetodi on lähtöjään nimemomaan Javorekilta.

Sivuilta löytyy myös hinnakas kirja aiheesta, mutta mitä olen siitä muualta lukenut, niin ihan vastinetta rahalle tulee - oliko jopa yli puolet kirjasta ihan käytännön kokonaisia pitkän ajanjakson treeniohjelmia ja toinen puoli sitten sitä rautaista teoriaa ja kokemuksia. Linkin takaa löytyy myös esimerkkkiharjoituksia, mutta kuten maailman kaikki muukin materiaali, niin myös Javorekin kirjat, harjoitukset ym. löytyvät ympäri keskustelupalstoja ym. nettiä, kunhan etsii.

http://www.istvanjavorek.com/
https://www.tmuscle.com/free_online...g_performance/rebuild_yourself_with_complexes
http://www.tmuscle.com/free_online_...cardio_four_complexes_for_a_shredded_physique
http://www.tmuscle.com/free_online_...ng_performance/blood_on_the_barbell_waterbury
http://www.elitefts.com/documents/metabolic_power_training.htm
http://www.exrx.net/forum/viewtopic.php?t=3818

En tiennyt, että tämän tyyppistä treeniä käytetään rasvanpolttoonkin "suuressa maailmassa", itse lähinnä loppupumppina treenin jälkeen oon tehny. Täytynee kokeilla muutama kuukausi tehdä myös alavartalolle/koko kropalle komplekseja ja katsoa josko niistä oikeasti olisi mitään vaikutusta. Pirunmoinen hiki kyllä tulloo ja pulssi nousee miljoonaan kun noita em. ylävartalopumppeja oon vetäny pelkällä tangollakin.
Eikö tämä nyt oo sama juttu kuin iron cardio? Ainakaan en hokase mitään uutta ja mullistavaa siihen verrattuna. Vai onko tässä joku teh matsik trik?

Eikö tämä nyt oo sama juttu kuin iron cardio? Ainakaan en hokase mitään uutta ja mullistavaa siihen verrattuna. Vai onko tässä joku teh matsik trik?
Saattaa hyvinkin olla... En ole tutustunut ko. iron cardioon..

Eilen tuli vedettyä Tumminell-kompleksi läpi. Käytin vain 10kg levyä, mutta kyllä siinä pirunmoinen hiki tuli. Askelkyykky taakse twistauksella oli niin uusi "laji", että koko puhti meni pelkästään vartalonhallintaan siinä. On kyllä hyviä nää kompleksit...

Eipä kyllä vaikuta yhtään turhalta touhulta. Josko ostais himaan käsipainot ja kokeilis tuota Waterbury Complexia kotona pari kertaa viikossa. En jaksa matkustaa salille vartavasten tuota treeniä tekemään ja uskonpa että normaali salipäiviin lisättynä tuo on mulle jo liikaa :D

Toimii. Aina silloin tällöin tulee näitä tehtyä. Ja eilen kun näin tämän threadin tuli taas mieleen kokeilla. Eilisen ohjelmassa oli treenin alkuun seuraava kombo:
- raaka Rive
- etukyykky
- pystypunnerrus
- voimapyörä (siis sillä samalla tangolla)

Nämä kaikki siis putkeen, niin ettei kädet irronnut tangosta. Tein 50 kg:lla 3x8. Meinasi hapottaa.. :) Nämä on just siitä jänniä, että tuntuu niin pirusti, mutta ei oikein tiedä että missä tuntuu. Ei jää siis mistään yksittäisestä lihaksesta kiinni, ennenmminkin rajat tulee anaerobisella puolella vastaan. Yleensä olen tehnyt jotain 15-20 toistoa putkeen, mutta eilen kun oli "voimapäivä" tein tämänkin aika lyhyenä.

Ja yhdistelmiähän on lukemattomia, kun vaan käyttää mielikuvitusta. Joskus voi ottaa isojen lihasten maitohappokylvyn, joskus sitten taas showpumppailua jne. Varmasti tosi hyvä setti yleisvoiman hankintaan

Pitkän flunssailun ja työmatkailun jälkeen pääsin taas kompleksoimaan, jessus että otti koville...

Mä mietin tuohon Tumminelloon jotain yhtä rankkaa mutta kenties enemmän keskikroppaan ottavaa liikettä kuin se ihme askelkyykkykierto, sekun tuntuu vähän kurjalta polvissa. Ideoita otetaan vastaan.

Minusta mikään vatsaliike ei oikein sovi kompleksien ideaan, vaan se on löydyttävä koko kropan isoista liikkeistä. Tuo tuminellohan on siis aluperin tämän näköinen

Overhead Squat x 6-8
Swings (like kettlebell swings) x 6-8
Bentover Row x 8-10
Reverse Lunge and Twist x 8-10 total
Diagonal Chops x 6-8 each side

eli, soudun jälkeen haluaisit jotain jalka / core liikettä. No ensimmäisenä ja ehkä luonnollisimpana vaihtoehtona minulle tulee mieleen etukyykky. Siinä saat mukaan vatsatkin varsin mainiosti ja on hyvin luonnillinen liike tuohon väliin - nuo iskut esimerkiksi jatkuu nätisti sieltä yläasennosta.

Tietysti jos teetkin tuota ohjelmaa esim käsipainoilla levyn sijasta, niin kenties voimapyöräliike voisi toimia. Itse en ole koskaan liikettä tehnyt, mutta voisin uskoa senkin menevän koko kropan liikkeestä vaikka vatsa onkin liikkeen pääsuorittaja.

Itse asiassa ajattelin juuri joko etukyykkyä tai voimapyörää, kyllähän sen levyn voi syrjään laittaa siksi aikaa. Tietty etukyykky on aika lähellä overhead squattia muttei ota polviin.

Huomasin muuten just tehneeni koko ajan väärässä järkässä, eli kyykystä suoraan lungeen...ei ihme että jalat hapotti.

Olen testaillut muutamaan otteseen tota Waterburyn complexia.

Hyvät huomenet irtopainoilla tuottaa ongelmia. Ensinnäkin en saa millään pidettyä painoja olkapäissä, jos yritän suorittaa videon kuvamaalla tavalla (ei kyllä pystynyt videon hemmokaan). Painot tippuu väkisin kohti lattiaa ja liike muistuttaa hammerkääntöjen ja hyvän huomenen fuusiota. Toiseksi hyvät huomenet on kohtuuttoman raskaat verrattuna muihin likkeisin (teen 10kg painoilla complexia). Onkohan mun keskivartalo/alaselkä heikko vai mistää johtuu?

Kuinka tehokkaita nämä complexit ovat rasvanpolttoon jos verrataan vaikka HIITiin tai niihin perinteisiin crosstrainer/lenkkeilyyn? Entä millä tavoin rasittavat hermostoa?

Itse asiassa ajattelin juuri joko etukyykkyä tai voimapyörää, kyllähän sen levyn voi syrjään laittaa siksi aikaa. Tietty etukyykky on aika lähellä overhead squattia muttei ota polviin.

Huomasin muuten just tehneeni koko ajan väärässä järkässä, eli kyykystä suoraan lungeen...ei ihme että jalat hapotti.
Ja huomasin että tein myös liikaa toistoja, ei se ollutkaan 8 per puoli...luulis että noin lyhyestä liikesarjasta selviäisi vähemmälläkin sohlaamisella mutta ei.

Olen testaillut muutamaan otteseen tota Waterburyn complexia.

Hyvät huomenet irtopainoilla tuottaa ongelmia. Ensinnäkin en saa millään pidettyä painoja olkapäissä, jos yritän suorittaa videon kuvamaalla tavalla (ei kyllä pystynyt videon hemmokaan). Painot tippuu väkisin kohti lattiaa ja liike muistuttaa hammerkääntöjen ja hyvän huomenen fuusiota. Toiseksi hyvät huomenet on kohtuuttoman raskaat verrattuna muihin likkeisin (teen 10kg painoilla complexia). Onkohan mun keskivartalo/alaselkä heikko vai mistää johtuu?

Kuinka tehokkaita nämä complexit ovat rasvanpolttoon jos verrataan vaikka HIITiin tai niihin perinteisiin crosstrainer/lenkkeilyyn? Entä millä tavoin rasittavat hermostoa?
Enpä osaa vastata tohon kysymykseen mutta jos hyvät huomenet on kohtuuttoman raskaita, käytät sillon liian isoja painoja? Pointtihan tuossa on käyttää sellasia painoja joilla jaksat suorittaa sen "heikoimman" liikkeen?

Cosgrove kuulostaa kovalta! Vois vaikka ruveta kokeilemaan jo huomenna puntin päätteeks.

Cosgrove toimii, vie ainakin mehut totaalisesti!
En vain pysty käsittämään miten tuota voi / jaksaa tehdä punttitreenin päätteeksi?!?

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Neck Training Treeni 2
Fortitude training Treeni 7
Reverse pyramid training artikkeli, optimaalisin tapa lisätä voimaa/massaa? Treeni 7
MI40 Training program Treeni 16
Päivitetty hit - high intensity training Treeni 63
Street training paikat! Treeni 3
Serge Nubret Pump Training Treeni 38
RPT - Reverse Pyramid Training Treeni 65
PHAT ja German Volume Training Treeni 496
Pro-Pain Mike O'Hearn's Power Bodybuilding 12 Week Training Program Treeni 18
HIIT - High Intensity Interval Training Treeni 3
Time/Volume training Treeni 9
GST - Growth Stimulus Training Treeni 1
Iso 7x + Iron arms (isometric training) Treeni 1
Max OT training Treeni 44
High Volume Tier Training Treeni 9
Hardcore Training Treeni 18
The Hardcore Training Treeni 11
Essentials of Weightlifting and Strength Training Treeni 0
Controlled Fatigue Training (CFT) Treeni 1
Arnoldin Basic Training Program Treeni 6
German Volume Training vai DoggCrapp Treeni 3
Pyramid training Treeni 15
Bodyweight training Treeni 1
Escalading Density Training - EDT Treeni 47
Julien Greaux:n 15min curcuit training käsille Treeni 10
Crosstraining - yhdistelmätreenejä Treeni 94
Escalating Density Training, EDT Treeni 1
Maximum fibre recruiment training Treeni 4
Static Contraction Training / Staattinen supistustreeni Treeni 11
Strong as an Oak: an authoritative retrospective of Arnold Schwarzenegger's training Treeni 43
Low Volume, Progressive Intensity Training Treeni 7
Ronnie Coleman Training, nutrition, supplement questions forum Treeni 4
5x5 On Steroids: Enter Cluster Training Treeni 7
Power Factor Training Treeni 5
Arnold Schwarzenegger's Terminator 3 Training Program Treeni 46
tonys training system... mitä mieltä??? Treeni 23
Kaatsu (low-intensity resistance training with restricted muscular venous blood flow) Treeni 25
Inspiraatio Greatest Training Stylest Treeni 0
S225T "Greatest training style.." Treeni 29
SEAL workout training Treeni 70
After Training Treeni 24
pexxi Doggcrapp Training System Treeni 1991
Power Factor Training Treeni 4
Supertrainingin ISBN Treeni 1
OVT eli Optimized Volume Training Treeni 7
Strength Training Anatomy Treeni 7
US Navy Seal training program Treeni 13
Functional training Treeni 1
Dual Factor Hypertrophy Training shit or real? Treeni 3