CMX - Pedot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Tuli eilen hankittua tuo CMX:n uusin levy ja muutamalla kuuntelulla vaikuttaa siltä, että on pojat tehneet taas varsin kovan levyn. Tosin, jos CMX:stä ei diggaile niin tämä(kään) levy tuskin iskee. Itse olen CMX:ää kuunnellut jo vuosikaudet ja vaikka erilevyjen välillä saattaa olla paljonkin tyylillistä eroa niin silti ne aina ovat selkeästi "CMX levyjä", niin on tämäkin. Muutamassa biisissä A.W. on suorastaan ylittänyt itsensä sanoitusten teossa.

Luin muuten juuri aamulla A.W. Yrjänän haastattelun ja siinä kerrottiin, että CMX on tehnyt 5 levyä käsittävän sopimuksen EMI:n kanssa. A.W. siinä totesi, että halusivat näemmä tuottaa heidän loput levynsä, 5 levyn tekemiseen kun menee hänen mukaansa 10 vuotta ja silloin äijät alkavat olla n. 50 vuotiaita niin on aika tehdä jotain muuta.

Hyvä levy, paljon parempi kuin edellinen. Itseasiassa parempi kuin kolme edellistä. Ei muutaman kuuntelun perusteella huonoa biisiä löydy. Loppupäästä löytyy omat suosikit. Mahtavaa tunnelmaa ovat pojat taas saaneet aikaan. Mielellään tällaista laatua kuuntelee, äärimmäisen vähän nimittäin vastaavan tasoista materiaalia sanoituksien ja musiikin puolesta suomesta tulee.

Täytynee käydä ostamassa tuo uusi levy. Olen vähän ollut sitä mieltä että CMX on jo parhaat levynsä tehnyt mutta toivottavasti olen väärässä. Aion menetteli, Isohaara oli ihan ok levy, Dinosaurus Stereophonicus vähän liian pitkä mutta Vainjalaa taas pidän erittäin hyvänä levynä. Aura ehkä paras, ekat levyt eivät ole aivan omaan makuun.

Inska sanoi:
Täytynee käydä ostamassa tuo uusi levy. Olen vähän ollut sitä mieltä että CMX on jo parhaat levynsä tehnyt mutta toivottavasti olen väärässä. Aion menetteli, Isohaara oli ihan ok levy, Dinosaurus Stereophonicusvähän liian pitkä mutta Vainjalaa taas pidän erittäin hyvänä levynä. Aura ehkä paras, ekat levyt ole aivan omaan makuun.

Jos Vainajala on kovasti mieleen, niin uskallan kyllä suositella tätäkin levyä. Tässä on omasta mielestäni aika paljon samanlaisia elementtejä kuin Vainajalassa.

Itseltäni löytyy bändin kaikki levyt ja jokainen rokkaa sopivassa mielentilassa, joskus taas ei jaksa kuunnella mitään niistä. Toisaalta, se on juuri yksi niistä syistä joiden takia tästä bändistä niin paljon pidän.

CMX:ää kuunnellaan kovasti myös täällä suunnalla ja kävin heti tuon albumin keskiviikkoaamuna kotiin hakemassa. Omistan kaikki albumit Aurasta eteenpäin, CMX on oikeastaan ainoa bändi jonka levyn nykyisin ostan ilman mp3ennakkokuuntelua. Täytyy sanoa, että Pedot on jollakin tavalla rauhallisin ja positiivisin albumi mitä CMX on tähän mennessä tehnyt.

Itsellä tuo levy ei ainakaan vielä mene Aionin edelle, mutta toisaalta kaikki CMX:n levyt on sellaisia, että vaativat useamman kuuntelukerran ennen kuin lopullisen mielipiteen voi muodostaa. En kyllä niputtaisi tätä Vainajalan kanssa samaan kastiin. Vainajalassa oli huomattavasti IMO "rokimpi" tunnelma.

Pistetään tarkempia fiiliksiä, kun ollaan kuunteltu useampaan kertaan. Suojelusperkele on kuitenkin tämän albumin Palvelemaan konetta. :rock:

Tämän hetkinen virallinen CMX-albumi top-lista (ei kokoelmia, Aurasta eteenpäin). Petojen sijanti voi hyvinkin vielä muuttua lisäkuuntelun myötä:

1. Aion
2. Vainajala
3. Aura
4. Pedot
5. Discopolis
6. Dinosaurus Stereophonicus
7. Rautakantele
8. Isohaara

OutOfShape sanoi:
mutta toisaalta kaikki CMX:n levyt on sellaisia, että vaativat useamman kuuntelukerran ennen kuin lopullisen mielipiteen voi muodostaa.

Tuo on kyllä niin totta kuin olla ja voi. Samaa sanoin eilen kaverille, joka kyseli, että onko hyvä levy. siinä vaiheessa olin kuunnellut tuon kerran läpi, joten en osannut vielä kunnollista vastausta antaa.

Aion iski ilmestyessään aika lujaa aluksi (luulin jo, että tässähän on täydellinen levy yhtä raitaa lukuun ottamatta), mutta paljastui sieltä seasta kuitenkin heikkouksia, jotka laskivat kokonaisarvosanaa. Uuden albumin kohdalla on hieman samanlaista havaittavissa omalla kohdallani, sillä yleisäänimaailmaltaan kuulosti aluksi erittäin vakuuttavalta. Lopullisen mielipiteen voin sanoa ehkä joskus kuukauden tai parin kuluttua. Nyt voin sanoa tämän lisäksi vain sen, että levyn nimikkobiisi on vakuuttava.

:offtopic:

Eikös näitten pitänyt lopettaa jo, ainakin A.W. sanoi jotain sellaista haastattelussa joskus? CMX teki muistaakseni jonkun jäähyväiskiertueen ja sanoivat ettei bändi soita enää livekeikkoja.

protsku sanoi:
:offtopic:

Eikös näitten pitänyt lopettaa jo, ainakin A.W. sanoi jotain sellaista haastattelussa joskus? CMX teki muistaakseni jonkun jäähyväiskiertueen ja sanoivat ettei bändi soita enää livekeikkoja.

Se oli jo joitakin vuosia sitten ja kyllä pojat muistaakseni vuoden/pari malttoivat livekeikoilta poissa pysyäkin, mutta sitten veri veti takaisin lavoille ja pojat kiertävät taas entiseen malliin.

Nyt on kyllä jo sen verran auennut tuo levy, että sitä voi sanoa hyväksi levyksi. En tiedä kuinka hyvä CMX:n asteikolla, kun en ole noita CMX:n albumeja koskaan erityisemmin järjestykseen laittanut. Kolme huonointa osaisin ehkä listata, mutta muilta osin menee vaikeaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin itse tehdä samanlaisen threadin, mutta se oltiinkin jo ehditty tehdä. Eli kolahti tuo lätty tosiaan luukusta julkaisupäivänä oikein digipäkkinä(ennakkotilasin), ja nyt olen jo useat kerrat ehtinyt kuunella. Ja hyvähän tämä levy on. Ellei jopa paras.

Loppuun asti mietittynä ei näitä voi laittaa parhaimmuusjärjestykseen, kaikki ovat parhaita.

:haart:

...tai ehkä aura ja dinosaurus jäävät jaetulta ykkössijalta pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom