Ckd

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karma
  • Aloitettu Aloitettu
Tänne jos joku asiasta hyvin ymmärtävä viitsisi laittaa perusperiaatteet CKD:n toteutuksesta.
Eli mitä, milloin ja kuinka paljon. Tankkaus ja sen periaatteet. Välttämättömät lisäravinteet yms. yms.

Tuota ketoosi ketjua luinkin mutta sieltä vähän hankala poimia tietoja sen laajuudesta johtuen.

Sieltä bongasin ainakin muutaman CKD.n saloihin perehtyneen kirjoittajan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kirjotan niin lyhyesti kun pystyn, kun oon nää jutut kirjottanu tänne jo parikin kertaa..

No mie söin/syön vähäsen tähän tyyliin:

Ekaks 2-3 viikkoo ketoo, kun siis ollaan alottelemassa.

Tästä sitten siirrymme tähän hienoon CKDhen

ma-pe(la aamu) ketoa

La-Su rasva periaatteessa nolla, mutta alle 40gr päivässä kuminkin ja hiiilaria sellanen kilo.

Tästä sitten sykli uusiksi.

Proteiini olis sellanen 1.8-2 gr/rasvaton paino paitsi tankkauksen aikana vähemmän.

Hiilaria ketoaikana ainoastaan, mitä tulee monipuolisesti syötynä erittäin vähähiilarisista kasviksista.

Tankkauksen aikana dekstroosia ja tärkkelystä Yhteensä ~kilo. Riippuen tietenkin ihmisestä. Jokkut sanoo että fruktoosia heti tankkauksen alkuun, mut toimii ilmanki.

Rasvaa ketoaikana vedin sellasen 160-200gr päivässä. Tämä määrä koostui pääosin voista, sianihrasta, naudanlaardista, oliiviöljystä juustojen rasvoista ja kookosrasvasta.

Tankkauksen aikana ei sit yhtään ylimäärä rasvaa.

Ja muutenkin tankkauksen hoidin siten, että reenin jälkeen esim. juuri leipomastani erittäin lowfat/High Dextrose maissikakusta iso siivu naamariin ja ja vähä rasvatonta maitoo päälle. Tästä sitten jatkoin tärkkelys ja dekstroosi(panimosokeri)linjalla.

Tos olis mun erittäin karkea versio, jolla oon menny jaksottain nyt monta vuotta. Oon jopa ns. bulkannu tolla tyylillä. Toimii oikein tehtynä ainakin minulla. Muista ihmisistä en osaa sanoa.

La-Su rasva periaatteessa nolla, mutta alle 40gr päivässä kuminkin ja hiiilaria sellanen kilo.
Miksi tankatessa rasvat nolla? Onko tähän jokin erityinen syy? (Kysyn tietämättömyyttäni.)

Sahaajan postaaman linkin mukaan rasva olisi ok tankatessakin. Onko nämä kaksi eri koulukuntaa vai sinun omalla kohdallasi toimivaksi kokema käytäntö?

Sitä rasvaa voi syödä sen hetken kun glukoosi ja fruktoosi menevät varastoon: käytännössä siis tankkauksen alkuvaiheessa. Jos kakkospäivänä syö rasvaa täysien glykogeenien päälle, voi olla varma että laardikerroskin saa oman osansa.

En kyllä söis rasvaa edes alussa, mutta jos sitä on pakko syödä niin ehkä siihen alkuun sitten ja onhan siitä ollut puhetta että tollanen ~40gr rasvaa päivässä tankatessa ei vaikuttas mitään. Mun mielestä tässä on vaan hyvä tehdä sellanen jako, että joko tai. Ei tule sitten esim. piilorasvoja tai lipsuiltua niin helposti.

Tässä kun on eroo tankkaako hiilarit täyteen pizzalla vai riisillä.

Niin ja itse siis kaikki tää tulee noin 4-5 vuoden ckd kokemuksesta. Sillon alotellessa luin melkein kaiken keto/ckd/tkd tiedon mitä löysin, mutta nyt meen tällä ns. omalla kokemuksella. Painoa pystyy hallitsemaan miten haluaa ja mieliteot pysyy kurissa. Tässä kyl pystyy vetään herkkuja niinkun vähä kokoajan :)

En kyllä söis rasvaa edes alussa, mutta jos sitä on pakko syödä niin ehkä siihen alkuun sitten ja onhan siitä ollut puhetta että tollanen ~40gr rasvaa päivässä tankatessa ei vaikuttas mitään. Mun mielestä tässä on vaan hyvä tehdä sellanen jako, että joko tai. Ei tule sitten esim. piilorasvoja tai lipsuiltua niin helposti.

Tässä kun on eroo tankkaako hiilarit täyteen pizzalla vai riisillä.

Niin ja itse siis kaikki tää tulee noin 4-5 vuoden ckd kokemuksesta. Sillon alotellessa luin melkein kaiken keto/ckd/tkd tiedon mitä löysin, mutta nyt meen tällä ns. omalla kokemuksella. Painoa pystyy hallitsemaan miten haluaa ja mieliteot pysyy kurissa. Tässä kyl pystyy vetään herkkuja niinkun vähä kokoajan :)

Oot kyllä ihan oikeassa; ei se pizza mitään tuhoa jos se on "pakko saada", mutta kyllä eron huomaa kun käyttää tankkauksessa lähinnä tärkkelystä ja glukoosia... jos siis haluaa tehdä kaiken hyvin on parempi jättää ne rasvat vähiin. Sulla on kyllä pitkä toi kokemus, mullakin on takana näitä CKD-TKD kokeiluja alle pari vuotta, vaikka ketoilua olen kyllä harrastanut jo monta vuotta kausittain. Ootko TKD systeemillä reenaillu?

Eron huomaa kyl. Dekstroosia kun vetää paljon niin olo on välillä aika... Mielenkiintoinen. :) Pizzaa kun vetää niin oon ite niin tukossa että hyvä kun käveleen pystyy.

TKDtä oon kokeillu kans mutta vaan vähäsen. Tuntus toimivan kyl, mutta tää viikonlopun pikku hiilarimättö on välillä niin kivaa että sitä kaipaa kuin kuuta nousevaa. Ainakin kun oon tässä kehitelly hyviä vähärasvasia herkkureseptejä joita saa kokeilla ja syödä ihan hyvällä omallatunnolla.

Mulle ainaki tämä on aika paljon pään sisällä ja on yksinkertaisesti kivaa syödä näin ja siksi tämä toimii. Enkä kyl kokoaikaa mene CKDllä nytkin menny aika pitkään ihan perus vähähiilarisella eli ~60gr hiiltä päivässä. Enkä nyt kesällä ressaa syömisistä. Syksyllä sit taas :)

Muut ihmiset kyl ihmettelee välillä, et mitä mä säädän ruokien kans, mut ihmetelkööt. Samalla ne ihmettelee kun ei just ostetut farkut taaskaan mahdu niitten päälle :)

Eron huomaa kyl. Dekstroosia kun vetää paljon niin olo on välillä aika... Mielenkiintoinen. :) Pizzaa kun vetää niin oon ite niin tukossa että hyvä kun käveleen pystyy.

TKDtä oon kokeillu kans mutta vaan vähäsen. Tuntus toimivan kyl, mutta tää viikonlopun pikku hiilarimättö on välillä niin kivaa että sitä kaipaa kuin kuuta nousevaa. Ainakin kun oon tässä kehitelly hyviä vähärasvasia herkkureseptejä joita saa kokeilla ja syödä ihan hyvällä omallatunnolla.

Mulle ainaki tämä on aika paljon pään sisällä ja on yksinkertaisesti kivaa syödä näin ja siksi tämä toimii. Enkä kyl kokoaikaa mene CKDllä nytkin menny aika pitkään ihan perus vähähiilarisella eli ~60gr hiiltä päivässä. Enkä nyt kesällä ressaa syömisistä. Syksyllä sit taas :)

Muut ihmiset kyl ihmettelee välillä, et mitä mä säädän ruokien kans, mut ihmetelkööt. Samalla ne ihmettelee kun ei just ostetut farkut taaskaan mahdu niitten päälle :)

Jep, eipä tästä paluuta enää takaisin vanhaan mättöhiilarimassakauteenkaan taida olla... on tullut osteltua pienempiä housujakin, joten ei ole varaa turvota enää vyötäröltä :lol2: Yleisesti on paljon parempi olo tälläisella syklitetyllä ketolla. Syksyllä voisi lisätä hieman hiilareita treenien yhteyteen ja kaloreja yleisesti. Saa sitten nähdä lisääntyykö kehitys.

Vai että reseptejä. No tässä on yksi. Muistakaa että tämä on tankkaukseen tarkotettu, ei tarjottavaksi vieraille. Hyvää tää on silti :)

20-35g voita
~200-250g panimosokeria
4 valkuaista
pari desiä rasvatonta piimää
sopivasti leivinjauhetta tms.
maissijauhoja 150g
vehnäjauhoo 120g
sopivasti suolaa
ja tietenkin pussi pakastemaissia.

Uuni 175 asteeseen. Sulata tämä pieni nokare voita ja laita sokerit joukkoon. Nyt huomaat että sokeria on liikaa voihin nähden.
Ei haittaa, laita joukkoon valkuaiset ja sekottele taas, jos vieläkin ahistaa niin laita piimät joukkoon. Sekottele taas.
Sitten lisää jauhot samalla sekoittaen ja lopuksi maissit. Maissien on hyvä olla sulatettuja, muuten tää tuotos ei meinaa kypsyä uunissa ollenkaan.
Sit uunissa niin kauan että valmista. Eli 40-50min ja jos maissit on jäässä nii pidempään.

Tää on modattu Grandmother's Buttermilk Cornbread reseptistä ja todettu toimivaks tankkaukseen. Sokerin määrällä voi makua säädellä, ite tykkään aika makeesta. Oon myös tehnyt pelkistä maissijauhoista ja maissiryyneistä ja se on kans hyvää, ellei parempaa.

Tämä ei siis vedä vertoja oikealle reseptille, mutta se good ol' ei sovikkaan tankkaukseen yhtään.

Otatteko muuten rasvat tasaisesti joka aterialla, entäs palkkarissa ?

Laskeskelin tällaisen tsydeemin:

kalorit: 2476 kcal
proteiini: 221g
rasva: 169g
hiilari: 19g

Vielä pitäs keksiä kuidun lähteet ja tärkeimmät lisäravinteet ja sitten vois koitella, puhtaasta mielenkiinnosta, miltä tuntuu mättää tollasia rasvamääriä :)

Vielä pitäs keksiä kuidun lähteet ja tärkeimmät lisäravinteet ja sitten vois koitella, puhtaasta mielenkiinnosta, miltä tuntuu mättää tollasia rasvamääriä :)

Fiber Husk, kuitua 85g/100g. Pitäisi löytyä ruokakauppojen leivontaosastolta. Itse en kyllä löytänyt, mutta saattoi olla loppukin.

Toinen hyvä on pellavasiemenrouhe. Pellavainen -nimisessä jota ainakin Primasta saa, on 37g/100g kuituja. Eikä maksakaan kun jotain vähän alle pari euroa puoli kiloa.

Päivän saantisuositus ravintokuidulle oli muistaakseni aikuisella 25g.

Tasaisesti syön ainaki ite. En tee eroa että onko aamupala tai iltapala.

Palautusjuomaa en enää itse juo, koska koin sen hyödyttömäksi. Ennen join CKDllä 30p 20h ja 10gr kreatiinia.

Karma, toi sun tsydeemi on ihan jees, mut jos haluu oikein viilata, niin söisin hitusen enemmän rasvaa ja vähemmän proteiinia. Mut eiköhän toiki oo iha jees. Tai siis se on sitten vasta jees jos/kun se toimii.

CKD on Syklinen KetoDieetti näin kansankielellä. Tarkottaa sitä, että 5-15 päivää ketogeenisellä ruokavaliolla ja sitten 1-2 päivää tankataan hiilaria perkeleesti ja tänä aikana rasvat minimiin. Tankkaus siksi että reeni kulkisi ja mieliteot pysyisi kurissa. Perustuu siis rasvan ja hiilarin leikkiin, proteiinia kohtuudella ja vähän vähemmän tankatessa.

Pellavansiemenrouhe on jees. Ruvennu maistuun mun suussa veteen tehdyltä kaurapuurolta, kun niitä siemeniä liottelee tarpeeks... Seuraavaksi voisilmä ja suolaa vähä niin nam nam :)

No niin. Tuli nyt luettua tuo englannin kielinen artikkeli ja homma alkoi vähän aukemaan. Tässä se tiivistettynä:
*kalorit -500kcal
*2-3vko alkuun ilman tankkausta (proteiinia 2g per rasvaton painokilo, alle 20g hiilaria ja loput rasvaa)
*3vko:sta eteenpäin kerran viikkoon 1,5 päivää kestävä tankkaus (hiilaria 10g per painokilo, rasvaa grammoina oman painon verran tai alle ja proteiinia hieman vähemmän kuin viikolla)
*ennen hiilaritankkausta viikon raskain treeni

Korjatkaa ihmeessä, jos on korjattavaa.

Pari kysymystä tuosta vielä on. Eli artikkelissa puhuttiin myös pizzasta yms. Ymmärsin, että sen ekan 0,5 tankkauspäivän aikana voi vetää pizzaa, jäätelöä yms. jos mieli tekee. Toisena päivänä sitten rasvat ehdottomasti minimiin. Olenko ymmärtänyt oikein?

Juu noin suurin piirtein ja hyvin tiivistetty.

Jos pitsaa ja jäätelöö on pakko syödä, niin tolloin. Viinan juominenki on viisainta sillon kun "tankkaa" joo..

Mut mitä puhtaammin niin..

Olen nyt ollu 5viikkoa keto dietil, joist 4 viimeistä CKD. Pitää sanoa tohon kuitu asiaan et, minulla meni aineenvaihdunta ihan jumiin ku vedin noita pellavansiemeniä! Mulla on ollut ruokavalio todella yksipuolinen, mutta kuitenkin toteuttaa ton ketoosin(25p 5hh 70r). Eli jättäisin kyl pellavansiemenet syömättä jos syö sen puol kiloo kasviksia päivässä. Luulis et suolisto olis sen verran hyvin rasvattu et hommat toimis, näin ainakin itsellä. ;) Jännä juttu ku tän viikon perjantain aamupaino oli korkeempi ku viime viikolla... Oliskohan mahdollisesti lihasta tullu? :wtf:
Treeni on kolmijakoinen ma/ti/ke ja tyhjennys pe koko kropalle. Miten toi vaikuttaa toi v12? Kiinnostais tietää ku Nightkin näytti vetävän aika lailla noit lisäravinteita... :D Mulla nyt käytös hera, malto ja crea. Kiinnostais tietää jos se oikeesti tois vähän lisäboostia treeniin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom