Chilipähkinät

Osaakos joku kertoa, eroavatko tällaiset chilipähkinät normaaleista suolapähkinöistä noin niinkun terveellisyyden kannalta?

Rainbown Chili Nuts -pähkinöitä olen mussutellut ja on jumalaisen hyvää :kuola: Nyt haluaisin vaan tietää, voiko näytä hyvällä omalla tunnolla mättää enemmänkin naamariin :rolleyes:

Proteiinia näyttäisi olevan puolet vähemmän kuin suolapähkinöissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo kuorrutus on täysin turha sekä terveyden että ravintosisällön kannalta. Suosittelen syömään ennemmin normipähkinöitä kuin noita jauhossa ja sokerissa pyöriteltyjä. Itse syön cashew-pähkinöitä, koska maapähkinöistä tulee allergisia reaktioita.

No mutta chilipähkinät on kyllä herkkua, ja kaloreita niin maan pirusteen pienessä määrässä.

Toi kuorrutus lienee se suurin ero suolapähköihin. Hyviä noi chilipähkinät, ei siitä pääse mihinkään. Mä itse tykkään cashew-pähkinöistä ihan pelkiltään ja eiköhän ne terveellisempiä ole kun on jäänyt turhat käsittelyt ja suolaukset pois. Olen antanut itseni ymmärtää että suolapähkinätkin olisi "paistettu" tai jollain lailla öljytty ennen suolausta joten rasvaprofiili ei olisi ihan sama kuin tavan pähkinöissä... No mutta kuitenkin suolaamattomat cashew pähkinät on parasta!!

No mutta kuitenkin suolaamattomat cashew pähkinät on parasta!!
Minusta noi ei taas maistu oikein millekään. Rasvalle ehkä. Maapähkinätkin on parempia.

Chilipähkinät=hyvää, mutta epäterveellistä paskaa. Sillointällöin herkutteluun, mutta muuten ihan maapähkinöitä ja hasselpähkinöitä.

Onko jollain varmaa tietoa suolapähkinöiden rasvanlaadusta? Maistuis kyllä mutta ei viiti hirveesti vetää jos ovat kovinkin roskaa...

kyllä pähkinöissä hyvää rasvaa on. Enemmän mä olisin huolissani suolan määrästä. Onhan niissä paljon enrgiaakin, mutta kunhan osaa ottaa noi huomioon ni naamariin vaan.

Chilipähkinät on kyllä :kuola:. Vähän vaan turhan energiarikasta ruokaa tälle mahalle :(.

kyllä pähkinöissä hyvää rasvaa on. Enemmän mä olisin huolissani suolan määrästä. Onhan niissä paljon enrgiaakin, mutta kunhan osaa ottaa noi huomioon ni naamariin vaan.

Chilipähkinät on kyllä :kuola:. Vähän vaan turhan energiarikasta ruokaa tälle mahalle :(.

Tuosta suolapitoisuudesta on ollut keskustelua joskus aikaisemminkin, ja todettu on, ettei siitä kannata olla hirveän huolissaan.

Fineli kertoo seuraavaa (mg/100g):
Suolapähkinä: 1065.1
Ruisleipä perinteinen: 1236.3

Eli jos ruisleipää uskaltaa mussuttaa, voi suolapähkinöitäkin aika huoletta syödä, ainakin suolapitoisuuden puolesta.

Edit. Niin... kysehän oli chilipähkinöistä eikä suolapähkinöistä :david:

Osaakos joku kertoa, eroavatko tällaiset chilipähkinät normaaleista suolapähkinöistä noin niinkun terveellisyyden kannalta?

Rainbown Chili Nuts -pähkinöitä olen mussutellut ja on jumalaisen hyvää :kuola: Nyt haluaisin vaan tietää, voiko näytä hyvällä omalla tunnolla mättää enemmänkin naamariin :rolleyes:

Onkohan mulle sattunut jotain maanantaiyksilöitä, kun omasta mielestä Rainbow'n chilipähkinät ei maistu millekään ja siitä syystä olen siirtynyt takaisin kuluttamaan silloin tällöin Estrellan chilipähkinöitä.

Eipä noi paljoa sipseistä eroa.
No jos ihan perus maapähkinästä puhutaan, niin kyllä eroaa. Sipseissä on hiilareita nelinkertainen määrä, ja pähkinöissä taas on protskua viisinkertainen määrä. Rasvat on aika samoissa.

En sitten tiedä, mikä on tuon kuorrutuksen vaikutus asiaan.

Fineli: Maapähkinä
Fineli : Perunalastu

Taffelin chilipähkinät ja sinihomepähkinät sekaisin vedettynä on meikäläisen heikkous. Niitä vois vetää pussikaupalla joka päivä, onneksi löytyy jonkinlaista itsekuria niin ei tule kuitenkaan naposteltua ihan joka viikko.

Hitto, johan rupes tekemään mieli pähkinöitä :kuola:

Nyt haluaisin vaan tietää, voiko näytä hyvällä omalla tunnolla mättää enemmänkin naamariin :rolleyes:

suolan takia ei kannattaisi jatkuvasti mättää. normi maapähkinät maksaa alle 2.5e kilo ja kyllä nekin hyviä on kun aikansa mutustelee. rasvaa niissäkin paljon, mutta rasvan suhde on hyvä. tottakai tyyliin kerran kaks viikossa suolattujakin voi syödä, mutta kohtuus silloinkin.

sipsejä ja suolapähkinöitä ei kyllä kannata rinnastaa keskenään. aivan eri tuote. imeytyvän hiilarin määräkin aivan eri. joten ne puheet voi jättää omaan arvoonsa

I've said it before and I'll say it again: paista maapähkinät voissa ja ripottele grillimaustetta piäälle! Cayennepippuria vielä lisää jos haluu tulisempaa :kippis1:

I've said it before and I'll say it again: paista maapähkinät voissa ja ripottele grillimaustetta piäälle! Cayennepippuria vielä lisää jos haluu tulisempaa :kippis1:

Håhåå :D

Rainbown Chili Nuts -pähkinöitä olen mussutellut ja on jumalaisen hyvää :kuola:

Nuo on siis aivan parhaita chilinuts osastolla. Jää koukkuun ja ei malta hitaasti nautiskellen syödä.

SledgeHammer82 sanoi:
Onkohan mulle sattunut jotain maanantaiyksilöitä, kun omasta mielestä Rainbow'n chilipähkinät ei maistu millekään ja siitä syystä olen siirtynyt takaisin kuluttamaan silloin tällöin Estrellan chilipähkinöitä.

Mie ostin viime viikonloppuna Estrellan chilinutseja missä luki pussin kylessä vielä HOT chili nuts ja täytyy sanoa, että nuo ei maistunut millenkkään Rainbown/Taffelin/Pirkan jälkeen.

Nuo on mukavia naposteltavia leffaa katsoessa kun ei karkkia/sipsejä tule syötyä.

Nuo on siis aivan parhaita chilinuts osastolla. Jää koukkuun ja ei malta hitaasti nautiskellen syödä.

Mie ostin viime viikonloppuna Estrellan chilinutseja missä luki pussin kylessä vielä HOT chili nuts ja täytyy sanoa, että nuo ei maistunut millenkkään Rainbown/Taffelin/Pirkan jälkeen.

Nuo on mukavia naposteltavia leffaa katsoessa kun ei karkkia/sipsejä tule syötyä.

Hmmm.. En ollut ihan varma puhuinko Estrellan vai Taffelin chilipähkinöistä. Prismasta niitä tullut ostettua ja lähiprismassa ei ole kuin kahta merkkiä, Rainbow ja sitten tämä toinen. Olisikohan se sittenkin ollut Taffel..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom