Carnivore Diet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Öööööh, eli 12 g HH päivässä ei oo carnivoroa? Pitääkö tosiaan olla 0 g päivässä? No, on se ainakin sit ketoilua, jos ei voi laskea karnivööriksi!
HH määrä ei ole ratkaisevaa carnivorella.
Lähtökohtaisesti pitäisi kaikki ravinto olla eläinperäistä.
Siitä on sitten useampia variaatioit syökö pelkkää vettä, nautaa ja suolaa vai ottaako mukaan meijerituotteet, kalaa ja kanaa.

HH määrä ei ole ratkaisevaa carnivorella.
Lähtökohtaisesti pitäisi kaikki ravinto olla eläinperäistä.
Siitä on sitten useampia variaatioit syökö pelkkää vettä, nautaa ja suolaa vai ottaako mukaan meijerituotteet, kalaa ja kanaa.
Minä en ole ollut aivan niin ehdoton tämän carnivoren peruskonseptin kanssa, vaan olen suhtautunut tähän enemmänkin eliminaatiodieetin lailla. Eli siivotaan ensin pöytä puhtaaksi ja sitten lähdetään rakentamaan uutta ruokavaliota alkaen perustarpeesta eläinproteiinista. Siihen pikkuhiljaa lisäillen kananmunia ja meijerituotteita kuten juustoja. Ruoka-aine kerrallaan ja kroppaa seuraten, että kuinka ottaa vastaan. Tällä hetkellä itse syön jotain modattua carnivorea tai mitä lie, mutta pääasia että elimistö ja koko ukko voi hyvin. Mukana on nyt siis nauta, kana, kala, kananmunat, juustot, sekä pieni määrä marjoja, hedelmiä sekä porkkanaa. Ei turvota pakkia, ei nestepöhöä, kaikki sulaa todella hyvin, sokerit hyvät, ei kurnivaa nälkää (helppo paastota).

Mutta, koska edellä mainitulla tavalla ruokailemalla ei voida saavuttaa glykogeenivarastojen kunnollista täyttöä ja tavoitteeni on bodauksessa, niin aika-ajoin kuntoni sen vaatiessa pidän tankkauspäivän pyrkien toteuttamaan sen 'whole foods' lähteistä koostaen.

Ei ihan suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta menköön nyt näin hieman unen pöpperössä kirjoittaessa. Saadaanpahan ketjuun täytettä ja kenties keskusteluun uutta aihetta.

Punainen liha ja syöpä mainittu!

Tosta tuli mieleen perehtyä että mitkä voisi olla mekanismeja punaisen lihan syönnin ja suolistosyövän synnyssä.

Löyty examinesta erittäin hyvä artikkeli asiasta.

Back
Ylös Bottom