Canon Powershot S3 IS VS Canon Digital IXUS 800 IS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi toisen digicamin aika ja tämänhetkinen on Ixus 30, eli 3megapixelin kamera. Oisko toi Canon Powershot S3 IS paljon parempi kun tämä ixus kun hobbyhallista sais tuollasen sellaseen hintaan minkä pystyy kk erissä hoitamaan.

Onko tuossa iso harppaus eteenpäin kun vertaa Canon Ixus 30 kameraan vai oisko parempi vaihtoehto vaikka Canon Digital IXUS 800 IS ?

Toivottavasti löytyy asiaa tuntevien kommentteja kun itse olen lähinnä sunnuntai kuvaaja mutta haluaisin paremman kun Ixus 30 vaikka hyvin onkin palvellut.

no onhan tuo S3 helvetin paljon jämäkämpi, ei oo ns. pokkari kun taas ixus on tosi kompakti. Ixusta oon käyttäny, etuna se että siinon helvetin iso näyttö ja näppärä käyttää jne. Ite noista kahdesta ostasin ihan ehdottomasti powershotin, tykkään enemmän tollasesta jämäkästä mallista.

ja tohon pshottiin saat sitten myös akkupatterit, ixus on akkukäyttöinen. Akkupattereissa on se etu että voit ostaa tehokkaammat patterit versus ixuksen akku, ja jos vaikka ulkomailla tms loppuu virta etkä pääse lataamaan, käy kameraan myös tavan kioskista saatavat patterit.

Molemmissa puolensa ja vastaan. Kannattaa käydä liikkeessä vähän hypistelemässä..

Kummallakohan sais parempaa jälkeä ilman ihmeempiä säätöjä. Tän hetkinen Ixus 30 on kyllä vähän sellanen jos käsi tärähtää kuvaushetkellä niin kuva menee hitusen epäselväksi, eikös S3:ssa ole joku sellanen toiminto mitä ei pienet tärinät haittaa?

Mulla tuosta edellinen malli S2 IS ja olen olut tyytyväinen.
Olen kans tällainen sunnuntai kuvailija.
Ja on siinä jokin tärähdystä estävä systeemi en ole niin perehtynyt kun on niitä säätöjä niin paljon.
Ja muutenkin jämäkkä kamera isompaankin käteen.

En oo saanu vieläkään aikaseks hommata tuota kameraa, just kävin venäjällä viipurissa pörräämässä ja unohin kameran kotiin :D

Tuollainen tuli tänään itse ostettua, ainakin minulle hyvin riittävä kuvanlaatu sekä mukavasti säätömahdollisuuksia. Valovoimaa löytyy mukavasti kunnollakin zoomatessa, huomattavasti nopeampi ja mukavampi&parempi kuin powershot a710. Muuta sanottavaa en vielä keksi, suosittelen.

Mulla S3:n ollut pari kuukautta. Todella jämäkkä peli luokassaan, ja muuten se ImageStabilizer on noissa jo perusasetuksilla päällä. Erityisesti plussana täytyy mainita, että laite on nopea tarkentamaan ja nappuloiden sijoitteluun ja toimintojen käytettävyyteen on todellakin panostettu. Miinuksena objektiivin suhteellisen vaatimaton pienin polttoväli, 35mm. Sen lisäksi kamerassa ei ole mukana painettua käyttöohjekirjaa.

En vertaisi Ixusta ja tätä keskenään, ovat nimittäin aivan eri tyyppisille käyttäjille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom